شخصیت نظاره‌گر و کنجکاو مهری در «آبستن» من را به این جذب کرد

به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «آبستن» به کارگردانی مصطفی و محمد تنابنده و تهیه‌کنندگی جلال تیموری در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

توماج دانش بهزادی، رها خدایاری، سوگل خلیق، تیما تقی‌زاده، مجتبی شفیعی، عماد درویشی، ملیسا چوپانی و عباس غرالی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان «آبستن» آمده: «شده یه کاری کنی بعدش تا سر حد مرگ پشیمون شی؟شده پشیمون شی ولی دلت نذاره بیخیال شی؟من کاری کردم که مثل سگ پشیمونم…»

این فیلم، قصه چند انسان سرگشته است که هر کدام درگیر مشکلی شخصی هستند و در مرز آستارا در کلبه‌ای در کنار آب جمع شده‌اند تا به کمک یک آدم‌پران به صورت قاچاقی از مرز خارج شوند، اما…

آبستن
آبستن

مهری در «آبستن»؛ ناآگاه، کنجکاو و تنها

به بهانه حضور فیلم سینمایی «آبستن» در جشنواره فیلم فجر با رها خدایاری بازیگر این فیلم گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

رها خدایاری درباره نقش خود در «آبستن» اظهار کرد: نقش شخصیتی که در فیلم سینمایی آبستن ایفا می‌کنم از سایر شخصیت هایی که تا به امروز بازی کرده‌ام متمایز است. شخصیت مهری در طول داستان با ناآگاهی و کنجکاوی از پیرامون خود به دنبال کشف موضوعی بود که چرا همسر خود توبه خود را شکسته است و به مرور به سمت کشف کردن جزییات می رفت و با تنهایی با چالش های متعددی رو به رو شد. در همین حین برای نگه داشتن کانون خانواده‌اش به هر دری چنگ می‌زد. همه‌ی این موارد شخصیت مهری را برای من متمایز کرد.

این بازیگر ادامه داد: زندگی من از زیست مهری بسیار فاصله داشت و از آنجایی که فرصت کمی برای فیلمبرداری داشتیم، پیداکردن شبیه به این نقش در جامعه برایم دشوار بود و برای نزدیک شدن به این نقش با نویسنده اثر بیشتر در ارتباط بودم که پس از چالش ها و پردازش ایده ها شخصیت مهری شکل گرفت.

فیلم سینمایی «آبستن»
فیلم سینمایی «آبستن»

برای سخت‌ترین سکانس پیوسته و باورپذیر ادامه دادم

خدایاری از سکانس دشوار «آبستن» گفت: سکانس آخر  این فیلم هنگام شلیک کردن مهری برایم چالش‌برانگیز و دشوار بود چراکه این سکانس باید به درستی اتفاق می‌افتاد، مهری شخصیتی که شوهر و خانواده‌اش را دوست دارد و حالا در شرایط سخت قرار گرفته و باید تصمیم نهایی را بگیرد و من باید این سکانس را طوری بازی می‌کردم که باورپذیر باشد. یکی از سختی های این سکانس این بود که هیچ کاتی در لحظه نداشتیم و باید پیوسته سکانس را ادامه می‌دادیم. در حقیقت من خودم را در لحظه رها کرده بودم و باور داشتم اتفاقات درست در همان لحظه رخ می‌دهد.

او افزود: سکانسی که بسیار در این اثر سینمایی احساسات من رو از شخصیت مهری تحت تاثیر قرار داد مربوط به لحظه ای است که همسر مهری او را ترک می‌کند و مهری با یک جنازه او را تنها می‌گذارد، دیالوگی که بین مهری و همسرش در این لجظه برقرار می‌شود و تنهایی مهری من را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

خدایاری درباره همکاری با مصطفی و محمد تنابنده تصریح کرد: تجربه همکاری با برادران تنابنده برایم بسیار لذت‌بخش بود و در طول فیلمبرداری انگیزه و انرژی بسیاری برای به سرانجام رساندن پروژه از این دو شخص دریافت کردم.

رها خدایاری در پایان درباره نقش‌هایی که علاقه دارد به ایفای آن‌ها بپردازد، عنوان کرد: بیشتر دوست دارم نقش شخصیت‌هایی را تجربه کنم که ویژگی بارزی داشته باشند و برایم چالش‌برانگیز باشد و خلاقیت من را برانگیزد. در فیلم سینمایی «آبستن» نیز نظاره گر بودن شخصیت مهری و کم کم ریتم پیداکردن شخصیت او در داستان برایم جذاب بود که یک روند معمولی طی نمی‌شود و سرشار از پستی و بلندی است.

آبستن رها خدایاری
آبستن رها خدایاری

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مجری طرح: علیرضا نظارات، مدیر فیلمبرداری: عاطف امیری، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، موسیقی: فردین خلعتبری، طراح گریم: محمود دهقانی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: وحید عبدالمجیدی، مشاور روانشناس فیلمنامه: دکتر رضا علی طرخان، طراح صحنه و لباس: سعید هنرمند، منشی صحنه: رعنا بهرخ، صداگذاری: آرش قاسمی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مدیر تولید: امیر عزت‌زاده، مدیر امور پس از تولید: پیمان شاه‌محمدی و عکاس: پوریا نوری.

بیشتر بخوانید:

فیلم سینمایی «آبستن»

https://didhonar.ir/?p=84255

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =