پلاتوهنر

معرفی پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در تابستان 1403

به گزارش پلاتوهنر، پس از فیلم سینمایی «مست عشق» که پس از مدت‌ها در ژانر اجتماعی بود، اکثر فیلم‌های سینمایی که از ابتدای سال 1403 روی صحنه آمدند در ژانر کمدی بودند و اتفاقا توانستند فروش خوبی برای سینما رقم بزنند.

تابستان امسال سینمای ایران در ژانر کمدی بسیار موفق عمل کرد و بیش از 404 میلیارد تومان فروخت، کل مخاطبان سینما در این مدت 7 میلیون و 351 هزار نفر بودند.

در این گزارش قصد داریم پر مخاطب‌ترین فیلم‌های تابستانی را به شما معرفی کنیم:

فیلم سینمایی «تگزاس3»

فیلم سینمایی «تگزاس 3» به گارگردانی سیدمسعود اطیابی که از 8 خردادماه اکران شد، تنها در 3 ماه بیش از 136 میلیارد تومان فروخت و پرمخاطب‌ترین فیلم تابستان شد. این فیلم در 679 سالن سینما به اکران درآمد و با استقبال مخاطبان، موفق به فروش بیش از 2 میلیون و 522 هزار بلیت شد.

داستان «تگزاس 3» درباره چند ایرانی است که به آمریکا سفر می‌کنند و در این سفر، با موقعیت‌های طنز و ماجراهای غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی از محبوب‌ترین بازیگران کمدی سینمای ایران هستند که همکاری‌های متعددی با هم داشته‌اند و در این فیلم دوباره با هم همکاری دارند. مهدی هاشمی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی ازجمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیلم سینمایی «پول و پارتی»

فیلم سینمایی «پول و پارتی» دومین فیلم پرفروش این ایام بود. فیلمی با موضوع کمدی عاشقانه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی که اوایل تیرماه اکران شد و با جذب حدود ۳۳۰ هزارمخاطب در کمتر از ۱۰ روز، به فروش ۲۰ میلیاردی رسید. این فیلم در 3 ماه تابستان با فروش 77 میلیاردی رکورد زد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «تو زمونه‌ای که همه عاشق پولت میشن، عاشق خونه‌ات میشن، عاشق ماشین زیر پات میشن، یکی پیدا شده عاشق خودت شده!». این داستان به نویسندگی حسام سامری‌زاده، ماجرای دو دوست صمیمی را روایت می‌کند که از دل یک ماجرای فوتبالی وارد یک دردسر مالی و باندهای خلافکار می‌شوند.

ساعد سهیلی و پردیس احمدیه در نقش‌های اصلی بازی می‌کنند و زوج هنری جذابی را تشکیل داده‌اند. علاوه بر آن‌ها امیر جعفری، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ، امیرحسین ساربان، شادی آهنگر، محمد متین محمدی و آریا نرج‌آبادی نیز در این فیلم نقش‌آفرینی دارند. «پول و پارتی» در 636 سالن سینما اکران شد و بیش از 1 میلیون و 426 هزار قطعه بلیت فروخت.

 

فیلم سینمایی «خجالت نکش2»

«خجالت نکش2» به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌حسینی نیز از 16 خرداد اکران شد و در ایام تابستان به فروش 59 میلیارد تومانی رسید.

«خجالت نکش ۲» همچون قسمت اول از بازیگران شناخته‌شده‌ای بهره می‌برد. شبنم مقدمی در نقش «صنم» و احمد مهران‌فر در نقش «قنبر» بار دیگر در این فیلم ظاهر شده‌اند و سایر بازیگران عبارتند از بهاره کیان افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی، مجید شهریاری، میثاق جمشیدی، مازیار مهرگان، النا آسا، اورانوس قوامی، سودابه جعفرزاده، شادی احدی‌فر، پریسا محمدپور، زهرا کوهساریان و نفس نکی.

در فیلم «خجالت نکش 2»، ماجرای زوج روستایی، قنبر و صنم که در قسمت اول به دلیل میل به فرزندآوری به دردسرهای زیادی افتاده بودند، ادامه می‌یابد. این بار داستان به طلاق و جدایی این زوج می‌پردازد. قنبر و صنم برای جدایی به شهر می‌آیند، اما در این مسیر نیز با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه می‌شوند. این فیلم با طنزی شیرین، توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. «خجالت نکش 2» در روزهای گرم سال، در 611 سالن سینما به نمایش درآمده و بیش از 1 میلیون و 124 هزار قطعه بلیت فروخته است.

بیشتر بخوانید:

اکران افتتاحیه «پول و پارتی» برگزار شد

https://didhonar.ir/?p=67769