پلاتوهنر

بردیا دیانت در گفتگو با پلاتو هنر؛

اولین فیلم کارنامه‌ام کار سختی بود/ «لمس» روایتگر یک دختر باستان شناس

به گزارش پلاتو هنر، بردیا دیانت کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه «لمس» درباره تجربه ساخت اولین اثر خود که در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، توضیح داد.

بردیا دیانت کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه «لمس» که در بخش «استعداد نو» چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با پلاتو هنر درباره تجربه ساخت اولین فیلم کوتاه خود گفت: اگر بخواهم از تجربه ساخت اولین فیلم کوتاه‌ خود بگویم، چیزی جز اینکه «خیلی سخت و پُرمرارت بود»، برای توضیح ندارم اما درباره تجربه مسیر کارگردانی باید بگویم که علاوه بر مزیت‌های دیگر، بسیار علاقه‌مند بودم در این تجربه، در مقام کارگردان، ارتباط با بازیگر و هدایت بازیگر را تجربه کنم.

کارگردان «لمس» درباره اینکه بازیگری تجربه دلنشین‌تری برای او بوده است یا کارگردانی توضیح داد: چه بازیگری و چه کارگردانی هر دو برای من دلنشین ‌هستند؛ چرا که در هر دو کسوت در حال خلق هستیم. در بازیگری به نوعی کاراکتری را زندگی می‌کنیم و در کارگردانی خالق روایت این کاراکتر هستیم، این روایتگری در هر دو حالت دلچسب است.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که پس از ساخت «لمس» تصمیم دارد ساخت آثار کوتاه را ادامه دهد یا هدف او رسیدن به ساخت آثار بلند است، عنوان کرد: تا این لحظه به ساخت فیلم بلند فکر نمی‌کنم؛ اما به فکر ساخت فیلم کوتاه دیگری هستم و قطعا این مسیر را ادامه خواهم داد.

دیانت درباره قصه فیلم کوتاه «لمس» و روایتی که به مخاطب ارایه می‌دهد، توضیح داد: خیلی تمایل ندارم قصه فیلم را فاش کنم؛ اما داستان روایت‌گر یک دختر دانشجوی باستان‌شناسی‌ست که وارد عرصه کار می‌شود و در محیط کار در برخورد با دیگر همکاران خود صاحب تجربه تازه‌تری می‌شود.

بردیا دیانت در ادامه درباره تجربه همکاری با گروه خود در ساخت «لمس» بیان کرد: با تمام سختی‌ها و فشارهایی که در ساخت یک اثر وجود دارد، به ویژه یک فیلم کوتاه و همه نیز از آن باخبر هستیم، همکاری بسیار شیرینی را تجربه کردیم.

بردیا دیانت کارگردان فیلم کوتاه «لمس» در پایان از چشم‌انداز خود برای سرنوشت این اثر و همچنین ساخت فیلم کوتاه جدید خود گفت: این روزها در حال آماده‌سازی «لمس» برای ارائه به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی و افزودن زیرنویس و تهیه لیستی از جشنواره‌های «A پلاس» و «A» و مذاکره با چند پخش کننده هستیم. اما قصد ساخت فیلم جدیدی را دارم که فیلمنامه این اثر نیز به قلم محمد رحمتی به نگارش درآمده است.

 

بیشتر بخوانید:

فیلمسازان چریکان مبارز و مسلح نیستند

https://didhonar.ir/?p=33832