پلاتوهنر

محمد متوسلانی در گفتگو با پلاتو هنر؛

باید دید مسئولان نسبت به سینما تغییر کند/ «عشق جامگان» به دنبال سرمایه‌گذار

به گزارش پلاتو هنر، در فروردین 1401 پروانه ساخت فیلم سینمایی «عشق جامگان» به تهیه کنندگی محمد متوسلانی و کارگردانی رضا چوبینه و نویسندگی علی رویین تن صادر شد اما این فیلم به مرحله تولید نرسید. یک ماه بعد از صدور پروانه ساخت این فیلم، این تهیه کننده بیان کرد که فیلمنامه نوشته شده توسط علی رویین تن نیاز به بازنگری و تامل بیشتری دارد. متوسلانی در دی ماه سال 1401 نیز در جایی دیگر مطرح کرد که به دلیل وضعیت بد اقتصادی کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در این فیلم نشد و نتوانستیم بودجه ساخت آن را فراهم کنیم و به همین دلیل قبل از شروع فیلمبرداری پروژه متوقف شد.

محمد متوسلانی تهیه کننده و بازیگر در گفتگو با پلاتو هنر درباره آخرین وضعیت فیلم «عشق جامگان» گفت: من به عنوان تهیه کننده در کنار این پروژه هستم و آقای رویین تن بیشتر در جریان کار است ولی تا جایی که اطلاع دارم همچنان درگیری برای پیدا کردن سرمایه گذار وجود دارد.

وی درباره حمایت نکردن وزارت بهداشت از این فیلم بیان کرد: من نقل قولی را از جانب آقای رویین تن گفتم که برای دریافت بودجه با وزارت بهداشت هم وارد رایزنی شدیم اما متأسفانه این وزارتخانه از ساخت این فیلم حمایت نکرد و همان موقع هم اشاره کردم که جزئیات درباره رایزنی‌های صورت گرفته را آقای علی رویین ‌تن نویسنده اثر بیشتر می‌دانند چرا که رایزنی‌ها را ایشان انجام دادند. «عشق جامگان» در بیمارستان می‌گذرد و به موضوع شیوع ویروس کرونا و اقدامات و فداکاری‌های کادر درمان به عنوان مبارزان اصلی در خط مقدم مقابله با این بیماری همه‌گیر می‌پردازد. اما درباره حمایت کردن یا نکردن وزرات بهداشت چون به صورت مستقیم صحبت و رایزنی نداشته‌ام، نمی دانم که به چه دلیل بوده است.

بازیگر فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی و تهیه کنندگی مهدی احمدی که حدود 44 میلیون تومان فروش داشته است، درباره این اثر خود توضیح داد: از ابتدا که با من برای بازی در این فیلم صحبت کردند قرار بود برای یکی از سایت های تلویزیونی و برنامه های اینترنتی باشد، نه اینکه در سینما به نمایش دربیاید. ازطرف دیگر اما با کلیت قصه مشکلی نداشتم و نقشی که به من پیشنهاد شد را هم دوست داشتم.

وی افزود: تلاش کردیم تا کار خوبی بسازیم اما بعدتر قضیه کرونا و کمبود فیلم و… پیش آمد و حقیقتا در شرایط بدی فیلم اکران شد. شما ببینید از اول سال تا الان جز چند فیلم کمدی که خط قرمز را رد کردند، بقیه فیلم ها فروشی نداشتند. بسیاری از فیلم ها در حد آگهی های خود هم فروش نکردند. سینما سینمای مریضی است. در حال حاضر آدم های حرفه ای کار نمی کنند. اصولا کسانی که دستی بر آتش دارند منتظر هستند که ببینند اوضاع به چه صورت پیش می رود و در نهایت چه می شود.

محمد متوسلانی در پایان گفت: باید دید مسئولان نسبت به سینما تغییر کند وگرنه با این نگاه اوضاع روز به روز بدتر هم خواهد شد. دست یک نفر و دو نفر هم نیست و باید زمینه برای آدم هایی که توانایی دارند و می خواهند کار درست انجام دهند، گسترده شود و باید از این دست از افراد حمایت شود.

بیشتر بخوانید:

کار را به خود هنرمندان بسپاریم/ ممیزی و تنش نداشتیم

محمد زکی زاده

https://didhonar.ir/?p=30702