پلاتوهنر

بچه‌ها را برای تماشای کدام نمایش‌ها ببریم؟

به گزارش پلاتو هنر، چندین نمایش‎‌ جدید مخصوص رنج سنی‌های متفاوت دور جدید اجراهای خود را از ابتدای آذر آغاز کرده‌اند. تئاترهای کودک و نوجوان پس از تعطیلی 2 روزه سالن‌های نمایشی از 7 آذرماه اجراهای خود را از سر خواهند گرفت.

در این گزارش به معرفی این نمایش‌ها پرداختیم:

نمایش «قوری جون»

این نمایش به نویسندگی الهام دارابی و کارگردانی محسن سالاری و الهام دارابی، با تهیه کنندگی مهدی قانع از 23 آبان تا 23 آذر هر روز راس ساعت 17 با مدت زمان 50 دقیقه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهرانپارس روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش محسن ‌سالاری، حامد ‌نظامی، صبا منادی، سپیده جام جم، هیوا عسگری و حامد رحمن‌پور در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: یه بچه قورباغه به دلیل کم شدن حجم آب رودخانه در گل و لای گیر کرده و نمی‌تونه خودش رو به آب برسونه. چهار تا قطره آب دارن گذر می‌کنن بچه قورباغه رو می‌بینن و می‌خوان کمکش کنن. در مسیر کمک کردن بهش مسائل و مشکلاتی که ما در حوزه آب و منابع آبی داریم مطرح میشه و راه حل ها گفته میشه و در نهایت توسط قطره‌های بزرگ و سن بالاتر مشکل حل میشه و قورباغه نجات پیدا می‌کنه.

نمایش «عمو ماهیگیر»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی از 1 تا 30 آذر در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی هر روز راس ساعت 17 به مدت زمان 45 دقیقه روی صحنه خواهد بود.

محمود بیات و افشین قاسمی بازیگران نمایش «عمو ماهیگیر» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: عمو ماهیگیر برای به دست آوردن آرزوهای خود به کمک بچه‌ها به جنگ پادشاه می‌رود و به کمک دانش بچه‌ها پادشاه شهر قصه‌ها را شکست می‌دهد.

نمایش «دختر کوچولو»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی طیبه آنجدانی از 28 آبان تا 10 آذرماه هر روز ساعت 16 به مدت زمان 50 دقیقه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

احمد آکشته، عادله بهرامی، مرضیه ‌ابراهیمی، میثم ‌میثاقی، نیره حاجیان، الهام افضلی و آرش فلاحیان بازی دهندگان عروسک‌‎های این نمایش و همچنین احمد آکشته، مرضیه ‌ابراهیمی و فرزاد شیرمحمدی صداپیشگان آن هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: داستان این نمایش در مورد دختربچه‌ای است که با نخوردن غذا (کوکو سبزی)، کوچولو می‌شود و اتفاق‌هایی برایش پیش می‌آید و در آخر با خوردن کوکو سبزی بزرگ می‌شود و از خواب می‌پرد.

نمایش «جادوگر شهر اُز»

این نمایش به نویسندگی کالتر مارتینز به ترجمه حسین فدایی‌حسین با طراحی و کارگردانی مهدی قلعه از ساعت 18:30 به مدت زمان 1 ساعت در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

علی صفا، نیلوفر ‌سیاری، قاسم انصاری شاد، سحر صفر پور، محسن ‌قصری، شادی کارایین و مهدی ‌مزدارانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: دختر بچه‌ای به اسم دورتی که در سرزمین کانزاس زندگی می‌کنند و با طوفان شدید خونه‌اش و خودش به سرزمین اُز فرود میاره. دورتی ما از این اتفاق ناراحته با راهنمایی فرشته مهربان به سمت جادوگر شهر اُز رفته تا با کمک اون بتونه به شهر کانزاس برگرده. در طول مسیر با مترسک و هیزم شکن و شیر همراه میشه و اتفاقات عجیبی میوفته تا این که…

نمایش «بره ناقلا»

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مجید علم‌بیگی از 1 تا 30 اذر هر روز ساعت 16 در فرهنگسرای فردوس با مدت زمان 55 دقیقه میزبان مخاطبان کودک و نوجوان خواهد بود.

مریم (معصومه) عسگری، ناهید صاحبی، مهسا مسعودی و مجید ‌علم ‌بیگی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «بره ناقلا» آمده: ماجرای چند بره بازیگوش که در مواجه با گرگ با یکدیگر تلاش کرده و گرگ را فراری می‌دهند.

نمایش «شش جوجه کلاغ و یک روباه»

این نمایش به نویسندگی بهروز غریب‌پور و کارگردانی مهدی رضایی از 16 اذر تا 1 دی هر شب ساعت 18:30 به مدت زمان 50 دقیقه روی صحنه فرهنگسرای نیاوران خواهد بود.

رضا ‌گرجی، رکسانا ‌جعفری، الناز ‌حیدرزاده، هانیه ثقفی، سوگند ‌جعفری، آرزو ‌خالقی، سوگند ‌روستایی، رومینا نیک اندیش و رها ‌عادلی بازیگران نمایش «شش جوجه کلاغ و یک روباه» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: یک روباه نقشه عجیبی برای شکار جوجه‌های کلاغ همسایه‌اش می‌کشد.

نمایش «دونه برف آرزو»

این نمایش به نویسندگی ماندانا عبقری آذر و دی ماه هر روز راس ساعت 17 به مدت زمان 55 دقیقه در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت.

ماندانا ‌عبقری، فاطمه خراسانی، دیار ‌باغی، فریبا خلیلی، نرگس مروتی، محمدرضا ‌لطفی، سعید ‌سلطانیان، سینا معینی و صبا ‌هلالات بازیگران نمایش نمایش «دونه برف آرزو» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: نوزادی هستند، یک برادر کوچولو… اما آرایلی نگران این است که با تولد نوزاد دیگر مورد توجه خانواده نباشد، پس آرزو می‌کند که نی نی به دنیا نیاید. آرزویش برآورده می‌شود اما همه چیز در خانه بهم می‌ریزد. آرایلی با کمک منجوق و سردک، دونه برف آرزو را پیدا می‌کند و به دنیای قبل از تولد می‌رود تا نی نی را با خودش به خانه بیاورد.

نمایش «پینوکیو، چوپان دروغگو»

این نمایش به نویسندگی کیومرث قنبری‌آذر و کارگردانی حمید ندیمی تا 15 آذر روزهای سه‌شنبه تا جمعه ساعت 17 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

ابوالفضل ‌رحیم ‌زاده، امیررضا ‌توکلی، مانی اسکندری، بهنام امین، سعید مصطفوی و فاطمه پیرهادی بازیگران نمایش «پینوکیو، چوپان دروغگو» هستند.

در خلاصه این داستان آمده: داستان جذاب پینوکیو که اینبار سالهاست دست از دروغگویی کشیده و مسئولیت چوپانی گوسفندان روستا را به عهده گرفته است. گربه نر و روباه مکار با حقه نمایشی قصد دزدیدن گوسفندان را دارند و اتفاقات جذابی رخ خواهد داد.

https://didhonar.ir/?p=36703