پلاتوهنر

داوود فتحعلی‌بیگی و بهشاد شریفیان از «فتح‌الله طاهری» گفتند

به گزارش پلاتو هنر، زنده‌یاد فتح‌الله طاهری، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که طی دو هفته اخیر به سبب وخامت بیماری گوارشی از فعالیت هنری دور و خانه‌نشین شده بود، سرانجام ظهر جمعه ۱۹ مرداد دار فانی را وداع گفت.

داوود فتحعلی‌بیگی، نویسنده، بازیگر و مدرس هنرهای نمایشی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت پلاتو هنر درباره همکاری‌اش با زنده‌یاد طاهری می‌گوید: من و زنده‌یاد فتح‌الله طاهری از خیلی سال پیش با یکدیگر همکاری داشتیم که یکی از همکاری‌های مثال‌زدنی و طولانی مدت بنده با ایشان اجرای نمایش «عروسی ننه غلام‌حسین» بود. آقای طاهری در این اجرا چیزی حدود نهصد شب روی صحنه به ایفای نقش پرداختند و هم‌اکنون نیز فیلم ویدئویی این نمایش در پلتفرم‌های نمایش خانگی قابل مشاهده است. من هیچ‌وقت هیچ حاشیه‌ای از ایشان ندیدم و او همیشه با همه همکاران و مخاطبان حسن سلوک داشتند و با همگی به خوبی رفتار می‌کردند.

طبع شعر طاهری مثال‌زدنی بود

او در ادامه می‌افزاید: یکی از ویژگی‌های مهم آقای طاهری طبع شعر مثال‌زدنی ایشان بود که می‌توانست اشعار مجالس تعزیه را بنویسد. متاسفانه ایشان از این پتانسیل فوق‌العاده‌ای که داشت هیچ‌وقت استفاده نکردند. فقط یکبار بنده «تعزیه قتل ناصرالدین شاه» را همراه با توضیحات مختصری به آقای طاهری دادم و ایشان نیز چند بند از اشعار خود را به آن اضافه کرد، اما هیچ‌وقت موفق نشدیم که این اثر را به اجرا برسانیم و اگر فرصتی باشد انشالله من متن این اثر را تنظیم خواهم کرد به نام خود ایشان به یادگار به چاپ می‌رسانم.

همیشه اول وقت سر ضبط حاضر می‌شد‎

بهشاد شیریفیان، دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز درباره این هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما می‌گوید: آقای فتح‌الله طاهری یکی از منظم‌ترین و بی‌ حاشیه‌ترین هنرمندانی بودند که بنده افتخار همکاری با ایشان را در کارنامه هنری‌ام داشته‌ام.

او ادامه می‌دهد: آن بزرگوار بدون در نظر گرفتن سن و سابقه کاری خود، همیشه در طی پروژه‌ها اول وقت در جلسه تمرینات و فیلمبرداری حاضر می‌شدند، هیچ‌وقت در حین کار تلفن دست خود نمی‌گرفت و همیشه با همه به خوبی رفتار می‌کردند.

زنده‌یاد فتح الله طاهری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، که سابقه ایفای نقش در آثار گوناگونی همچون سریال‌های «متهم گریخت»، «مرد هزار چهره»، «ترش و شیرین»، «سه در چهار» و … را در کارنامه هنری خود دارد، پس از دو هفته بستری و درمان در بیمارستان، روز جمعه 19 مرداد 1403 درگذشت.

پلاتو هنر درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری و خانواده او تسلیت می‌گوید.

https://didhonar.ir/?p=60998