پلاتوهنر

مردادماه را با گالری‌گردی به پایان برسانیم

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 27 مرداد ماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

بازخوانی دوباره شهرنمایشگاه انفرادی آثار نرگس هاشمی به نام «بازخوانی دوباره شهر» ۲۷ مرداد در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح شد و تا ۲۲ شهریور ادامه دارد.

نمایشگاه آثار آرزو شهدادی به نام «بودن» ۲۷ مرداد تا دهم شهریور در گالری آران به نشانی کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «چالش بردن یک منظره سه بعدی به سطحی دو بعدی چانه زنی بین جهان واقعی و تخیلی است. هنرمندانی که به این حیطه وارد می شوند و با توانایی های اجرایی خاص خود به آن می پردازند، دید خود نسبت به جهان را به تصویر می کشند. فضاهایی تخیلی که همزمان انسان را دعوت میکنند و در عین حال در برابر تماس انسانی مقاومت میکنند. رنگهای واقعی و فرمها کش و قوس پیدا میکنند تا جهانی دیگر شکل بگیرد که رابطه هنرمند با طبیعت را به نمایش می گذارد.

هر نقاشی با نقطه و خط آغاز میشود به گونه ای که در نگاه نزدیک به نقاشی ها همه چیز به هم ریخته و غیرقابل تشخیص به نظر میرسد. نتیجه چشم اندازهایی است که صرفا بازنمایی طبیعت نیستند بلکه جهان تغزلی و تخیلی را شکل می دهند که در نقاشی های آرزو شهدادی به بهترین وجه نمود پیدا می کند. هنرمند می نویسد: جذابیت به تصویر کشیدن طبیعت از نظر من بازگشت و سعی در رسیدن به تعادل در زندگی است.

تالش برای خلوت کردن در فضایی که به دریافت عمیق تر و نهایتا تجربه *بودن* و درک زندگی درک نشدنی کمک می کند. کنکاشی در ماهیت تفسیر نشدنی حیات. برای من مناظر طبیعت بستری مناسب و نمودی از حالتهای مختلف ذهن است، گویی رنگ ها و خطوط و فرمها برداشتی از روان انسان هستند از تجربه های غم، شادی، هیجان و سکوت و سکون.»

نمایشگاه آثار نقاشی فائزه افجه‌نیا به نام «نگاهی از درون» تا هشتم شهریور ماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ برپاست.

خانه اربابینمایشگاه انفرادی آثار رایا بختیاری به نام «خانه اربابی» در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول افتتاح شد و تا هفتم شهریور همه روزه به جز جمعه‌ها ساعت ادامه دارد.

نمایشگاه ما تننمایشگاه‌ آثار نسرین وصالیان با عنوان «ماتن» و نمایشگاه نقاشی‌های نسرین نجفی با عنوان «تجدید» تا ششم شهریور ماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

نمایشگاه صوفینمایشگاه مجسمه‌های صادق ادهم با عنوان «صوفی ۲» برگرفته از اساطیر شاهنامه تا سوم شهریور در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ ۲ برپاست.‏

نمایشگاه آثار نقاشی آبرنگ شکوفه دانائی در نگارخانه آتشزاد به نشانی خیابان ولی‌عـصر(عج)، نرسیده به میدان ونک، خیابان عباسپور( توانیر) شمالی، بعد از پل همت، پلاک ۲۳ افتتاح شده و تا یکم شهریور دایر است.

نمایشگاه آثار نقاشی‌ ژیلا کامیاب تا ۱۳ شهریور در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

نمایشگاه شاهدنمایشگاه انفرادی شایا شهرستانی به نام «شاهد» تا 31 شهریور ماه در گالری ایرانشهر به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ دایر است.

نمایشگاه عکس‌های مریم زندی از چهره‌ احمد شاملو (الف. بامداد) شاعر و نویسنده فقید در سال‌های ۱۳۵۹، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ با عنوان «من بامدادم» تا سوم شهریور در گالری دنا به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، واحد ۲ برپا است.

شاسوسا«شاسوسا» عنوان نمایشگاه انفرادی محمدرضا شیروانی زاده است که تا 1 شهریورماه در گالری شکوه به نشانی تهران، فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دایر است.

 

 

https://didhonar.ir/?p=27478