پلاتوهنر

صدرا میرشریفی در گفتگو با پلاتو هنر:

«مرزهای واقعه» عناصر متضاد را هماهنگ کرده است

مرزهای واقعه مرزهای واقعه مرزهای واقعه مرزهای واقعه مرزهای واقعه مرزهای واقعه مرزهای واقعه
مرزهای واقعه
مرزهای واقعه
مرزهای واقعه
مرزهای واقعه
مرزهای واقعه
مرزهای واقعه
مرزهای واقعه

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی صدرا میرشریفی به نام «مرزهای واقعه» تا جمعه ۱۲ آبان ماه در گالری زیرزمین دستان در معرض تماشا قرار دارد.

صدرا میرشریفی در گفتگو با پلاتو هنر درباره منبع الهام آثار خود گفت: منبع الهام آثار من هیچگاه از مجموعه قبلی‌ام جدا نیست و در کل منبع الهام من برای نقاشی یک موضوع ثابت است که سوژه‌های مختلف را دور خود جمع می کند.

او ادامه داد: منبع الهام من صرفا ساختار زیبایی‌شناسی است که به آن باور دارم. این ساختار زیبایی‌شناسی اصولی است که من با آن مسیر خلق اثر را طی می‌کنم و در هر دوره متفاوت است.

این هنرمند درباره ساختار آثارش توضیح داد: من در این آثار سعی می‌کنم عناصر متضاد و هماهنگ را کنار هم قرار دهم یعنی با عناصر متضاد یک ساختار هماهنگ می‌سازم. این جهان پر از عناصری است که شاید بتوان گفت ناهمجنس یا نامتجانس است و من سعی دارم این‌ها را در منظم کنم یا بلعکس. در آثارم با عناصر هماهنگ ساختاری می‌سازم که مخاطب معنای متفاوتی برداشت کند. مثلا با یک یوزپلنگ یا آهو دیوار و کف اتاق را هم می‌کشم.

میرشریفی تصریح کرد: ساختار زیبایی‌شناسی من ماهیت تجریدی یا انتزاعی دارد. اینکه من بخواهم چیزهای ناهماهنگ را هماهنگ کنم درکل یک مفهوم انتزاعی است ولی موضوع این را با عناصر بازنمایانه نشان می‌دهم مانند سلف پرتره، حیوانات، در یا چهارپایه‌ای که در کارگاهم است.

این هنرمند درباره انتخاب نام نمایشگاه توضیح داد: برای من جالب بود که انسان معاصر می‌تواند تصاویر نجومی یا هر چیزی که وجود دارد را ببیند مانند باکتری، جنگل، ستاره، خودش و… . 500 سال پیش چنین توانایی وجود نداشت. منطور من از «واقعه» همین موضوع است و منظور از «مرزها» محدوده‌ای است که نشان داده ام، از سلف‌پرتره گرفته تا دوردست‌ها.

میرشریفی در پایان درباره انتخاب رنگ در آثارش توضیح داد: در نقاشی‌های من رنگ‌ها باتوجه به رنگ ابژه انتخاب می‌شوند.

گالری زیرزمین دستان در نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 واقع شده است.

https://didhonar.ir/?p=33317