پلاتوهنر

وزیر ارشاد در پاسخ به پلاتو هنر؛

ایجاد تمرکز در حوزه پویانمایی با تاسیس بنیاد

به گزارش پلاتو هنر، روز یکشنبه 30 مهرماه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس سینمایی ملت از وضعیت جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدن کرد و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار پلاتو هنر درباره مصوبه ای که در مجلس پیرامون تصویب بنیاد پویانمایی مطرح کرده بود، توضیح داد: ما میخواستیم یک تمرکزی در تولید پویانمایی ایجاد کنیم به همین دلیل برای این بنیاد مصوبه شورای عالی سینما و شورای هنر را گرفتیم. امسال هم در برنامه هفتم و برنامه ریزی های انجام شده تعهد بالایی برای ما دیده شده که این جز با ایجاد یک نهاد تخصصی که بتواند هم سیاست گذاری و هم ریل گذاری کند، محقق نمی شود و بیشتر از اینکه نقش حمایتی در این حوزه داشته باشد، ما توقعی نداریم. به امید خدا در ماه های آینده این بنیاد را راه اندازی خواهیم کرد.

اسماعیلی درباره ساخت ۲۰ فیلم فاخر در سال توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است که سالی ۲۰ فیلم فاخر ساخته شود که الحمدالله همین امسال هم‌مقدمات این کار فراهم‌ شده است اما در یکی دو سال آینده به آن سطح خواهیم رسید.

معترضان جزو اهالی فرهنگ و هنر نیستند

وزیر ارشاد درباره حواشی تشییع پیکر داریوش مهرجویی و انتقاد از صحبت‌های مرضیه برومند تصریح کرد: هنرمندان دیروز در موزه هنرهای معاصر تهران جمع شدند و اهالی فرهنگ و هنر چندین جلسه پشت هم در حمایت از غزه برگزار کردند. مگر می‌شود کسی غزه را ببیند و به عنوان یک مساله حقوق بشری و قتل عام کودکان سکوت کند‌. این مساله چیزی است که تمام دنیا با آن اظهار همدردی می‌کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: همین اتفاقی که در تشییع پیکر آقای مهرجویی افتاد، این افراد را جزو اصحاب هنر نمی‌دانم. به خانم برومند اجازه صحبت ندادند. این‌ها افرادی هستند که کیلومترها از معیارهای عاطفی و اخلاقی دور افتاده اند و افراد قلیلی در جامعه ما هستند و هیچ ارتباطی با جامعه هنری ما ندارند‌ جامعه هنری ما مانند تمام کشور در کنار مظلومان هستند و این اظهار همدردی امروز جهانی شده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر ارشاد: بنیاد پویانمایی تاسیس می‌شود

 

محمد زکی زاده

https://didhonar.ir/?p=33901