پلاتوهنر

ارسطو خوش‌رزم بیان کرد:

«صبح اعدام» سخت‌ترین و آسان‌ترین کار من بود/ حاج اسماعیل رضایی خومان را ساختیم

ارسطو خوش رزم بازیگر فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی که در سومین روز از جشنواره بین المللی فیلم فجر در خانه رسانه حضور پیدا کرد، در گفتگو با پلاتو هنر درباره حضور در این فیلم و اضافه شدن به تیم «صبح اعدام» گفت: روز هشتم بهمن ماه 1401 بود که در خیابان بودم و حوالی ساعت هفت شب دستیار آقای افخمی با من تماس گرفتند و گفتند که فردا وقت داری که به دفتر بیایی؟ و برای من فیلمنامه ارسال کردند.

وی ادامه داد: من اول فکر می کردم که دستیار آقای بهروز افخمی هستند. زمانی که فیلمنامه را فرستادند و اسم آقای بهروز افخمی را روی فیلمنامه دیدم همان برای من کفایت می کرد تا فیلمنامه را نخوانده بپذیرم. آقای افخمی یکی از فیلمسازان به شدت مورد علاقه من هستند.

خوش رزم در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: روز بعد به دفتر آقای افخمی مراجعه کردم و فکر می کردم که مانند خیلی از کارهای دیگر می خواهند یک فیلم سینمایی بسازند و من را هم می خواهند ببینند. در آن جلسه آقای افخمی به من گفتند فیلمنامه را مطالعه کردی؟ دوست داشتی؟ گفتم بله. خب من تو را برای نقش حاج اسماعیل می خواهم. باعث افتخار من بود که این اتفاق افتاد و وارد پروژه «صبح اعدام» شدم.

این بازیگر درباره تجربه همکاری با بهروز افخمی توضیح داد: من هشت ماه با آقای بهروز افخمی نقش حاج اسماعیل رضایی را تمرین کردم. جناب افخمی در تمام مدت به من لطف داشتند و به من می گفتند که من به تو اعتماد کامل دارم. ما یک مقدار منابع مان محدود بود برای اینکه بخواهیم شخصیت حاج اسماعیل رضایی را بیشتر بشناسیم و مجبور بودیم حاج اسماعیل رضایی خودمان را بسازیم و هشت ماه با هم تمرین کردیم تا به پروسه فیلمبرداری برسیم.

ارسطو خوش رزم در پایان گفت: جمله ای است که به برخی از دوستان هم گفته ام برای من سخت ترین و در عین حال آسان ترین کار زندگی ام بود. سخت ترین کار بود به این دلیل که آقای افخمی آنقدر مسلط به تمام امور فیلمسازی هستند که در هیچ زمینه ای راه فراری ندارید. ایشان به تو اعتماد به نفس می دهند و طوری شما را هدایت می کنند که بی نظیر است. در بعضی لحظات آقای افخمی چیزی از من می خواست من سکوت و مکث می کردم و آقای افخمی با همان لبخند همیشگی خود می گفت خیالت راحت باشد، انجام بده. حاصل این اعتماد را امروز روی پرده دیدم و برای من خوشایند بود امیدوارم مورد توجه مردم و اهالی فرهنگ و رسانه هم قرار بگیرد.

https://didhonar.ir/?p=42163