پلاتوهنر

حبیب توحیدی هنرمند نقاش در گفتگو با پلاتو هنر:

از فرش و ساختار هنر شرقی الهام گرفتم

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه آثار مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب و پس از آن) همزمان با شانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی از جمله حسین محجوبی، ابوالقاسم سعیدی، محمدحسین حلیمی، محمدعلی رجبی، ناصر اویسی، یعقوب امدادیان، جلیل رسولی، کاظم چلیپا، حبیب‌الله صادقی، حبیب الله آیت الهی، نصراله افجه ای، حسین خسروجردی، جلال شباهنگی، ابوالفضل عالی، حمید شریفی آل هاشم، مرتضی کاتوزیان، محمد خزایی، کوروش شیشه‌گران، بهزاد شیشه‌گران، اسماعیل شیشه‌گران، مصطفی گودرزی، علیرضا عمومی و … روی دیوار موزه رفته است.

حبیب توحیدی یکی از هنرمندانی است که اثر او روی دیوار موزه قرار دارد. حبیب توحیدی در سال 1330 در تبریز متولد شد. کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی را به‌طور پیوسته در دانشگاه معمار سینان، ترکیه خواند (1975-1983). او دارای دکترا درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
این هنرمند در گفتگو با پلاتو هنر درباره تکرار در آثارش و دوره‌های کاری خود توضیح داد و گفت که در خلق نقاشی که در موزه به نمایش درآمده است از فرش‌های ایرانی و ساختار هنر شرقی الهام گرفته است.

ویدیوی کامل این گفتگو را در ادامه مشاهده کنید:

https://didhonar.ir/?p=41832