پلاتوهنر

معرفی فیلم کوتاه «ضد ضربه»

به گزارش پلاتو هنر، فیلم کوتاه یکی از مهم‌ترین بسترهای بصری و جریان‌ساز در دنیا به حساب می آید که در عین موجز بودن می‌توان تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد و به دلیل همین تاثیرگذاری نمی‌توان تولیدات این حوزه را نادیده گرفت. به همین دلیل در پلاتو هنر به معرفی برخی از فیلم های کوتاه خواهیم پرداخت.

معرفی فیلم کوتاه «ضد ضربه»

فیلم کوتاه «ضد ضربه» به کارگردانی عادل تبریزی در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت که هفتمین اثر کوتاه این کارگردان به حساب می آمد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچ چراغی تا صبح روشن نمی‌ماند..

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از بازیگران: هاشم روحانی، مصطفی پروین، میلاد طاری، الهه حسینی، حمید رضا جعفرمشکی و با هنرمندی نیره فراهانی، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی: پیام آزادی، طراحی و ترکیب صدا: بهزاد مهدی زاده، صدابردار: سامان شهامت، طراح صحنه و لباس: محسن غلامی، طراح گریم: امید گل زاده، جلوه بصری و اصلاح رنگ: علی تصدیقی، مدیر تولید: مهرداد مهرپویان، برنامه ریز: رضا نجاتی، طراح لوگو و پوستر: سیروس سلیمی، دستیار اول فیلمبردار: مهدی رضایی، گروه فیلمبرداری: جواد کسانی، محمود اسکندری، حسن رمضانی، گروه صحنه و لباس: امیر یزدان، امیرحسین صمیمی، مریم سعیدی، مجری گریم: عاطفه تهرانی، دستیار صدا: جابر انصاریان، مسئول هنروران: سارا فانی، مدیر تدارکات: محمد گودرزی، همیار تدارکات: رامین اعظمی، همیاران کارگردان: حسان پرنده، رضا محمدپور، منشی صحنه: زهرا خضوعی، عکاس: سهراب خان زاده، جانشین تهیه کننده: سامان صومعه، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر مشهد.

معرفی فیلم کوتاه «ضد ضربه»

سوژه فیلم «ضد ضربه» ورشکستی یک پیرمرد و پیرزن است و مساله عادل تبریزی در این فیلم این بوده است که چگونه باید به آن بپردازد که با منطق رئالیستی جلو نرود زیرا رئالیسم در جامعه وجود دارد و ما هر روز مشکلات جامعه را می‌بینیم و می‌شنویم و می‌خوانیم ولی تبریزی وظیفه خود دانسته که به یک زبان دیگر برسد که مخاطب آن را در جامعه نمی‌بیند و فقط داخل فیلم «ضد ضربه» با آن مواجه می‌شود.

عادل تبریزی این چیزی که در کارهای خود به دنبال آن است را در آثار گذشتگان و کارگردان های نام آشنای سینما دیده و بر می‌شمارد و بیان می کند که این موارد را از سینمای اصیل مثل فیلم‌های ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی آموخته است. در جایی که فیلم‌های این کارگردان ها صرفا معضل اجتماعی را بیان نمی‌کردند بلکه معضل اجتماعی را هنرمندانه بیان می‌کردند و تبریزی نیز در این فیلم کوتاه تلاش کرده است تا موضوع ورشکستگی را با نگاه خود نسبت به جامعه و با یک زبان طنز ارایه دهد.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم کوتاه «تطبیق»

 

https://didhonar.ir/?p=28866