پلاتوهنر

سارا حاتمی از «آبی روشن» می‌گوید:

از تعامل با مهران احمدی تا یک اختلاف سنی چالش‌برانگیز

به گزارش پلاتو هنر، سارا حاتمی ستاره جوان فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمد حسین میری است که از ۲۳ خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شده‌است.

سارا حاتمی، بازیگر این فیلم سینمایی، متولد سال 1384 است که فعالیت هنری خود را با بازی در سریال نمایش خانگی «زخم کاری» آغاز کرد و در ادامه برای فیلم سینمایی «کت چرمی» توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند.

فیلم سینمایی «آبی روشن» نیز در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر پخش شد و مورد استقبال منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت و نامزد بهترین نقش اول زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری شد.

مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو، کاظم هژیر آزاد، سامان مهکویه و دیگر بازیگران در «آبی روشن» به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده‌است: «کشف یک فیروزه‌ کمیاب زندگی یونس که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است را وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند.»

به بهانه اکران «آبی روشن» با سارا حاتمی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

«آبی روشن» برایم چالش‌برانگیز بود

این بازیگر جوان درباره نقشی که در «آبی روشن» ایفا می‌کند، گفت: نقشی که در «آبی روشن» ایفا کردم درباره‌ دختری است که از خود واقعی من سنش بیشتر است که در مسیر زندگی‌اش دچار یک سری چالش می‌شود و برای جنگیدن با چالش‌ها در یک سفری با یک آقا همراه می‌شود.

او ادامه داد: یکی از چالش‌های من با این نقش اختلاف سنی قابل توجهی بود که شخصیت اثر با من داشت. باید رفتارهایم را مناسب سن این شخصیت طراحی می‌کردم. این شخصیت با کاراکتر مقابل خود تمایزهایی داشتند اما به مرور به شباهت‌هایی می‌رسیدند که باید این مسئله به مرور و در روند داستان به نمایش گذاشته می‌شد.

حاتمی اظهار کرد: نقش من در «آبی روشن» به دلیل خلق‌‌وخو و رفتار خاصی که داشت با نقش قبلی من در «کت چرمی» متفاوت بود. این بزرگ‌ترین چالش من برای ایفای این نقش بود، چراکه دوست‌ داشتم این تفاوت را در این اثر به خوبی نشان دهم.

این بازیگر عنوان کرد: بیش‌ترین تعامل را در «آبی روشن» با مهران احمدی داشتم. او در این مسیر همراه من بود و حضورشان بسیار برای من تاثیرگذار بود.

ابی روشن

ژانر اجتماعی را ترجیح می‌دهم

سارا حاتمی درباره اینکه علاقه دارد در بازیگری به چه ژانری ورود کند، توضیح داد: در بازیگری بیشتر ژانر اجتماعی را ترجیح می‌دهم. تا به امروز هم همه فیلم‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌ام، در همین ژانر بوده‌است اما به طور کلی ممکن است در حال حاضر یک سری علایق شخصی داشته باشم اما با خواندن یک فیلمنامه پیچیدگی یک نقشی به دلم بشیند چون به طور کلی نقش‌های پیچیده را بسیار دوست دارم. این‌که به واسطه آن‌ها مجبور باشم برای آن نقش تحقیق و تمرین کنم برایم جالب است.

او ادامه داد: شخصیت‌های اجتماعی معمولا دغدغه‌مند هستند. من یک سری تفکرات شخصی دارم که دغدغه‌هایم به همان تفکرات شخصی‌ام باز می‌گردند. به همین خاطر هم در فیلم‌های اجتماعی بیشتر توانایی دارم این دغدغه‌مندی را به مخاطب نشان دهم.

سینما یا نمایش خانگی؟!

این هنرمند درباره ترجیح سینما بر نمایش خانگی تصریح کرد: قطعا دوست دارم نقشی که در سریال نمایش خانگی «زخم کاری» تجربه کردم، به صورت مجدد در قابی متفاوت برایم تکرار شود اما من ذات سینما را بیشتر دوست دارم چون احساس می‌کنم آن نقش در زمان ماندگار و به یادماندنی‌تر خواهد شد.

سارا حاتمی در پایان درباره تصورش از برخورد مخاطبان نسبت به «آبی روشن» گفت: از نظر من این فیلم بازخوردهای خوبی باید داشته باشد چون فیلم مرتب، تمیز و سروسامان‌داری است، البته شاید هم نقدهایی داشته باشد اما مخاطب بعد از دیدن فیلم می‌تواند احساس خوبی دریافت می‌کند.

آبی روشن

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

تحقیق با چراغ خاموش در پاتوق‌‌های سیروس قایقران

https://didhonar.ir/?p=53251