پلاتوهنر

جمشید حقیقت‌شناس مطرح کرد:

«سندلی هنرمند»؛ انطباق کم‌نظیر رویدادی هنری با شرایط اجتماعی

به گزارش پلاتو هنر، جمشید حقیقت‌شناس، مدیر و مشاور هنری گالری خانه هنرمندان ایران از صندلی به عنوان یک مقوله مهم و چالش‌برانگیز که بشر سال‌ها برای تمیز خودش از دیگران به آن پرداخته است، یاد می‌کند.

نمایشگاه «سندلی هنرمند» با موضوع و محوریت جایگاه هنرمند و با دعوت بیش از 200 هنرمند در مدیوم‌های مختلفی چون نقاشی، عکاسی، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، گرافیک، موسیقی، طراحی صحنه و … در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

حقیقت‌شناس، ایده‌پرداز اصلی این نمایشگاه گروهی و هدفمند درباره برگزاری این رویداد گفت: «جایگاه هنرمند در جامعه به دست فراموشی سپرده شده است. جامعه معاصر ما به هنر نیاز دارد و تا هنرمندان به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکنند، هنری که به‌وجود می‌آید محلی از اعراب نخواهد داشت.»

او با اشاره به اینکه وجه تمایز نمایشگاه «سندلی هنرمند» بخش هنری آن به شمار می‌آید، ادامه داد: «تفاوت نگاه هنرمندان در مدیوم‌های مختلف در این نمایشگاه قابل مشاهده است. صندلی‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه گویای وضعیت حال و موعود هنرمند است.»

حقیقت‌شناس، انطباق یک نمایشگاه با رویدادهای اجتماعی را اتفاقی کم‌نظیر دانست و بیان کرد: «ما شاهد خلق صندلی‌هایی مختلف با گرایش‌ها، خوانش‌ها و رفتارهای مختلف هستیم.»

سندلی هنرمند

این گفت‌وگو را در اینجا ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

https://didhonar.ir/?p=57073