پلاتوهنر

گفتگوی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی با پلاتوهنر:

به دنبال تقویت زیرساخت‌های معماری تئاتر ایران هستیم

به گزارش پلاتوهنر، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و رئیس چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر مانند تمام جشنواره‌ها مختصات خودش را دارد، امسال تمرکز جشنواره چه در بخش نمایش‌های خیابانی و چه در بخش صحنه‌ای روی کیفیت نمایش‌ها بوده است.

او ادامه داد: سعی کردیم تمام آثاری که به دستمان می‌رسد از لحاظ اجرایی در سطحی باشند که مخاطبانشان را جذب کنند، امیدوارم مخاطبان این جشنواره با رضایت جشن شکوه انقلاب اسلامی را با حوزه هنر پشت سر بگذارند و اتفاقات خوبی برای تئاتر کشورمان رخ دهد.

مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به تنظیم سند ملی تئاتر ایران عنوان کرد: در حال تنظیم سند ملی تئاتر ایران هستیم، اگر این کار انجام شود تمام دستگاه‌های دولتی مجبور می‌شوند به تئاتر و زیرساخت‌های تئاتر کمک کنند.

او ادامه داد: با وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این هستیم که از بندهای اقتصادی کشور استفاده کنیم و بتوانیم زیرساخت‌های معماری تئاتر را تقویت کنیم تا گروه‌های نمایشی بتوانند آنجا اجرای برنامه داشته باشند و اقتصاد خودشان را آنجا ثبت کنند.

نظری خاطر نشان کرد: امیدوارم اواسط سال آینده بتوانیم اتفاقات خوبی در زیرساخت‌های تئاتر کشور خصوصا برای شهرستان‌ها فراهیم کنیم، تهران به عنوان یک کلان شهر از لحاظ زیرساخت‌های تئاتر قابل قبول است اما شهرهای دیگر اصلا وضعیتی خوبی ندارند و درحال تلاشیم تا این شرایط را برایشان ایجاد کنیم.

ادامه این مصاحبه را تماشا کنید:

 

https://didhonar.ir/?p=41146