پلاتوهنر

جدیدترین آثار نمایشی، در نیمه دوم آذر

به گزارش پلاتو هنر، آثار نمایشی جدید از نیمه دوم آذرماه در تماشاخانه‌های تهران روی صحنه می‌‎آیند.

نمایش «اشطباهی»

این نمایش به قلم هنری لوییس به کارگردانی سعید تقوایی و طراحی امیرحسین سعیدی از 7 تا 23 آذر هر شب ساعت 21:00 با مدت زمان 1 ساعت و 20 دقیقه درخانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

فرشاد ‌فرهادپور، مینو منوچهری‌نیا، کسری ‌هدایت ‌نیا، امید ‌آزادخانی، نیلوفر ‌پناهی، سوگند ‌صادقی، فرحان حقیقیان، کوروش قدرتی، آنیتا ‌شریعتی، محمدرضا صیفی و احسان ‌فرهادپور بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «اشطباهی» آمده: «گروه نمایش جوانی امشب اولین اجرای حرفه‌ای و اولین تجربه بزرگ نمایشی گروهشان را تجربه خواهند کرد، آنها نمایش فاخر، پلیسی و مرموز (چه کسی چارلی را درست در شب نامزدی اش‌به قتل رسوند) را شروع می‌کنند.»

نمایش «دوباره بازی»

این نمایش به نویسندگی، طراحی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی پیمان قدیمی از 15 آذرماه تا 8 دی هر شب ساعت 18:15 با مدت زمان 1 ساعت 15 دقیقه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

اسماعیل گرجی تنها بازیگر این نمایش است.

در خلاصه این نمایش آمده: «اگه همه‌چیو ببازی چی‌کار می‌کنی؟»

نمایش دوباره بازی

نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده»

این نمایش به نویسندگی محمد چرم‌شیر، با طراحی و کارگردانی حامد هادوی از 12 آذرماه روی صحنه تماشاخانه صحنه آبی می‌رود و تا 30 آذر هر شب راس ساعت 19 به مدت 50 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

در خلاصه نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» با بازی محمد فرامرز آمده: «قلاده‌ای برای یک سگ مرده که در جاده پرسه‌هایش به گوشت پرمنگنات زده خود می‌رسد و بی اعتراض آن را می‌بلعد.»

نمایش قلاده ای برای یک سگ مرده

نمایش «بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ»

نمایش «بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ» به قلم شهرام ‌احمدزاده اقتباسی آزاد از نمایشنامه «بیرون پشت در» نوشته ولفگانگ بورشرت است.

این نمایش به کارگردانی آرش دادگر از 14 آذر تا 5 دی هرشب راس ساعت 18 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

عمار ‌عاشوری، مهران واشقانی، ماه ‌منیر ‌صادقیان، مهدی ‌حیدری، سارا بیدخت، کسری عبداللهی، امید ‌صیادی و امیر ‌اردلان ‌زنجانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ» آمده: «سرجوخه بکمان پس از پایان جنگ و سه سال اسارت و کار اجباری در سیبری آزاد شده و به زادگاهش هامبورگ بازمی‌گردد اما تمام درها به روی او بسته است و چیزی جز ناامیدی در انتظار او نیست.»

نمایش بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ

نمایش «داستان نیمه شب»

نمایش «داستان نیمه شب» به نویسندگی مهدی ‌میرباقری و کارگردانی محمد ‌قیاسی از 14 تا 24 آذرماه، هر روز راس ساعت 17 در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.

شیوا ‌جوانمرد، تینا ‌حاج ‌محمدرضا، شاهین ‌پاکزاد و ماهان ‌علیزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «درمان این درد رو پیدا نکردم که پناه بردم به دامن اون زنیکه روسپی و شدم شهره‌ی شهر به بد کاری.»

نمایش داستان نیمه شب

نمایش «خوابیدن»

نمایش «خوابیدن» به نویسندگی و کارگردانی افشین ‌واعظی با تهیه کنندگی مهدی‌یار ‌ملک‌زاده از 4 آذر تا 5 دی ماه هر شب ساعت 18:45 دقیقه در تماشاخانه بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.

افشین ‌واعظی، محدثه ‌دانش، حامد ‌مقدسی و شاهرخ ‌دریانورد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «سیندرلا دختر حاجی از فرنگ برگشته»

این نمایش به نویسندگی مهدی مهدی آبادی، با طراحی و کارگردانی مرتضی ‌مقدم و تهیه کنندگی مهدی ‌علی‌نژاد از 15 آذر تا 15 دی ماه هر شب راس ساعت 19 در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود.

محمد جعفرزاده، سیمین علامه دهر، وحید ‌محرابی، احمد ‌خان ‌محمدزاده، بهناز دولتی، حنانه ‌چوپانی، عطیه گلچین، زهرا انصاری فرد، روناک ظهرابی، بارانا ‌احمدی، سوگند ‌الله ‌داد، حمید انصاری، محمد امیدبخش و سیدرضا میرمعینی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «سیندرلا از لندن برای پیدا کردن پدرش به تهران می‌آید و به دروازه شمیران می‌رسد، پدرش حاجی میرزا قلمدون بعد از دیدن دخترش متوجه می‌شود که…»

نمایش «جنون محض»

این نمایش به نویسندگی مایکل فرین، با ترجمه و کارگردانی علیرضا ‌کوشک ‌جلالی و تهیه کنندگی آرش رهبری و هاتف ‌کلاته از ۱۰ آذر تا ۹ دی هر شب ساعت 19:30 به مدت زمان ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه در تالار ‌فرهنگ روی صحنه می‌رود.

شقایق ‌فراهانی، سعید ‌چنگیزیان، سام ‌کبودوند، خاطره ‌اسدی، دلسا کریم زاده، محمد ‌صدیقی ‌مهر، دیبا ‌زاهدی، حافظ اسمی‌خانی و علی ‌ابدالی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «جنون محض» آمده: «این نمایش در زندگی تقریبا کوتاه خود تبدیل به یک کمدی کلاسیک مدرن شده است که صحنه‌های تئاتر اروپا را تسخیر کرده است.»

نمایش «نئورئالیسم»

این نمایش به نویسندگی طراحی و کارگردانی سلمان سامنی با تهیه کنندگی محمود چناری و رسول ‌احمدی از 7 آذر تا 7 دی هر شب ساعت 18 در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد روی صحنه می‌رود.

رسول ‌احمدی، علی اسفندیارپور، سپهر جاویدنیا، نیلوفر ‌ذوالفقاری، فاطمه زارعی، فائقه ‌شلالوند، سارا علاقمند و مریم ‌کوچک‌خانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «نئورئالیسم داستان گم‌گشتگی زندگی دختری در میان مرزهای واقعیت و خیال است، چرا که توان رویارویی با سیمای دهشتناک حقیقت را ندارد.»

نمایش نئورئالیسم

 

https://didhonar.ir/?p=37106