پلاتوهنر

هادی معزی در گفتگو با پلاتو هنر:

با حروف و خوشنویسی به عالم نقاشی سفر کردم

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی هادی معزی به نام «در ستایش مسخ» با کیوریتوری احسان صفری تا يكشنبه ۲۷ اسفند 1402 در گالری شکوه برپا است.

هادی معزی در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: من اعتقادی به نقاشیخط ندارم و شخصا نقاشیخط را به رسمیت نمی‌شناسم و به اینگونه آثار نقاشی می‌گویم. طبیعتا پایه آثار و نقاشی‌های من حروف هستند و با شناختی که از خوشنویسی و نقاشی دارم دست به خلق این آثار زده‌ام.

او ادامه داد: من از سال 67 خوشنویسی کار می‌کنم و از سال 68 نیز درگیر طراحی بودم. از سال 77 نیز دفتر طراحی گرافیک داشتم. تجمیع این فعالیت‌ها طبیعتا منجر به خلق چنین آثاری شده است.

این هنرمند تصریح کرد: من سال‌ها به صورت تخصصی تایپوگرافی کار کرده‌ام و خطوط مختلف را می شناسم درنتیجه تجربه‌ای را که درباره خط و خوشنویسی داشتم با خودم به مقوله نقاشی آوردم.

او درباره تفاوت میان خوشنویسی، تایپوگرافی و نقاشی توضیح داد: تفاوت میان خوشنویسی، تایپوگرافی و نقاشی این است که در خوشنویسی و تایپوگرافی همه چیز منظم و روی چهارچوب و اصول است اما در نقاشی همه ساختارها شکسته می شود و به قول نظامی هرچه می‌خواهد دلت تنگت می‌گویی.

معزی در پایان بیان کرد: در سال‌های قبل نیاز بود که خوشنویسی پوست بیاندازد و یک مقدار جهانی و برای همه قابل دسترس باشد. به همین دلیل این هنر از دهه 30 و 40 با آثار افرادی مانند استاد زنده‌رودی و محمد احصایی جایگاه خوبی پیدا کرده است. می‌دانیم که میان خط و خوشنویسی تفاوت زیادی وجود دارد. کسی که می‌خواهد درگیر نقاشیخط شود عملا باید مطالعات تصویری خوبی از خط و خوشنویسی داشته باشد تا به مقوله نقاشی حروف ورود پیدا کند.

گالری شکوه در نشانی تهران، فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 واقع شده است.

https://didhonar.ir/?p=44845