پلاتوهنر

تولید فیلم با محوریت آداب و سنت رفسنجان/ پخش جهانی «پارادوپینگ» ادامه دارد

محمدرضا حسنی ‌رنجبر کارگردان فیلم «پارادوپینگ» در گفتگو با پلاتو هنر درباره وضعیت این فیلم خود توضیح داد: خداراشکر بعد از جشنواره فیلم کوتاه تهران اتفاق‌های خوبی برای فیلم «پارادوپینگ» افتاد و این فیلم به سه جشنواره بین المللی راه پیدا کرد.

وی ادامه داد: «پارادوپینگ» در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پکن (BejJing International Children’s film festival) حضور داشت که این جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ آوریل (اوایل اردیبهشت‌ ۱۴۰۲) به مدت ۶ روز برگزار شد. دومین حضور این فیلم در جشنواره «کینولاب» قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان است که در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد) در کشور لهستان برگزار می‌شود. همچنین این فیلم به جشنواره زیرو پلاس روسیه راه پیدا کرده است که در اکتبر برگزار خواهد شد.

کارگردان «دوپینگ» درباره حضور در جشنواره‌های داخلی بیان کرد: همچنان پخش جهانی فیلم ادامه خواهد داشت و ما در حال رصد فراخوان‌های مختلفی از جشنواره‌های داخل کشور هستیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها برای ما مناسب است. برای حضور در جشنواره ایسفا هم اقدام کرده و فیلم را فرستاده‌ایم.

رنجبر درباره کارهای دیگر خود توضیح داد: در حال حاضر مشغول کار بر روی یک ایده‌ای هستم. این کار بومی و مربوط به رفسنجان است. همچنان در حال ایده پردازی هستیم و نگارش فیلمنامه شروع نشده است. این فیلم را با محوریت آداب و سنت رفسنجان خواهیم ساخت.

وی درباره شرکت در جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران گفت: قطعا دوست دارم که مجدد در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته باشم. حالا وارد پروسه تولید شویم و بعد از آنکه فیلم ساخته شد برای حضور در جشنواره های مختلف ازجمله جشنواره فیلم کوتاه تهران تلاش خواهیم کرد.

محمدرضا حسنی رنجبر در پایان بیان کرد: در حال حاضر تصمیمی برای ساخت فیلم بلند ندارم و ترجیح میدهم که همچنان در دنیای فیلم کوتاه تجربه کسب کنم.

داستان فیلم «پارادوپینگ» درباره پسری چاق و دوازده ساله است که تلاش می کند در مدت زمانی اندک لاغر شود تا بتواند خود را برای تست استعدادیابی فوتبال آماده کند. درحقیقت «پارادوپینگ» یک کمدی کودکانه است که نگاهی وارونه به دنیای اطراف یک کودک دارد که خانواده در تلاش هستند تا پسرشان «آریو» در این مدت زمان اندک لاغر نشود چرا که نگران سوءتغذیه او هستند.

https://didhonar.ir/?p=21164