پلاتوهنر

جدیدترین نمایش‌های هفته سوم شهریور در تهران

به گزارش پلاتو هنر، پس از تعطیلی‌های یک هفته‌ای ایام سوگواری ماه صفر، طبق روال هر هفته در این گزارش به معرفی ۴ نمایش روی صحنه خواهیم پرداخت.

نمایش «ادبیات»

این نمایش به نویسندگی مهام میقانی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمود امین از 18 شهریور تا 20 مهر در سالن شماره 3 تالار شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

رامین سیاری دشتی و الهه شه‌پرست در این نمایش روی صحنه می‌روند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ادبیات داستان چند نویسنده است که هر کدام دوره‌های تاریخی مختلفی از ایران را زیسته‌اند. هر کدام آن‌ها برای خلق نمایشنامه‌هایشان به انواع گوناگون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلاتی که سبب می‌شوند آثار آنان نه فقط با حذف بلکه با تغییراتی مواجه شوند که دیگر جان اندیشه اصلی نویسنده را در خود ندارند. اما هر یک از نویسنده‌هایی که از پیش چشم ما می‌گذرند، موضع متفاوتی در مقایسه با دیگری دربرابر تغییرات تحمیلی می‌گیرند که در صحنه بعد نتیجه این واکنش‌های متمایز را شاهد خواهیم بود. از پس هر یک از تغییراتی که بر اندیشه این نویسنده‌ها دیکته می‌شود نتیجه کار را در قالب صحنه‌هایی از نمایش ِنهایی می‌بینیم تا دریابیم آنها چگونه از پس اعمال نظرها، اجبارها و دگرگونی‌ها برآمده‌اند و چون اصل داستان را از زبان خودشان شنیده‌ایم، اثر نهایی را با آرزوها و تصورهای ذهنی آنها مقایسه می‌کنیم. تمام نقش‌های “ادبیات” توسط دو بازیگر به اجرا درمی‌آید. دو بازیگری که بارها نه تنها نقش اجتماعی‌شان تغییر می‌کند بلکه در نسبت‌های مختلفی از قدرت قرار می‌گیرند»

سبک: مستند، رئالیسم

جدیدترین نمایش‌های

نمایش «امان»

این نمایش به نویسندگی عباس جمالی، کارگردانی مجتبی جدی و تهیه کنندگی آرش دهقان‌شاد از روز یکشنبه 18 شهریور تا 23 شهریور در تماشاخانه هامون روی صحنه می‌رود.

زینب ‌ایزدپناه، مهسا ‌بهروزی، نازنین ‌حشمدار، سمیرا ‌زائری، یاسمن ‌نصیری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «پنج زن بر سر سفره نشسته‌اند و دعای امان می‌خوانند.»

سبک: مونولوگ

جدیدترین نمایش‌های

نمایش «هشت شیش»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی غزاله یراقی و تهیه‌کنندگی الهام فراقی از 18 شهریور تا 5 مهر در خانه هنر دیوار روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش پریا گل‌محمدی و فائزه محمدنجار نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «شب بود فکر می‌کرد چون تاریکه هر غلطی بخواد می‌تونه بکنه، نمی‌دونست… راستی، کی گفته روز همه چی درست میشه؟ به نظرم سزاوار بهتر از این بودیم، نبودیم؟»

سبک: زندگینامه‌ای، درام، گروتسک

جدیدترین نمایش‌های

نمایش «فراگیر»

این نمایش به کارگردانی علی ریاحی از ۱۵ شهریور تا 20 شهریور در سالن شماره 1 خانه رویداد جریان روی صحنه خواهد بود.

مهرداد فیضی، ملینا ‌صادقی، شایان ‌فصیح‌زاده، هانیه انوری، غزل پناهی و الهه پناهی در نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «اون شب همه شهر برق خونه هاشون رفته بود.»
سبک: درام
جدیدترین نمایش‌های
https://didhonar.ir/?p=64530