پلاتوهنر

حامد مشمولی در گفتگو با پلاتو هنر:

خروس برای من یادآور خاطرات خوش گذشته است

به گزارش پلاتو هنر، حامد مشمولی در نمایشگاه انفرادی «وَنگ زَن» مجسمه‌های خود را در معرض تماشا قرار داده است. این نمایشگاه تا 11 مهرماه در گالری ثالث ادامه دارد.

این هنرمند که در فضای روستایی بزرگ شده، با تکنیک پاپیه ماشه مجسمه‌هایی با الهام از مرغ و خروس ساخته است.

مشمولی در گفتگو با پلاتو هنر درباره منبع الهام مجسمه‌هایش عنوان کرد: من چندسالی است که در روستایی در مازندران و شهر قائمشهر زندگی می کنم. مادر من عاشق مرغ و خروس بود و ما سال‌های زیادی در خانه با این پرنده زندگی کرده‌ایم و در نتیجه خاطرات زیادی دارم و خروس برای من یادآور آن خاطرات شیرین است. پس از فوت مادر ما دیگر مرغ و خروس نداشتیم.

او ادامه داد: اکنون دیگر حتی در روستا هم صدای خروس کمتر شنیده می شود یعنی زندگی در روستا هم مدرن‌تر شده و ما صدای خروس نمی شنویم.

این هنرمند تصریح کرد: من سال 95 با تکنیک پاپیه ماشه آشنا شدم و شروع کردم به تصویرسازی خروس و بعد آن‌ها را ساختم. با یک گالری در قائمشهر آشنا شدم و با 6 – 7 اثر در آنجا نمایشگاه گذاشتم. پس از آن تصمیم گرفتم که جدی‌تر روی این تکنیک وقت بذارم. از سال 97 مجسمه را جدی گرفتم و با 30 اثر در تهران در گالری سرزمین هنر نمایشگاه انفرادی برگزار کردم و مخاطبان هم آثارم را دوست داشتند.

مشمولی ادامه داد: در خارج از کشور هم قرار است اتفاقاتی رخ دهد و با یک گالری در ایتالیا کار کنم.

او درباره تکنیک پاپیه ماشه توضیح داد: پاپیه ماشه در اصل لغتی فرانسوی است به معنای کاغذ فشرده (پاپیه به معنای کاغذ و ماشه به معنای جویدن) و علت نامگذاری آن این است که در این تکنیک کاغذ را پس از خمیر کردن با سریش مخلوط کرده و تحت فشار قرار می دهند تا زیرساخت کار تولید شود.

مشمولی در پایان درباره دفرمه بودن مجسمه‌های خود و استفاده از رنگ‌های شاد در آثارش بیان کرد: رشته من گرافیک بود و در کنارش تصویرسازی هم می کردم. این تصویرسازی ها باعث شد من تصاویر را دفرمه ببینم. من در طبیعت زندگی می کنم و اطراف من سرشار از رنگ و فرم است. من در آثارم از محیط اطراف خود الهام می گیرم و خروس‌های همیشه شاد هستند.

گالری ثالث در نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١٤٨ واقع شده است و همه روزه از ساعت 10 تا 21 میزبان مخاطبان است.

در ادامه تصاویر این نمایشگاه را مشاهده می‌کنید:

 

 

https://didhonar.ir/?p=30854