پلاتوهنر

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

به گزارش پلاتو هنر، بسیاری از افراد از طرفداران فیلم های عاشقانه هستند. فیلم های عاشقانه ایرانی نیز از پرطرفدارترین تولیدات سینمایی هستند که همانطور که گفته شد، علاقه مندان بسیاری دارند و هر روز بر تعداد طرفداران آنها افزوده می‌شود. اگر شما هم به دیدن چنین فیلم هایی علاقه دارید و به دنبال لیستی از بهترین های آن ها هستید، در این مطلب بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم را برای شما آورده ایم.

 

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «هامون»

فیلم «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1368 است، بازیگرانی چون خسرو شکیبایی، عزت‌الله انتظامی، بیتا فرهی و فتحعلی اویسی حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که حمید هامون بعد از تجربه‌ یک زندگی عاشقانه حالا درگیر کشمکش‌های تلخ با همسرش مهشید است. اگرچه این مشکلات حتی به کتک ‌کاری هم می‌رسند، اما حمید همچنان عاشقانه همسرش را دوست دارد و راضی به طلاق نیست. در همین حین این مرد عصبی و در عین حال افسرده، در حال نوشتن رساله‌اش با موضوع «عشق و ایمان» است.  او که با رفتارهایش باعث ناراحتی‌های زیادی برای همسرش شده، وارد یک جهان دوگانه می‌شود.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «شاعر زباله ها»

فیلم «شاعر زباله ها» به کارگردانی محمد احمدی از آن جایی شروع می شود که رفتگری که عاشق شعر و ادبیات است، زباله های خانه ها را جمع می کند و به خاطر رفتن به محله های مختلف، سر از اسرار عاطفی هر خانه ای در می آورد.

در این فیلم که محصول سال 1384 است، بازیگرانی چون لیلا حاتمی، فرزین محدث، صابر ابر و احمد مهرانفر ایفای نقش کرده اند.

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم به حساب می آید، دو داستان را هم زمان روایت می کند و دو قهرمان در دل خود دارد؛ یکی پسری که روزی آرزو داشت دانشجوی رشته ادبیات شود اما حالا تبدیل به رفتگر خیابان ها شده است. دیگری دختری جوان و افسرده که متوجه می شود نامزدش او را رها کرده است.

«شاعر زباله‌ ها» فیلمی بین امید و ناامیدی، بین سیاه و سفید است.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «سنتوری»

فیلم «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی و حضور بازیگرانی چون بهرام رادان و گلشیفته فراهانی که محصول سال 1385 است، یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است.

این فیلم درباره پسری از یک خانواده مذهبی به نام علی است که عاشق موسیقی و نواختن سنتور است و با وجود مخالفت خانواده‌اش دنبال موسیقی می‌رود و خانواده او را طرد می‌کنند. در همین حین و در اوج موفقیتش، علی عاشق دختری به نام هانیه می‌شود و این دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند. اما هیولایی به نام اعتیاد کم کم فاصله میان این زوج عاشق را بیشتر می‌کند و درگیر مشکلات زیادی می‌شوند. زمانی که رابطه‌ علی با همسرش هانیه به بن‌بست می‌خورد، شرایط ناگواری پیش می‌آید و علی سنتوری همه چیزش را می‌بازد.

علی بلورچی، حمید هامون است، او حالا راه‌اش را پیدا کرده، هنر را بر هر چیزی محترم می‌داند و دیگر اداهای روشنفکران دهه‌ای که هامون در آن زیست می‌کرد را ندارد. اما در عوض مشکلات آدم پیشرویی را دارد که در دهه‌ 80 ایران زندگی‌ می‌کند. اگر مشکلات درونی هامون را از پای درآورد، در اینجا این مشکلات اجتماعی و جامعه‌ای درهم است که علی را به‌ سمت نابودی کشانده است.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «طلا و مس»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان است که در آن نگار جواهریان، بهروز شعیبی، جواد عزتی و سحر دولتشاهی بازی می کنند.

این فیلم که محصول سال 1389 است، داستان آقا سید رضا طلبه‌ای است که برای شرکت در کلاس درس اخلاق استاد مشهوری همراه خانواده‌اش به تهران آمده است. اما وقتی که بیماری همسرش عود می‌کند، او دیگر نمی‌تواند بر سر کلاس‌های حوزه حاضر شود.

«طلا و مس» فیلمی ساده، سرراست و دوست ‌داشتنی است. فیلمی که شاید ایده‌اش آنقدرها هم خاص نباشد اما چیزی که «طلا و مس» را برجسته می‌کند و به‌عنوان اثری قابل ‌اعتنا در زمره‌ فیلم‌های عاشقانه و متفاوت قرار می‌دهد، روایت طلبگی در آن است. بعد از نمایش فیلم «مارمولک» بود که دیدگاه‌ سینما نسبت به داستان‌های حوزه و طلبه‌ تغییر کرد و مخاطب از آن زمان به بعد دوست داشت که از جنبه‌ دیگری وارد زندگی آدم‌هایی شود که در حوزه درس خوانده‌اند.

اسعدیان برخلاف فیلم‌های کلیشه‌ای طلبه‌ها و روحانی‌ها، زندگی خصوصی‌شان را زیر نظر می‌گیرد و با ایده‌ای اخلاق‌گرا و عاشقانه به پیشواز روایتی می‌رود که چندان در سینمای ایران مرسوم نبوده است. «طلا و مس» پر از صمیمیت و سادگی است از آن فیلم‌هایی که تنها به عشق، دوستی، مسئولیت‌پذیری و مهربانی فکر می‌کند.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «لیلا»

فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1376 است، بازیگرانی چون لیلا حاتمی، علی مصفا، جمیله شیخی، محمدرضا شریفی‌نیا، توران مهرزاد و شقایق فراهانی حضور دارند.

هر کسی که به این ژانر علاقه دارد، امکان ندارد که این فیلم را ندیده باشد. این فیلم به کارگردانی داریوش مهرجویی از لحاظ لحن و مضمون در زمان خودش جزو مدرن ترین فیلم ایرانی عاشقانه جدید به حساب می‌آمد؛ زیرا دهه هفتاد، روزگاری بود که زندگی مردم در حال تغییر از شکل و شمایل سنتی به مدرنیته بود. فیلم «لیلا» تصویر بسیار درستی از فرهنگ خانوادگی همان سال‌هاست.

داستان فیلم «لیلا» از این قرار است که رضا و لیلا همدیگر را در مراسم پخت شله زرد نذری می‌بینند. آن ها به همدگیر علاقه پیدا و چندی بعد با هم ازدواج می‌کنند. اما بعد از گذشت چند ماه، متوجه می‌شوند که لیلا نمی‌تواند بچه دار شود و تمام درمان ها هم بدون نتیجه باقی می‌ماند. مادر رضا با اطلاع از این قضیه، لیلا را تحت فشارهای شدید قرار می‌دهد و از او می خواهد که به رضا اجازه دهد که همسری دوم برای خود اختیار کند.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «شهر زیبا»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «شهر زیبا» به کارگردانی اصغر فرهادی و محصول 1382 است که در آن ترانه علیدوستی، فرامرز قریبیان، بابک انصاری، آهو خردمند و فرهاد قائمیان بازی می کنند.

«شهر زیبا» دومین فیلم اصغر فرهادی است که در این فیلم و در یک موقعیت حساس و پرتنش، عشقی صاف و ساده را به تصویر می‌کشد.

فیروزه که از همسرش به دلیل اعتیاد جدا شده، به دنبال گرفتن رضایت برای برادرش اکبر است که دو سال پیش متهم به ارتکاب قتل شده است و حالا که 18 ساله شده، می‌خواهند او را اعدام کنند. اعلا هم دوست اکبر است و برای گرفتن رضایت به فیروزه کمک می‌کند. در این مسیر اعلا و فیروزه به هم علاقه‌مند می‌شوند. خانواده‌ مقتول نیز برای دادن رضایت شرط سختی برای اعلا قرار می‌دهند.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «تی تی»

فیلم «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1401 است، بازیگرانی چون الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا حضور دارند.

ابراهیم فیزیکدانی است که روی سیاهچاله‌ها کار می‌کند. او به خاطر تومور در بیمارستان بستری می‌شود. تی‌ تی که در آنجا به‌عنوان نیروی خدمات کار می‌کند، اتفاقی کاغذهای ابراهیم را با خود می‌برد و ابراهیم برای گرفتن کاغذهایش دوباره تی ‌تی را می‌بیند.

«تی ‌تی» درامی درباره‌ عشق و فداکاری است. فیلمی که حتی آدم‌های بدش هم عاشق هستند و با تمام کثافتی که سروپایشان را گرفته حاضر نمی‌شوند به عشق‌شان نارو بزنند.

فیلم «سوته ‌دلان»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «سوته دلان» به کارگردانی علی حاتمی و محصول 1356 است که در آن بهروز وثوقی و جمشید مشایخی بازی می کنند.

مجید یک معلول ذهنی‌ است که برادرش حبیب آقا مسئولیت زندگی‌ او را برعهده دارد. حبیب برای بهبود حال مجید زنی به‌نام اقدس را برایش انتخاب می‌کند که رفته ‌رفته این دو عاشق هم می‌شوند و به یکدیگر دل می‌بازند.

«سوته ‌دلان» یکی از مهمترین فیلم‌های عاشقانه و موج نوی سینمای ایران است. فیلمی که برخلاف آثار فیلم‌ فارسی آن روزها به مسئله‌ی عشق نگاهی عمیق می‌اندازد و باعث خلق ملودرامی تاثیرگذار می‌شود.

مجید مثل دو برادر گریزان از عشق‌‌اش رفتار نمی‌کند، چرا که او به‌خوبی فهمیده که این عاطفه و دوست داشتن است که می‌تواند زندگی آدم را از ناراحتی‌ها نجات دهد.

فیلم «محیا»

فیلم «محیا» به کارگردانی اکبر خواجویی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1386 است، بازیگرانی چون شهاب حسینی و الهام حمیدی حضور دارند.

شهاب حسینی نقش یک دانشجوی پزشکی به نام جاوید را بازی می کند که از دیدن افراد مرده می ترسد. در یکی از روزهایی که برای شرکت در مراسم ختم یکی از آشنایان خود رفته بود، محیا (الهام حمیدی) را می بیند و به او علاقمند می شود. او پس از مدتی متوجه می شود که محیا یکی از همکارانش در بیمارستان است و بعد از مدتی از او خاستگاری می کند اما محیا به او جواب منفی می دهد. زمانی که محیا و خانواده اش اصرار جاوید را می بینند برای او شرطی می گذارد که جاوید مجبور شود پا روی ترسش بگذارد.

فیلم «رگ خواب»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت ‌الله و محصول 1394 است که در آن لیلا حاتمی، کوروش تهامی و الهام کردا بازی می کنند.

داستان این فیلم درباره زنی به نام مینا با بازی لیلا حاتمی‌ است که از همسرش جدا شده و حالا برای گذران زندگی‌اش به دنبال کار می‌گردد. مینا که حتی سرپناهی هم ندارد، با مدیر یک رستوران به نام کامران با بازی کوروش تهامی آشنا می‌شود. کامران سعی می‌کند به مینا کمک کند و در این راه مینا کم کم عاشق او می‌شود. اما بعد از مدتی مینا متوجه می‌شود که عشق آن‌ها یک ‌طرفه است.

فیلم «حوض نقاشی»

فیلم «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1391 است، بازیگرانی چون شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصایی و الهام کردا حضور دارند.

این فیلم به کارگردانی مازیار میری براساس فیلمنامه‌ای از حامد محمدی ساخته شد. «حوض نقاشی» نه تنها یک عشق متفاوت را نشان می‌‌دهد، بلکه بر روی اهمیت خانواده نیز تاکید دارد.

داستان این فیلم درباره زوجی با مشکلات ذهنی به نام‌های مریم و رضا است که عشق پاک و بی‌آلایشی در بین آنها جریان دارد. اما تنها پسر آنها از وضعیت پدر و مادر خود راضی نیست و دوست دارد صاحب خانواده‌ای معمولی باشد.

فیلم «اینجا بدون من»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی و محصول 1389 است که در آن فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان و صابر ابر بازی می کنند.

احسان به‌ همراه خواهر و مادرش در یک خانه‌ جنوب ‌شهری زندگی می‌کند. او انباردار است، مادرش در یک کارخانه کار می‌کند و خواهرش یلدا هم آنقدر گوشه‌گیر است که از خانه بیرون نمی‌آید؛ اما وقتی که یلدا عاشق دوست احسان می‌شود، شرایط زندگی خانواده به‌طرز بدی بهم می‌ریزد.

«جهان اینجا بدون من»، دنیایی فروپاشیده است، آدم‌هایش در بدبختی خود غرق شده‌اند و در این میان تنها یک ایده‌ عاشقانه است که می‌تواند این خانواده‌ سه نفره را از مرگ نجات دهد.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «آواز قو»

فیلم «آواز قو» به کارگردانی سعید اسدی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1379 است، بازیگرانی چون جمشید هاشم‌ پور، بهرام رادان و ساره آرین حضور دارند.

معروف‌ترین فیلم رمانتیک در دهه 70، فیلم «آواز قو» بود. داستان این فیلم سینمایی عاشقانه و غمگین ایرانی قدیمی درباره دختر و پسر جوانی‌ست که به دلیل مخالفت‌های خانواده‌شان و طی اتفاقاتی که می‌افتد، تصمیم به فرار و خروج از کشور می‌گیرند.

فیلم «بمب، یک عاشقانه»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «بمب، یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و محصول 1397 است که در آن پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی و لیلا حاتمی بازی می کنند.

سال‌های پایانی جنگ است و در اوج موشک ‌باران‌های تهران زمانی که همه از ترس مرگ به پناهگاه‌ها، پناه می‌برند، ایرج و میترا با یکدیگر قهر هستند و ترجیح می‌دهند بعد از به صدا درآمدن آژیر قرمز در خانه بمانند.

«بمب، یک عاشقانه» درامی عاشقانه است که در میانه‌های جنگ داستانی از کشمکش‌های خانوادگی و بحران‌های زناشویی را تعریف می‌کند. ایرج ناظم مدرسه است و همسرش میترا معلم خصوصی زبان. این دو به خاطر یکسری اختلافات قبلی حتی با یکدیگر شام هم نمی‌خورند.  هرشب تهران هم هدف موشک‌های عراق قرار می‌گیرد و وقتی که همه به زیرزمین می‌روند، این دو نفر در خانه می‌مانند، چرا که هدفی برای زندگی ندارند. در میان جدل‌های ایرج و میترا، سعید یکی از شاگردان مدرسه که از قضا با ایرج هم همسایه است عاشق دختری محصل می‌شود و آرزو می‌کند که هرگز موشک‌باران تمام نشود تا همچنان بتواند او را در زیرزمین ببیند.

فیلم «خداحافظ دختر شیرازی»

فیلم «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1397 است، بازیگرانی چون شبنم مقدمی، افشین هاشمی، آیسان حداد، حسین یاری، هومن برق نورد و مونا فرجاد حضور دارند.

«خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی و نویسندگی افشین هاشمی اقتباسی از فیلمنامه نیل سایمون با نام «دختر خداحافظی» است. داستان درباره مردی به نام نسیم از آبادان و زنی به نام شبنم است که با دختر کوچکش زندگی می‌کند. این دو مجبور هستند تا مدتی یکدیگر را تحمل کنند تا راه حلی پیدا شود.

فیلم «رگبار»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی و محصول 1351 است که در آن پرویز فنی‌زاده و پروانه معصومی بازی می کنند.

آقای حکمتی برای تدریس به یکی از مدارس حاشیه شهر می‌رود. او در آنجا عاشق دختری از خانواده‌ فقیری می‌‌شود که از قضا قصاب محله نیز به او دل بسته است. حکمتی وارد جدال عاشقانه‌ای می‌شود که نمی‌تواند از آن بیرون بیاید.

رگبار یک فیلم موج نویی از سینمای قبل از انقلاب است که قهرمان قصه‌‌اش عاشقی است که برخلاف دیگر قهرمانان فیلم‌های فارسی آن دوران به خواسته‌اش نمی‌رسد و مجبور است که هرآنچه از عاطفه و احساس را در دل دارد، رها کند و برود.

فیلم «چند متر مکعب عشق»

فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1392 است، بازیگرانی چون ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، مسود میرطاهری، علیرضا استادی حضور دارند.

فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق»، محصول مشترک سینمای کشور ایران و افغانستان. این فیلم داستان مرد مهاجر افغانستانی به نام عبدالسلام مهاجری را روایت می کند که به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه زندگی می کنند. صابر (ساعد سهیلی) عاشق مرونا می شود و برای رسیدن به او ماجراهای زیادی را تحمل می کند. در انتها، در یکی از قرارهای عاشقانه شان متوجه می شوند که جانشان در خطر است و…

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و محصول 1400 است که در آن پریناز ایزدیا، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر و نادر فلاح بازی می کنند.

داستان این اثر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم درباره پروانه دختری است که پدرش به زندان افتاده و برادری بدهکار و فراری دارد. پروانه از طریق گوشی مخفی یکی از هم‌بندان پدرش یعنی فرهاد، با پدر ارتباط دارد. کم‌کم عشقی بین پروانه و فرهاد شکل می‌گیرد که برای آنها ماجراهایی می‌سازد.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «عصبانی نیستم!»

فیلم «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1392 است، بازیگرانی چون باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی و بهرام افشاری حضور دارند.

این فیلم سینمایی قصه یک دانشجوی اخراجی به نام نوید را روایت می‌کند که دیوانه‌وار عاشق دختری به نام ستاره است. نوید و ستاره که مدتی است نامزد کرده‌اند، به دلیل شرایط و مشکلات نوید هنوز نتوانسته‌اند ازدواج کنند و به همین دلیل از سمت پدر ستاره تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «عروس»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی و محصول 1369 است که در آن ابوالفضل پورعرب و نیکی کریمی بازی می کنند.

داستان این اثر درباره حمید پسری از قشر ضعیف جامعه است که عاشق دختری به نام مهین با خانواده‌ای ثروتمند می‌شود. پدر عروس به دلیل وضع مالی حمید با ازدواج آنها مخالف است و به همین دلیل حمید وارد کار قاچاق دارو می‌شود تا بالاخره پدر عروس را راضی به این وصلت کند. حمید و مهین برای ماه عسل به شمال می‌روند و در طول مسیر با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

فیلم «دل شکسته»

فیلم «دل‌ شکسته» به کارگردانی علی روئین ‌تن یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1386 است، بازیگرانی چون شهاب حسینی، بیتا بادران، خسرو شکیبایی و فریبا کوثری حضور دارند.

این فیلم درباره پسری مذهبی به نام امیرعلی و دختری آزاد به نام نفس است. نفس پایبند به مسائل دینی نیست و کاملا به اصطلاح امروزی رفتار می‌کند. او از امیرعلی که به نظرش پسری متعصب و خشک می‌آید دل خوشی ندارد. این دو در یک پروژه دانشگاهی مجبور به همکاری می‌شوند و همین اتفاق کلید آشنایی و بعدها عشق این دو را می‌زند.

فیلم «رویای خیس»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم، فیلم «رویای خیس» به کارگردانی پوران درخشنده و محصول 1384 است که در آن افسانه پاکرو، محمدرضا غفاری، فرامرز قریبیان و همایون ارشادی بازی می کنند.

این فیلم راجع به دختر و پسر کم سن و سالی است که عاشق هم شده اند. آن ‌دو همسایه هم بودند و با مخالفت خانواده روبرو شدند. اما عاقبت این عشق غم انگیزترین اتفاق زندگی آن‌ها خواهد بود.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم

فیلم «نگهبان شب»

فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم است. در این فیلم که محصول سال 1400 است، بازیگرانی چون محسن کیایی، تورج الوند و لاله مرزبان حضور دارند.

داستان این فیلم از این قرار است که رسول یک کارگر شهرستانی است که برای نگهبانی از ساختمانی نیمه‌کاره استخدام می‌شود. در آنجا پیرمردی که از سادگی رسول خوشش آمده، تصمیم می‌گیرد که دخترش را به عقد او درآورد.فیلم

 

فیلم «لاتاری»

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی از نگاه مردم «لاتاری» است که به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان ساخته شده است.

در این فیلم ساعد سهیلی، حمید فرخ نژاد، هادی حجازی فر، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی، جواد عزتی و … به هنرمندی پرداخته‌اند و داستان دو جوان را روایت می‌کند که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما خانواده‌هایشان با این ازدواج موافق نیستند. آن‌ها رویای برنده شدن لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا را دارند اما …

 

فیلم عاشقانه لاتاری

 

 

فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنیم»

فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» داستان یک راننده مینی بوس به نام سیامک است که تصمیم می‌گیرد در فرصتی چند روزه کارهایی که همیشه حسرتشان را داشته است، انجام دهد و در روز تولدش از دنیا برود.

این فیلم به کارگردانی بهنام بهزادی در سال ۱۳۸۶ ساخته شده است. در این فیلم علیرضا آقاخانی، نگار جواهریان، رامین راستاد و عباداله کریمی به هنرمندی پرداخته‌اند. همچنین این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره مِد ایتالیا و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم جیپور هند دریافت کرده است.

تنها دو بار زندگی میکنیم

 

فیلم «سلام بمبئی»

فیلم «سلام بمبئی» چهارمین ساخته قربان محمدپور و اولین محصول مشترک سینمای ایران و هند است که یک ملودرام عاشقانه به حساب می‌آید. فیلم «سلام بمبئی» داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و برحسب اتفاق سر راه همدیگر قرار می‌گیرند و ناخواسته درگیر مسائل پیچیده‌ای می شوند.

سلام بمبئی

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم «باربی» ۲۰۲۳

فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند

https://didhonar.ir/?p=26771