پلاتوهنر

یادداشتی از علی بحرینی؛

«آغوش باز» محترم‌ترین فیلم جشنواره فجر

به گزارش پلاتو هنر، علی بحرینی، روزنامه‌نگار، منتقد و نویسنده سینما و ترانه‌سرای موسیقی پاپ، باتوجه به فروش خوب فیلم سینمایی «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی که از روزهای اول جشنواره تاکنون جزو پرفروش های جشنواره فیلم فجر است و جزو فیلم‌های موزیکال و موسیقی محور سینمای ایران در یک دهه اخیر است، در یادداشتی که در اختیار پلاتو هنر قرار گرفته است، درباره تازه‌ترین فیلم بهروز شعیبی نوشته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

««آغوش باز» را یک ملودرام قابل توجه می‌دانم، بله بسیار قابل توجه! از این جهت که در این زمانه خشن و خشونت پرور، یک نفر مانند بهروز شعیبی هنوز نخ انسانیت را رها نکرده و تصمیم گرفته با ساخت یک فیلم خوش‌‌ریتم برای نهاد خانواده هم کاری بکند.

«آغوش باز» بدون آنکه زبان سینما را کنار بگذارد و به شعارزدگی مبتلا شود، حرفش را می‌زند و داستان‌هایش را به نقطه‌ای امن می‌رساند.

شعیبی، این‌بار هم نخواسته به ادبیات تند و تیز رایج در سال‌های اخیر سینما روی بیاورد و فیلمش را با طمانینه و ادب، به سرانجام رسانده است.

«آغوش باز» از ورود به موقعیت‌های ملتهب، فرار نمی‌کند اما نمی‌خواهد ما را نگران و محزون نگه دارد؛ شاید در جشنواره امسال فیلم فجر، هیچ اثری به اندازه «آغوش باز» برایم محترم نشود.

از خط یا بهتر است بگویم خطوط قصه «آغوش باز» خبر داشتم و بعید می‌دانستم به بهروز شعیبی اجازه دهند آن‌را بسازد! خدا را شکر «آغوش باز» حالا نه تنها تولید شده، بلکه در چهل‌‌ودومین جشنواره فیلم فجر هم حضور دارد و دومین فیلم پرمخاطب از نگاه مردم است، آن هم در کنار فیلم «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی و «صبحانه با زرافه‌ها» ساخته سروش صحت. این فیلم، فیلم زمانه ماست؛ ما در اینجا یعنی من و شمایی که اهل سیاست نیستیم؛ نه کسانی که زمانه را بر اساس مصالح سیاسی خودشان تعریف می‌کنند و تغییر می‌دهند!

شعیبی در تازه‌ترین فیلمش (که معتقدم بهترین فیلم او هم است)، به سراغ واقعیت‌ها آمده و تصور می‌کنم «آغوش باز» در اکران عمومی طرفداران بسیاری پیدا کند.»

https://didhonar.ir/?p=42470