پلاتوهنر

در آخرین ماه سال تئاتر کودک و نوجوان چی ببینیم؟

به گزارش پلاتوهنر، تئاتر کودک و نوجوان یکی از مهمترین هنر‌های نمایشی است و در این گزارش به معرفی برخی نمایش‌های در حال اجرا پرداخته‌ایم.

نمایش «عمو نوروز و بچه سیاه»

نمایش «عمو نوروز و بچه سیاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین ‌داداش‌‌نیا  از 6 اسفند در تماشاخانه سبحان روی صحنه رفته و تا 29 اسفند هرشب ساعت 18:45 دقیقه به مدت زمان 1 ساعت میزبان مخاطبین کودک و نوجوان خواهد شد.

«عمو نوروز و بچه سیاه» یک نمایش آیینی سنتی آموزنده و مفرح ویژه کودکان برای ایام نوروز است.

در این نمایش محمدحسین ‌داداش ‌نیا، مریم ‌اسکندری، بهاره ‌رمه‌چی، هومن ابراهیمی و مجید ‌افضلی نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: «پس از اینکه حاجی فیروز و خاله بهار باهم ازدواج می‌کنند فرزندشان تصمیمی می‌گیرند.»

نمایش «عمو نوروز و بچه سیاه»

نمایش «عمو نوروز اومده»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی میثم ‌یوسفی از 25 بهمن تا 25 اسفند هرروز ساعت 17 به مدت زمان 50 دقیقه در فرهنگسرای خانواده (شفق) روی صحنه خواهد رفت.

مریم ‌آشوری، محمدرضا ‌معجونی و سحر پیرعلی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «حاجی فیروز پیام آور آمدن عمو نوروز و فصل بهار است و آمده است که امسال نگذارد ننه سرما خوابش ببرد، بلکه بعد از سالها ننه سرما بیدار بماند و عمو نوروز را ببیند.»

نمایش «عمو نوروز اومده»

نمایش «فسقلی و تنبلک»

نمایش «فسقلی و تنبلک» به نویسندگی و کارگردانی فرشته صفری و تهیه‌کنندگی مجید بذرپاچ از 2 بهمن ماه تا 25 اسفند هر روز ساعت 17 به مدت زمان 50 دقیقه در خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

فرشته صفری و محمد علمی‌زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «قصه فسقلی پسر بچه‌ای تنبل که گول حرف‌های دلقک تنبلی به نام تنبلک را می‌خورد و تنبلک او را به الاغ تبدیل می‌کند و نن جون و موش موشی با کمک الاغ عزیز برای نجات فسقلی با هم همراه می‌شوند.»

نمایش «فسقلی و تنبلک»

نمایش «فانتزی نامه»

این نمایش به نویسندگی محمدرضا ‌چاپاریان و آنیتا چاپاریان با کارگردانی محمدرضا ‌چاپاریان از 5 بهمن تا 13 فروردین در مجموعه حیدری-خانه مشق هر روز ساعت 18 به مدت زمان 1 ساعت روی صحنه می‌رود.

داوود ‌معینی ‌کیا، پانته‌آ یزدی، عاطفه ‌مهدوی، زهرا تات و جمال ‌فوادیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «نام فردوسی و شاهنامه اش گم شده است در دل تاریخ.»

نمایش «فانتزی نامه»

نمایش «دلغک»

این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سعید ‌ابک تا 18 اسفند ماه در کانون پرورش فکری هر روز ساعت 17 به مدت زمان 50 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

معصومه ‌آرواز، علی ‌باروتی و سعید ‌ابک بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «من یه دلقکم، می‌خوام شمارو بخندونم، ولی شما اصلا به کارهای من نمی‌خندین! حتما می‌پرسین چرا؟ عجله نکنید، خودتون متوجه می‌شین.»

نمایش «دلغک»

نمایش «هوش پشه‌ای»

نمایش «هوش پشه‌ای» به نویسندگی و کارگردانی سامان ‌کرمی از 3 تا 28 اسفند هر شب ساعت 19 به مدت زمان 50 دقیقه روی صحنه تالار هنر می‌رود.

الهه ‌اصغری، علی ‌بیکی، فائزه ‌صدر و نفیسه فتحی، همچنین صدای هوتن ‌شکیبا (در نقش هوش مصنوعی)، ژاله ‌صامتی (در تماس تصویری)، سعید ‌چنگیزیان (در تماس تصویری) و بازیگران نوجوان یاسین وطن خواه و برسام ‌نوری ‌اسکویی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «پسری تنها در خانه که وابستگی شدیدی به اینترنت و فضای مجازی دارد و از ارتباطات اجتماعی و عواطف انسانی دوری می‌کند و سعی می‌کند مشکلات واقعی و حتی ساده در زندگی را با استفاده از اطلاعات موتور جستجوگر و هوش مصنوعی حل کند اما…»

نمایش «هوش پشه‌ای»

https://didhonar.ir/?p=44365