پلاتوهنر

تئاتر کودک و نوجوان چی ببینیم؟

به گزارش پلاتو هنر، تئاتر کودک یکی از مهمترین هنر‌های نمایشی است. تئاتر یک راه بسیار خوب برای آموزش است تا کودکان بتوانند اعتماد به نفس خوبی داشته باشند، با آداب و رسوم آشنا شوند و حتی درس‌های زندگی را بیاموزند.

در این گزارش تعدادی از آثار نمایشی حوزه کودک و نوجوان که در مهرماه روی صحنه خواهند بود را معرفی کرده‌ایم:

نمایش «آرزوی الاغ»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین داداش‌نیا از 3 مهر روی صحنه رفته است.

این نمایش هر شب ساعت 18:30 به مدت 55 دقیقه در فرهنگسرای فردوس میزبان مخاطبان خواهد بود.

محمدحسین ‌داداش ‌نیا، نرگس ‌نیک ‌سیرت، مریم ‌اسکندری، بهاره ‌رمه ‌چی و پروا نریمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «آرزوی الاغ» آمده: الاغ آرزو می‌کند تا مثل یک پروانه باشد ولی بر اساس ماجرایی متوجه می‌شود که باید به الاغ بودنش افتخار کند.

نمایش «شاهزاده اژدها»

این نمایش به نویسندگی آتسا شاملو و کارگردانی راحله شمس‌آبادی از 4 مهر در خانه فرهنگ نور روی صحنه رفته و تا 4 آبان میزبان مخاطبان کودک و نوجوان خواهد بود.

محسن ‌ابوالفتحی، محمد اعیانی فرد، رها ‌آرشید و راحله ‌شمس‌‌آبادی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «شاهزاده اژدها» آمده: شهربانو و شهریار پس از مدت‌ها صاحب فرزندی می‌شوند اما وزیر و قابلمه جادویی او را طلسم می‌کنند و شاهزاده تبدیل به اژدها می‌شود. مهربان که خدمتکار شاهزاده است راز طلسم شاهزاده را پیدا می‌کند و شاهزاده سفر خود را برای شکستن طلسم آغاز می‌کند تا اینکه…

نمایش «دوره‌گردها»

این نمایش به نویسندگی زیبا برجی‌فلاح و گروه چهره آزاد با کارگردانی علی فروتن از 11 مهرماه در تالار هنر روی صحنه رفته و تا 6 آبان میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

علی ‌فروتن، حمید ‌گلی، مجید نصیری، زیبا ‌برجی ‌فلاح، امید ‌اسکندر، محمد ملا ولی و محمد ‌حاجی‌‎بابایی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «دوره‌گردها» آمده: نمایش دوره‌گردها نمایشی شاد و موزیکال است که برای کودک و خانواده طراحی شده است. در خلاصه نمایش کودکانی با شرایط متفاوت با این گروه رو به رو شده و اتفاقاتی ویژه‌ای را در کنار هم رقم می‌زنند. این نمایش سعی دارد بصورت غیر مستقیم موارد مختلف رفتاری را با رویکرد روانشناسی بررسی نماید.

نمایش«دختر کفش عروسکی»

این نمایش به کارگردانی امین‌رضا ملک‌محمودی و کارگردانی امیر افسر شیبانی تا 10 آبان راس ساعت 18 در پردیس تئاتر تهران روی صحنه خواهد بود.

امیر ‌افسر ‌شیبانی، شروین ‌حاجی ‌آقاجانی، محسن اسدی، صبا اقرلو، مهدی ‌بیابانی، مائده ‌کاظمی و ریحانه ‌صباغچی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «دختر کفش عروسکی» آمده: آنالی، دختری با پاهای بسیار بزرگ که در شهر خود همیشه مورد تمسخر قرار می‌گرفته در روز تولدش اتفاقی عجیب برایش می‌افتد که او را تشویق به سفر برای رسیدن به رویایش می‌کند. در مسیر سفر وارد هتلی عجیب می‌شود که مسیر زندگیش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

نمایش «سیندرلا»

این نمایش به قلم دیوید وود با ترجمه حسین فدایی‌حسین با کارگردانی مریم کاظمی از 21 مهر راس ساعت 19 در تالار هنر روی صحنه می‌رود و تا 20 آبان میزبان مخاطبان خواهد بود.

علی ‌فروتن، حمید ‌گلی، هومن ‌رهنمون، پریسا فلاح‌زاده، عرفان میدانلو، نازنین ‌صفا، مهراد ‌زمانی، نسیم ‌امیرخسرو، شادی ‌کارآیین، نرگس ‌صفامنش، سعید ‌تاجیک، فربد تجویدی، بهرنگ ‌رهنمون، علیرضا ‌عموزاد، کیانا کریمی، مهدیس افتخاری، حنانه کامیابی، آذین معتمدی، فرشته‌های نوجوان (دختر خانم‌ها) فریماه کیهانی‌تبار، ملینا عباسی، سوفیا باقری، آرمیتا قلمی، آریانا حسنی، آتوسا فروزان، فرشته‌های نوجوان (آقا پسرها) صدرا خرسند، مهدیار موسوی، آریا نوائیه، امیرسام مشیری‌مهر، طاها بصیری، سروش پوریا‌مهر و علی جعفرزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «سیندرلا» آمده: روزی روزگاری دختری بود به نام سیندرلا با پدربارون هاردی و خواهر خونده‌هاش بلا و دونا زندگی می کرد. بلا و دونا انقدر بدرفتار بودند که حتی اسب سورتمه هم از اونا بدش می‌اومد. قورباغه‌ها و مارمولک‌ها ازشون بیزار بودند و البته موشها! شادی و دلخوشی سیندرلا دوتا موش مهربون بودند که به حرف‌هاش گوش می‌دادن و سعی می‌کردن با شیرینکاری خوشحالش کنن. تا اینکه روزی دعوتنامه‌هایی از طرف قصر پادشاه به خانه آنها رسید. دعوتنامه جشن بالماسکه‌ای کریسمس و…

نرگس ذکایی

https://didhonar.ir/?p=32487