پلاتوهنر

گزارش تصویری؛ نگاهی به چهارمین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش پلاتو هنر، دوشنبه ۳۰ مهر در روز چهارم این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران، نمایش فیلم‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی «۴۱_۲۰» ادامه یافت و تقریبا همه فیلم‌ها حداقل یک نمایش را تجربه کردند تا با اکران‌های روز پایانی، همگان منتظر مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان باشند؛ اگرچه در این روز یکی از بخش‌های جانبی این رویداد برندگان خود را نیز معرفی کرد.

چهارمین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چگونه گذشت؟

روز چهارم جشنواره چهل و یکم فیلم کوتاه تهران در حالی آغاز شد که در گرماگرم اکران پرتعداد و پررونق فیلم‌ها، هوای تهران به تدریج رو به سردی می‌رفت و خارج از پردیس سینمایی ملت، باد پاییزی حاشیه‌های خاصی را رقم زد.

از حاشیه های روز چهارم جشنواره طوفان شدیدی بود که عصر سه‌شنبه زیر قوس ورودی پردیس ملت را فراگرفت و به بخشی از سازه های فضاسازی جشنواره آسیب زد که با توجه به دنباله دار شدن این طوفان و برای حفظ سلامت مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه ستاد اجرایی همه سازه‌های حجمی فضاسازی زیر قوس را جمع کرد.

این باد تند و سرد عصرگاهی اما تاثیری بر گرمای حضور پرشور مخاطبان و مهمانان در پردیس ملت نداشت و سالن‌های نمایش همچنان مملو از مخاطب، برنامه اکران خود را دنبال کردند.

فارغ از حاشیه باد، در روز چهارم نیز که باز هم نزدیک به 200 فیلم در سانس‌های مختلف نمایش داده شد، جشنواره با نشست‌های تخصصی آغاز به کار کرد که این بار عطا مجابی دبیری آن‌ها را بر عهده داشت. مهدی کرم‌پور استاد نشست نخست درباره «گذر از کلیشه‌های تولید» سخن گفت و سپس نوبت به نشست تخصصی مصطفی احمدی و هانا میروننکو با عنوان «اقتصاد فیلم کوتاه» رسید. عصر آرش رصافی و نیما عباس‌پور درباره «اشتباهات پرتکرار در فیلم کوتاه» سخن گفتند و در نشست پایانی، جشنواره میزبان مصطفی ضابط بود که به موضوع «تولید فیلم کوتاه با به کارگیری هوش مصنوعی» بپردازد.

پردیس سینمایی ملت در این روز بار دیگر با ازدحام قابل توجهی از سوی تماشاگران همراه بود و البته بار دیگر از چهره‌های شاخص هنری و مدیریتی سینما نیز میزبانی کرد که از آن جمله می‌توان به نیکنام حسین‌پور، محمد حمیدی‌مقدم، هاشم میرزاخانی، مسعود سفلایی، حبیب ایل‌بیگی، مرتضی رزاق کریمی، رامتین شهبازی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهوش وقاری، نادر فلاح، بهرام رادان، شقایق فراهانی، روزبه بمانی و … اشاره کرد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در عصر روز چهارم، با برگزاری مراسم اختتامیه بخش جانبی «کتاب و سینما» و اعطای جوایز آن همراه بود که با حضور هادی مقدم‌دوست، سیدجواد میرهاشمی و محمدمهدی شیخ‌صراف و… انجام شد. اجرای مراسم اختتامیه را محمدصادق علیزاده روزنامه‌نگار حوزه کتاب بر عهده داشت.

عصر دوشنبه و همزمان با نمایش 4 فیلم کوتاه و نیمه‌بلند از ویم وندرس فیلمساز شاخص سینمای آلمان در سانسی ویژه، 4 یادداشت او درباره این آثار که در اختیار دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار گرفته بود، به انتشار رسید و البته در ساعات پایانی روز، 10 فیلم‌ برتر آرای مردمی روز سوم هم اعلام شدند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری؛ نگاهی به سومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران

سمیرا اسدیان، عکاس: بهروز پادیاب
https://didhonar.ir/?p=71038