پلاتوهنر

خواننده‌هایی که با فجر 38 حضور پررنگی روی صحنه داشته‌اند

به گزارش پلاتو هنر، به بهانه نزدیک شدن به روزهای سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به خواننده‌های نوپا و مطرحی که در بخش پاپ جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال گذشته (1401) حضور داشته‌اند، می‌پردازیم.

در بخش پاپ جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال گذشته، خوانندگانی نظیر آرون افشار، سینا شعبانخانی، مسعود صادقلو، مصطفی راغب، ناصر زینلی، گرشا رضایی، معین زندی، علی یاسینی، بهنام بانی، مجید رضوی، میثم ابراهیمی و رضا بهرام به صورت تک سانس در نمایشگاه بین‌المللی میلاد روی صحنه رفتند.

گفتنی است با وجود اینکه سال گذشته عدم حضور بسیاری از خوانندگان مطرح پاپ و سنتی کشورمان روی صحنه احساس می‌شد، تک تک خواننده‌های نام‌برده پس از گذر از اجرای جشنواره موسیقی فجر در سالی که گذشت حضور پررنگ و مستمری در کارنامه هنری خود داشته‌ و اجراهای متعددی در تهران و شهرستان ها برگزار کرده‌اند.

با توجه به اینکه سال گذشته تنها سالن بین‌المللی میلاد برای بخش پاپ در نظر گرفته شده بود، پیش‌بینی می‌شود امسال سالن‌های بیشتری در اختیار بخش پاپ قرار بگیرد تا خوانندگان بیشتری در این جشنواره حاضر شوند.

با در نظر گرفتن پیشرفت حرفه‌ای این خوانندگان، این سوال مطرح می‌شود که آیا حضور در جشنواره موسیقی فجر به خوانندگان بخش پاپ کمک می‌کند تا با کیفیت بهتر و با استمرار بیشتری روی صحنه حاضر شوند؟

در ادامه نگاهی می‌کنیم به خواننده‌هایی که در بخش پاپ سی و هشتیمن جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور پررنگی داشته‌اند:

معین زندی؛ قدم درست و مستمر

معین زندی در این سال‌ها با وجود فعالیت‌های حرفه‌ای خود در بخش پاپ در جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال گذشته برای اولین بار روی صحنه رفت. این خواننده که با شرکت در رئالیتی شو پدرخوانده توانست طرفداران خود را جذب کند، با یک قدم درست پس از حضور در این جشنواره به خوبی توانست با اجراهای خلاقانه با سبکی متفاوت در پایتخت و شهرستان‌ها پیش روی مخاطبان قرار گرفت و طرفداران خود را به سالن‌های اجرا هدایت کرد.

معین زندی سبکی متفاوت به مارکت موسیقی ارائه کرد. وجود دکلمه‌های شاعرانه و بداهه روی صحنه متناسب با هر آهنگ اجرای این خواننده را نسبت به دیگر هنرمندان متمایز می‌‌کند.

علی یاسینی؛ روندی ثابت و مشخص رو به جلو

علی یاسینی، خواننده نسل جوان با یک روند ثابت و مشخص در مارکت موسیقی رو به جلو به مسیر حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد. یاسینی پس از یک روند ثابت با انتشار یک قطعه موسیقی جدید با ملودی قوی و محتوای متفاوت به اوج می‌رسد و مجدد به روند پیشین خود باز می‌گردد. او بسیار فکرشده از آهنگ‌های جدیدش رونمایی می‌کند که این موضوع نقطه قوت این خواننده محسوب می‌شود. این نشان می‌دهد این خواننده به خوبی می‌داند چطور باید با احساسات مخاطب خود ارتباط برقرار کند. گفتنی است این خواننده در جشنواره های موسیقی فجر سال‌های گذشته هم شرکت کرده‌است.

آرون افشار؛ پرحاشیه در اجرا

سال گذشته با وجود حاشیه‌هایی که سال جاری در تعدادی از اجرا برای آرون افشار ایجاد شده است، این خواننده بهتر است در روند اجراهای صحنه‌ای خود تغییری ایجاد کند تا بتواند با کیفیت کنسرت‌هایی که پیش‌تر اجرا کرده است، پیش روی طرفداران خود قرار بگیرد و اجراهای ماندگارتری را به یادگار بگذارد. این خواننده جوان اگر با تمرکز بیشتری روی صحنه قرار بگیرد، ظرفیت اجرا با کیفیت بهتر را دارد.

مجید رضوی؛ پرفروش‌ترین خواننده سال

مجید رضوی از جمله خوانندگانی است که طی سال گذشته اجراهای بین‌المللی متعددی را پشت سر گذاشته که مجموعه کنسرت‌هایش طی ماه‌های گذشته در ایران و کشورهای دیگر با استقبال خوبی مواجه شده است. مجید رضوی جز خواننده‌های پرفروش سال جاری بوده است.

گرشا رضایی؛ مدتی دور از صحنه

گرشا رضایی با انتشار یک پست، مدتی از فضای مجازی خداحافظی کرده و از فضای موسیقی دور شده‌بود، چندی پیش با آلبوم موسیقی جدید «یه روز» به مارکت موسیقی بازگشت. به نظر می‌رسد دلیل فاصله‌اش از فضای مجازی هم تنها تهیه آلبوم جدیدش بوده است.

در سال گذشته رضا بهرام، میثم ابراهیمی و سینا شعبانخانی بدون حاشیه در فضای موسیقی فعالیت خود را ادامه داده‌اند، اما نسبت به سال‌های پیش این خوانندگان با اجراهای کمتری روی صحنه حاضر شدند.

در ادامه به آهنگ‌هایی که توسط این خوانندگان در این جشنواره اجرا شد، نگاهی می‌اندازیم:

آرون افشار با آهنگ‌های «طبیب ماهر»، «کجایی، «خط و نشان»، «عطر بهار»، «ثانیه‌وار»، «دلشوره»، «رفتم که رفتم»، «ساحل آرامش»، «خنده‌هاتو قربون»، «جانم باش»، «مادر» و «پدر» در این جشنواره روی صحنه حاضر شد.

سینا شعبانخانی با آهنگ‌های «چشمای مست»، «خوب یا بد»، «یار جونی» و «من بی تو»، «حس من»، «عمداً»، «جادوی خاص»، «یار جونی»، «رنگ سال»، «یار دلم»، «نزدیکای پاییز»، «نقطه‌ی حساس»، همچنین «جادوی سیاه» روی صحنه رفت.

مسعود صادقلو با آهنگ‌های «خلوت»، «رفت»، «آخر شب»، «تو یه نفر»، «شباهنگی»، «زده بارون»، «خفگی»، «یار قدیمی»، «چتر»، «بی عاطفه»، «حالا حالاها»، «زیر بارونا»، «سه حرفی» و «هوسباز» روی صحنه حضور داشت.

مصطفی راغب با آهنگ‌های «آواز زندگی»، «شالَت»،«همینه عشق»، «تو را که دیدم»، «نرو»، «صدای باران»، «بی هوا»، دیوانگی»، «پیچک»، «دوستت دارم»، «شب»، «بیچاره فرهاد»، «بگذار سر به سینه‌ی من»، «پروانه شو»، «موی سپید»، «پادشه خوبان» و «مرغ سحر» روی صحنه حضور پیدا کرد.

ناصر زینلی آهنگ‌های «دلبر ناب»، «جنگل موهات»، «مجسمه»، «نفس»، «دلبر ناب»، «میشه بهم بتابی» و «با توام»، «تولد»، «حیف»، «خودت رو برسون»، «طرفدار»، «حکم ابد» را روی صحنه اجرا کرد.

گرشا رضایی آهنگ‌های «نرو»، «زنجیر»، «دلم هوس کرده»، «مگه پاییز اومده»، «دلم گرفته ای رفیق»، «دریا نمی‌رم»، «عکسای آخر»، «چش تو چش»، «دنیامی»، «نرو و دل ندارم»، «قرمز» و «ماهی» را روی صحنه خواند.

معین زندی با آهنگ‌های «همدست»، «هیچ»، «شاید»، «جاده هراز»، «سر صبح»، «من عاشقتم هنوزم»، «چه حیف»، «زده به سرم هوای تو»، «دلم برات تنگ میشه»، «دمتون گرمه» و «روزای رفته» پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

علی یاسینی خواننده نسل جدید موسیقی پاپ با اجرای آهنگ‌های «نصف شب»، «منو برگردون»، «دیوار»، «این روزا»، «پرواز»، «نده قول»، «هر جای شهر»، «الکی»، «دورترین نزدیک»، «ماه قشنگم»، «جنگ»، «بهتر از منه» و «چراغونی» روی صحنه حاضر شد.

بهنام بانی با اجرای قطعات «اخمات رو وا کن»، «بَسَمه»، «توقع ندارم»، «خوابت رو دیدم»، «صد سال»، «وای دل بی قرارم»، «رفتی»، «فقط برو»، «دوتا دل عاشق»، «زخم‌کاری»، «این عشقه»، «بارون» و «ماه عسل»، «همه دنیام»، «عاشقم کرده»، «چه بخوای چه نخوای»، «هنوز دوستت دارم»، «خوشحالم» و «کجای این شهری» روی صحنه حضور داشت.

مجید رضوی آهنگ‌های «آسمون»، «پنج صبح»، «پدیده»، «چشم نظر»، «منم»، «بلاخره»، «طلا»، «دوباره دوباره»، «نگین قلبمی»، «بمیرم»، «گرگ و میش»، «دست گل» را روی صحنه اجرا کرد.

میثم ابراهیمی با اجرای آهنگ‌های «جون و دلم»، «سنگدل»، «بسمه بی تو»، «عشقت همش با منه»، «عروسک جون»‌، «گل رز»، «عروسک» و «یکی باشه» روی صحنه حضور داشت.

همچنین رضا بهرام با آهنگ‌های «شب‌های بعد از تو»، «بیمار»، «آرامشی دارم»، «هیچ»، «از عشق بگو»، «آتش»، «مو به مو»، «عاشقی ممنوع»، «آدم سابق»، «هوای دل»، «دیوانه»، «گل عشق» و «کاش» روی صحنه حاضر شد.

سی‌ و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

با جدیدترین اتفاقات موسیقی پاپ همراه ما باشید

https://didhonar.ir/?p=41583