پلاتوهنر

مراسم بزرگداشت خادم فرهنگ در تالار وحدت

رئیس‌جمهور بر ما حرام کرده بود از مشکلات حرفی بزنیم

به گزارش پلاتو هنر، مراسم یادبود خادم فرهنگ، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، دوشنبه ۷ مرداد به میزبانی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، موسوی گرمارودی قطعه‌ای شعر از اشعار خود را خواند و آن را تقدیم به روح شهید آیت‌الله رییسی و همراهان ایشان کرد.

آقای رئیسی به همه دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر واقف بود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: سال‌ها توفیق داشتم در کنار شهید رئیسی باشم. در تمام این مدت چیزی جز خدمتگزاری و علاقه زاید‌الوصف به تک تک شهروندان ایرانی ندیدم. در این ۳ سال شما اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گواهی می‌دهید هیچ کاری نبود که از دست ایشان بربیاد و ایشان دریغ کند.

او با بیان اینکه آقای رئیسی به همه دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر واقف بود، ادامه داد: ما در فقدان یک رییس جمهور تراز هستیم. شما همگی صاحب عزا هستید. چیزی جز ابراز محبت و عاطفه و ارادت و تاسف از فقدان شخصیتی دلسوز ندیدم. مردم نشان دادند به خدمتگزاران خودشان عشق می‌ورزند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: رییس جمهور ما بسیار مظلوم بود. بر خودش و ما حرام کرده بود کلمه از ناامیدی و مشکلات بر زبان ما جاری بشود. ۳ سال شب و روز خودش را وقف مشکلات مردم کرد. برخی استان‌ها را بالای ده بار رفتند. اهالی فرهنگ و هنر پدری دلسوز و برادری مهربان را از دست دادند. خداوند به همه ما قدرت صبوری در این غم را اعطا کند.

اسماعیل آذر پس از تسلیت به خانواده شهید جمهور، خاطره‌ای از ایشان در ماه رمضان برای حضار تعریف کرد.

او گفت: آقای رییس‌جمهور عنوان کردند که از بینندگان برنامه «چهارگاه» هستند و این ملاقات آخرین دیدار من با ایشان بود.

سپس محمد رجبی دوانی، عضو فرهنگستان هنر، شهید رئیسی را فردی مردمی خطاب کرد.

او افزود: یکی از بزرگ‌ترین کارهای ایشان برای هنر احیای شورای هنر توسط ایشان و وزیر محترم ارشاد بود. همچنین تصویب سند موسیقی، هنرهای تجسمی، معماری و نمایشی از فعالیت‌های بزرگ ایشان برای هنر بود. در آخر می‌توانم بگویم هنر در دوره آقای رئیسی سامان یافت.

در ادامه نجف گلی حبیبی، پژوهشگر فلسفه گفت: ما تا به امروز بزرگان زیادی از دست داده‌ایم و آیت‌الله رئیسی هم یکی از این بزرگان بودند. در جریان هستم که ایشان بسیار به فرهنگ بسیار علاقه‌مند بودند و تلاش داشتند دانشگاه‌های کشور پیشرفت کنند.

در ادامه مراسم علیرضا غزوه اشعاری را در مدح آیت‌الله رئیسی سرود.

بهروز افخمی، کارگردان سینما در این مراسم گفت: واقعیت این است آقای رئیسی آدم صادقی بودند که می‌توانستیم به ایشان اعتماد کنیم. من به سیاست‌های اقتصادی ایشان انتقاد داشتم ولی باور دارم ظاهر و باطن‌شان زیبا بود. ایشان در بهترین زمان از لحاظ روحی و جسمی از میان ما رفتند. از خداوند میخواهم اگر لایق باشم چنین مرگی را نصیب من کند.

فرصت نشد درباره تئاتر با رئیس‌جمهور جلسه بگذاریم

حسین مسافر آستانه، بازیگر و کارگردان تئاتر نیز عنوان کرد: هر آنچه می‌خواستم بگویم دوستان قبل من گفتند. من در مقابل بزرگان حاضر درباره شخصیت والای آیت‌الله رئیسی چیزی ندارم بگویم. فقط بسنده می‌کنم به این که به نیابت از هنرمندان عرض تسلیت می‌کنم به خانواده شهید رئیسی و همراهان ایشان. متاسفانه فرصت نشد با ایشان جلسه‌ای درباره مسائل تئاتر داشته باشیم. دل به امید می‌بندم به بهروزی تئاتر ایران.

گیتی معینی، سیدمحمدجواد طاهری، احمد نجفی، امید زندگانی، جعفر دهقان، جمال شورجه، عنایت بخشی، ارسطو خوش‌رزم، داریوش ارجمند، جهانگیر الماسی، حسین مسافرآستانه، موسوی گرمارودی ازجمله هنرمندانی هستند که در این مراسم حضور داشتند.

https://didhonar.ir/?p=52519