پلاتوهنر

تازه‌های صحنه در هفته پایانی تابستان 1403

به گزارش پلاتو هنر، طبق روال هر هفته در این گزارش به معرفی 6 نمایش روی صحنه خواهیم پرداخت.

نمایش «بچه»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرهادنیا و تهیه‌کنندگی سامان خلیلیان از 27 شهریور تا 20 مهر در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

نفیسه ‌پیری، حسین ‌صحرایی، حسین ‌هاشم ‌پور، الطاف ‌ابراهیمی، اصغر ‌اکبری، آیناز ‌رهبردهقان، هلیا ‌کسائی و سعید ‌اعتمادی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خانواده‌ای از کائنات درخواست بچه می‌کنند تا اینکه روزی یک بچه درِ خانه آن‌ها را می‌زند.»

سبک: رئالیسم جادویی

تازه‌های صحنه

نمایش «سیگارتو اجاره می دی؟»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی پیمان قادری، دراماتورژی روزبه حسینی و تهیه‌کنندگی ساناز علی‌زاده از 26 شهریور تا 5 مهر در سالن شماره 1 خانه هنر دا روی صحنه خواهد بود.

یونس سرلک و پیمان قادری در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «دو مرد، که در بخش مجرمان بیمارستان روان و اعصاب، تحت نظر هستند، با یکدیگر رفاقتی یافته و از اشتباهاتی جبران ناپذیر در زندگی می‌گویند، که به خاطر استفاده از مواد مخدر و نوعی جنون، مرتکب شده‌اند.»

سبک: اجتماعی

تازه‌های صحنه

نمایش «کرکولا»

این نمایش به نویسندگی مهنوش شاهباز و کارگردانی آویشن دودانگه از 25 شهریور تا 25 مهر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

میلاد ‌زارعی، فائزه ‌آقاجان، آویشن ‌دودانگه، بهار کمازانی، فاطمه ‌دارهل، فاطمه میری، غزل ‌محمدی، مهنوش ‌شاهباز، امیرحسین ‌قریشی، احمدرضا ‌پورمحمد، مسعود ‌محمودی، امین ‌رنجبر و هادی ‌استادعلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «من شنیدم و کر شدم، دیدم و کور شدم، هزاران حرف نگفته بود که بزنم اما لال شدم،
واسه همین شدم: غم و شادی، زشتی و زیبایی، سیاهی و سپیدی، گرچه دو مقوله به ظاهر جدا هستند اما در هم آمیخته و غیرقابل تفکیک می‌باشند.»

سبک: درام، کمدی، اجتماعی

تازه‌های صحنه

نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین»

این نمایش به نویسندگی داوود ‌فتحعلی ‌بیگی، کارگردانی علی طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از 25 شهریور تا 21 مهر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد بود.

مهدی وثوقی راد، علی ‌طربی، علی ‌باهری، زکیه ‌سیف، محمدرضا ‌صفری، محمدمحسن ‌شفیعی، مریم ‌مهریان و حسین ‌اسدی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مردی که می‌خواد به سفر خانه خدا برود و تمام امورات زندگی خود را به برادر کوچکترش می‌سپارد اما برادر کوچکترش به او خیانت می‌کند و…»

سبک: کمدی، درام

تازه‌های صحنه

نمایش «مهمان عوضی»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی عباس ایمانی و تهیه‌کنندگی موسسه هفتاک هنر از 25 شهریور تا 13 مهر در سالن استاد جمیله شیخی تالار محراب روی صحنه خواهد بود.

علی خودسیانی و علی‌اصغر زارعی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «مردی که قصد دارد برای قرار ملاقاتی از منزل خود بیرون برود، ناگهان با مهمان ناخوانده‌ای مواجه می‌شود.»

سبک: کمدی

تازه‌های صحنه

نمایش «سبز قاتل»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی پریسا نقدی‌زاده و تهیه‌کنندگی نورالدین ‌حیدری ‌ماهر از روز یکشنبه 25 شهریور تا 16 مهر در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.

سینا ‌رازانی و میلاد ‌رفاقتی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «زندگی توی توهم قشنگ‌تره، به شرطی که راه برگشت این بازی ‌رو بلد باشی. پس نفس محکم بگیر تا بتونی تحمل کنی.»

سبک: درام، سورئال، معمایی

تازه‌های صحنه

https://didhonar.ir/?p=65968