پلاتوهنر

این هفته به کدام گالری‌ها سر می‌‌زنید؟

به گزارش پلاتو هنر،طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که در گالری‌های تهران میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه ۹ شهریور چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

 

نمایشگاه گروهی «وان میلیون»

نمایشگاه گروهی «وان میلیون با احتساب تورم» با بیش از ۱۷۰ هنرمند، جمعه ۹ شهریور در گالری ثالث به نشانی  تهران، کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١٤٨ افتتاح شد و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد.

روزهای تعطیل: ندارد

نمایشگاه گروهی وان میلیون

نمایشگاه انفرادی «فرونشست»

نمایشگاه آثار فرناز حقیقی با عنوان «فرونشست» تا ۲۱ شهریور در گالری ایده به نشانی هران، میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ در معرض تماشا قرار دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«پيش چشمهاي نگران خاك و آشفتگي افكار آسمان به ميانجي حس و بوي زايندگي، نقش و نگاري شگل گرفته است نالان و گريان كه در سرما و گرما زير فشار آمال و آرزوها، يك شهر را به تصوير ميكشد. 

شهري پر از قصه هاي شنيده نشده و انسانهايي حيران از بادي كه مي وزد بر روزگارشان.

اين شهر و ساكنان آن به خيال، زندگي را زير سپيدارهاي كنار زاينده رود خوش مينگارند و فراموش كرده اند ديگر صداي آب نميآيد و رود خوابيده است به مثابه بي خردي جمعي فراموشكار. 

در اين همنشيني شاهد رويارويي طبيعت و ذهن خلاق يكي از ساكنين اين شهر هستيم و دوباره تجربه هاي زيسته ي زندگي خود را روي بوم به ياد ميآوريم.»

روزهای تعطیل: پنج‌شنبه ها

نمایشگاه انفرادی فرونشست

نمایشگاه انفرادی «آنچه باقی ماند»

نمایشگاه انفرادی آثار فرشته ارسطویی با عنوان «آنچه باقی ماند» تا ۲۰ شهریور در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ ،طبقه دوم به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست.

نمایشگاه آنچه باقی ماند

نمایشگاه انفرادی «در میانه‌ی هیچ»

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار امیرحسین انصاری با عنوان «در میانه‌ی هیچ» تا ۲۱ شهریور در گالری سیحون به نشانی تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
«به همراه رونمایی از کتاب «در میانه ی هیچ»
به نام نامی دوست
شروع بی‌ثباتیِ ذهنی، که در میانۀ هیچ تقلا می‌کند .
این چیدمان نخستین کلماتی بودند که روایت کلی داستان‌های من شدند .
در میانۀ هیچ
روایت ناتمام ماندن پل رنگین کمان آگاهی است .
تکرار این حکایت که هر بار بازگشتم به زندگی چنگ زدم و رنگین کمان مرا فراخواند در قالب یک حلزون یا مورچه‌ای که روی رنگین‌کمان می زیست و هر بار پینه‌دوز پیری که خلسه‌ام می‌بخشید و در میانۀ هیچ رها می‌کرد. من فقط می‌خواستم کامل‌کنندۀ خلقت پل رنگین کمان باشم . ناگهان این کلمات ریزش پیدا کردند. افکاری رقیق‌کننده در آمیزشی به رنگ‌ها برخوردند که هیچ‌گاه به چیزی شکل‌پذیر نمی‌ماند .
من دیر زمانی است که در میانۀ هیچ‌ام؛ وامانده در غلاف محزون حلزونی خاموش که در ژرفای بی‌دریغ لامکانی، چنگ بر قانون سبزینه می‌زند.
یک‌باره با رنگ‌ها آمیختم. زمانی نبرد که از این نوشته‌ها بافت ساختم، در بُعدی ناشناخته .
اینک چند مترسک بر سر هر قبری پای می‌کوبند و تعفن طلب می کنند . همانا منم که بر سر هر مزاری، آرزوی بی‌کسی را می برم. آبروی تنهایی منم که از هر رهگذری، نشانی جالیز بی‌کلاغ را می‌پرسم …
شاید این شاعرانگی تاریک، در بافت‌های درهم‌تنیدۀ این قاب‌ها به چشم آید.
امیرحسین انصاری
برداشت ذهنی از متن داستان‌های کتاب (در میانۀ هیچ) و داستان (حکایت مورچه‌ای که روی رنگین‌کمان زیست)
نویسنده: امیرحسین انصاری
چاپ ( ۱۳۹۵) نشر [یونا]»

روزهای تعطیل: دوشنبه‌ها

نمایشگاه گروهی «پتک پرتره»

نمایشگاه گروهی «پتک پرتره» تا ۱۶ شهریور در گالری ابتدا به نشانی تهران، خیابان فرمانیه، خیابان مهدی زاده، پلاک ۵۸ در معرض تماشا قرار دارد.

 در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«پرتره‌های ضربه خورده‌ایی که اشاره به لایه‌های درون شخصیتی دارند. ناخودآگاهی که روزی پا در قلمرو خودآگاهی می‌گذارد و واژه‌ها مفهوم بصری پیدا می‌کند. در واقع اینجا هنرمند است که نقش بسزایی در آفرینش و برقراری ارتباط با یک دنیای واقعی و گاهی فرا واقعی دارد. آنچه پُتکِ پرتره خطاب می‌شود بازتابی از تعاملات انسان با دنیای پیرامون‌اش است‌که خوشی‌ها و ناخوشی‌هایی به‌همراه دارد. رخدادهایی که می‌تواند درونی یا برونی باشد و این ریزش‌ها و تغییر ماهیت‌های بصری است‌که زمانی در قالب سبک‌های هنری دسته‌بندی می‌شد و امروز نوعی توان‌مندی روحی نام می‌گیرد و حاصل آن، برون ریزی و نمایش عواطف و احساساتی است که در مجموعه ” پُتکِ پرتره ” در آثار هنرمندان مشاهده می‌شود.»

روزهای تعطیل: چهارشنبه‌ها، پنجشنبه‌ها

https://didhonar.ir/?p=63939