پلاتوهنر

حسین ریگی در گفتگو با پلاتوهنر:

در ایران نگاه جدی به مستند وجود دارد  

به گزارش پلاتو هنر، حسین ریگی کارگردان و مستندساز در حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به تماشای آثار این دوره نشست.

او درباره این دوره از جشنواره توضیح داد: من تاکنون ۳_۴ فیلم تماشا کرده‌ام و امروز هم‌ روز اول جشنواره بود که حضور داشتم.

این کارگردان تصریح کرد: شکر خدا امسال خود جشنواره و استقبال فیلمسازان از جشنواره بسیار خوب بوده است و استقبال فیلمسازان نسبت به دور قبل خیلی بهتر بوده است.

ریگی درباره بلیت‌فروشی آثار این دوره تصریح کرد: بحثی در حوزه بلیت‌فروشی وجود دارد و به عقیده من بهتر است که فیلم‌ها راحت‌تر در دسترس فیلمسازان و مخاطبان قرار بگیرد. رسالت مرکز گسترش و جشنواره «سینماحقیقت» حمایت از فیلمسازان است و باید این بستر را ایجاد کنند تا فیلمسازان راحت‌تر فیلم‌ها را تماشا کنند.

او افزود: یک بخش بلیت‌فروشی کم‌هزینه جشنواره است ولی از این طریق خیلی‌ها نمی‌توانند فیلم‌ها را تماشا کنند. اما در کل می‌توان گفت که جشنواره «سینماحقیقت» رو به رشد است و اتفاقات خوبی افتاده است.

ریگی در پایان تصریح کرد: مستند در همه جای دنیا جایگاه خودش را دارد و در ایران هم نگاه حرفه‌ای به مستند وجود دارد. در سال‌های اخیر هم فیلمسازان و هم مسئولان به صورت جدی‌تر به سینمای مستند پرداخته‌اند و امیدواریم که با برگزاری جشنواره‌های تخصصی در حوزه مستند اتفاقات خوبی رخ دهد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم ۲۷ آذر تا ۲ دی‌ ۱۴۰۲ در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=38473