پلاتوهنر

رسم همیشگی علی یاسینی؛ هم‌خوانی «چراغونی» با طرفداران

به گزارش پلاتو هنر، علی یاسینی شب گذشته چهارشنبه 14 تیرماه ۱۴۰۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی در دو سانس 18 و ۲۲ روی صحنه رفت.

علی یاسینی خواننده پاپ ایرانی متولد ۱۴ آذر ماه ۱۳۷۵ در تهران است. او از سال ۱۳۸۷ فعالیت هنری خود را با یادگیری گیتار شروع کرد و کم کم وارد حیطه ترانه سرایی شد تا این که نخستین آهنگ خود را به نام «افسردگی» در سال 1394 یعنی در سن ۱۹ سالگی ساخت که مورد استقبال قرار گرفت.

شب گذشته اجرای سانس اول این هنرمند با یک ساعت تاخیر شد. به نظر می‌رسد این تاخیر به علت وجود مشکل برق منطقه و سالن نمایشگاه میلاد بوده است که ساعاتی پیش از اجرا این تاخیر از طریق سامانه بلیت فروشی به خریداران بلیت اعلام شده بود.

در ابتدا قسمتی از آهنگ «نصف شب» پخش شد سپس علی یاسینی روی صحنه آمد و ادامه این آهنگ را اجرا کرد. سپس رو به مخاطبان خود ایستاد و گفت: دمتون گرم بابت این همه محبتتون، احتمالا امشب آخرین کنسرت تهران هست فعلا خبری از تمدید در تهران نیست می ریم تا 2 الی 3 ماه دیگه. بریم تا باهم امشب سالن رو منفجر کنیم.

در ادامه به ترتیب آهنگ های «منو برگردون عقب»، «پرواز»، «دیوار» و «این روزا» را خواند. سپس زمان اذان مغرب اعضای گروهش را معرفی کرد که بدین شرح است: نوازنده ساز بادی: امیرحسین کیان‌پور، گیتار الکتریک: فرزاد رضایی، رهبر اکستر و تنظیم کننده: سعید شمس، ساز کوبه‌ای: اشکان پورفرخی، تهیه کننده و مدیر مجموعه لیماکنسرت: میلاد ماهان راد، پیانیست: محمد حیدری، بیسیست: بهشاد مژگانی.

یاسینی در ادامه گیتارش را در دست گرفت و رو به مخاطبانش گفت: یه کوچولو با هم گیتار بزنیم، حالا چی بخونیم!

سپس این خواننده همانطور که گیتار می زد آهنگ های «الکی»، «هر جای شهر» و دو تا از آهنگ های قدیمی خود به نام «اسم تو چی داره» و «تبر» را که مدت ها بود روی صحنه اجرا نکرده بود خواند.

همچنین «دورترین نزدیک» را به عنوان دهمین قطعه اجرا کرد و در ادامه گفت: حالا کمی شادش کنیم و با آهنگ «ماه قشنگم» شور و هیجان را به سالن میلاد برد.

خاطره بازی با «کاش بشه آخر قصه…»

علی یاسینی پس از اجرای آهنگ «ماه قشنگم» در توضیح قطعه بعدی گفت: حتما واستون پیش آمده وقتی که می خواهید یک کار جدید شروع کنید خیلی ها بهمون ایمان ندارند و سعی می کنند مارو از اون کار منصرف کنند. برای من هم این اتفاق افتاد، وقتی کار موزیک را شروع کردم خیلی ها به خصوص شخص خاصی بهم گفتند که نمی تونم این کار را ادامه بدم من هم تصمیم گرفتم با تمام قدرت ادامه بدم تا یک روز اینجا بایستم و از نزدیک ببینمتون. برای همین اون روز تو شعرم واسه خودم به عنوان یک آرزو‌ی قشنگ نوشتم: «کاش بشه آخر قصه برسه یه جایی که بگم دیدی تونستم…»

او در ادامه صحبتش مطرح کرد: «شاعر و آهنگساز تمامی آهنگ هایی که اجرا می کنم خودم هستم» و آهنگ «جنگ» را روی صحنه اجرا شد.

این خواننده پس از این آهنگ به رسم همیشگی اش آهنگ «چراغونی» را با نواختن پیانو برای مخاطبان خود اجرا کرد. همچنین آهنگ « نصفه شب» را مجدد همانطور که پیانو می زد خواند.

در پایان این کنسرت آهنگ «بهتر از منه» را به عنوان آهنگ مورد علاقه خودش اجرا کرد.

به رسم یادگار «چراغونی» را هم‌خوانی کنیم

علی یاسینی برای خداحافظی با طرفداران خود از آنها خواست که همگی نور تلفن همراه خود را روشن کنند و با او آهنگ «چراغونی» را هم خوانی کنند. او طی این هم‌خوانی با مخاطبانش به رسم یادگاری با تلفن همراه خود یک ویدئو به صورت سلفی گرفت.

آهنگ های اجراشده در این کنسرت را در ادامه می‌شنوید.

1- آهنگ «نصف شب»

2- آهنگ «منو برگردون عقب»

3- آهنگ «پرواز»

4- آهنگ «دیوار»

5- آهنگ «این روزا»

6- آهنگ «الکی»

7- آهنگ « هرجای شهر»

8- آهنگ «اسم تو چی داره»

9- آهنگ «تبر»

10- آهنگ «دورترین نزدیک»

11- آهنگ «ماه قشنگم»

12- آهنگ «جنگ»

13- آهنگ «چراغونی»

14- آهنگ «بهتر از منه»

 

سمیرا اسدیان

https://didhonar.ir/?p=23117