پلاتوهنر

آغاز یک هفته دیگر با گالری‌گردی

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 7 مهرماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

هفت سنگنمایشگاه عکاس های شادی قدیریان با عنوان «هفت سنگ» تا ۲۸ مهر در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برقرار است.

گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «که سنگ نیست، ابری‌ست کمی سرسخت، نشسته با سهم سهمگین‌اش از نگاه، به سنگینی‌ی بعدها، بینِ دو پلک تا خیال کنی یکی‌ست که ابر نیست؛ عبد نیکپو»

نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا آدم بکان با همکاری گالری‌های اثر و هور در گالری هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، خیابان نعیمی، پلاک ۱۲ افتتاح شده و تا ۲۸ مهر ماه ادامه دارد.

سارا توانانمایشگاه آثار حجم و مجسه سارا توانا با عنوان «نمی‌خواهم متولد شوم» در گالری پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپا است و تا ۲۱ مهر دایر است.

پگاه لارینمایشگاه آثار پگاه لاری با عنوان «تمام غزل را بگویمت فردا» در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ افتتاح شد و تا ۱۷ مهر برپاست.

بود و نبودنمایشگاه آثار نقاشی بامداد رضوانیان با عنوان «بود و نبود» در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک دایر است.

گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «می آیند و می‌روند. آدم‌ها را می گویم. پیرامون من در حرکت‌اند. گاهی شلوغ و پرشور و گاهی تنهای تنها. من می‌مانم و کارگاهم. نمایشگاه «بود و نبود» حکایت ثبت لحظات در طی سال‌هاست. حکایت حضور و عدم حضور آدم‌ها در پیرامونم. حاصل این مشاهده کردن و ثبت زنده لحظاتی که در بود و نبود نگاه من شکل گرفت و آنچه که در پیرامونم امیدوارانه در گردش است.»

مولود عکاف زادهنمایشگاه آثار نقاشی مولود عکاف زاده با عنوان «کلاف خیال» در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح شد و تا ١٧ مهر دایر است.

گالری ژاله شنبه‌ها تعطیل است.

نمایشگاه آثار مجتبی طباطبایی با عنوان «رُخ» تا دوم آبان در گالری اعتماد به نشانی میدان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر است.

ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ‌ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

نقش برگردوننمایشگاه گروهی منتخبی از آثار چاپ‌ دستی و چنتایی هنرمندان مدرن و معاصر ایران با عنوان «نقش برگردون» در گالری آرت‌سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح شده و تا دوم آبان‌ ماه دایر است.

https://didhonar.ir/?p=31395