پلاتوهنر

آخرین هفته مهرماه مخاطب کدام نمایش‌ها شویم؟

به گزارش پلاتو هنر، در اولین ماه پاییز، سینما و تئاتر با حواشی و اخبار بد زیادی ازجمله درگذشت آتیلا پسیانی رو به رو بودند، با این حال نمایش‌های جدیدی در آخرین هفته مهرماه کار خود را آغاز می‌کنند و روی صحنه میزبان مخاطبان تئاتری خواهند بود.

نمایش «میدان پارلمان»

نمایش «میدان پارلمان» به نویسندگی جیمز فریتز و ترجمه حسین جمالی و مهرنوش قهرمانی، با کارگردانی مهسا شریفی از 25 مهرماه تا 12 آبان هر شب ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی واقع در خانه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت.

سحر خداداده، نیوشا طورانی، میلاد ‌علی‌‌پرست، سحر ‌مصباح و پروین ‌والیزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «میدان پارلمان» آمده: همه به هم نگاه می‌کنند، همه به هم زل می‌زنند، اون کیه که می‌تونه این وضع رو عوض کنه؟ ما فقط تماشا می‌کنیم. ما هم می‌تونیم از روی صندلی‌هامون بلند شیم و یه کاری بکنیم، اونا عکس‌ها رو می‌بینند و در مورد اتفاقی که افتاده می‌خونن و با خودشون فکر می‌کنن اگه اون زن تونست یه چیزی از این سنت‌های پوسیده رو متوقف کنه منم می‌تونم، منم می‌تونم، منم می‌تونم…

نمایش «انگار»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی عباس خداقلی‌زاده از 30 مهر تا 22 آبان در خانه هنرمندان ایران هر شب ساعت 18:45 روی صحنه می‌رود.

مرضیه ‌بدرقه، هادی ‌شیخ‌‌الاسلامی و یسنا خداقلی‌زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «انگار» آمده: الف اگر وارد لام شود. آبی نمایان خواهد شد. پ همچنان پ می‌ماند. میم که میم است و عزیز. آنگاه انگار انگار را می‌بینی اما در حقیقت.

نمایش «در انتظار گودو»

این نمایش به کارگردانی مازیار لرستانی و تهیه کنندگی دنا ضیایی از 23 مهر تا 12 آبان هر شب ساعت 20:0 به مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش افسر ‌اسدی، امیرعباس توفیقی، رضا بهرامی، محمد ‌آقامحمدی، مصطفی ‌فرهادمهر و مهرزاد عسکری نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه نمایش «در انتظار گودو» آمده: استراگون و ولادیمیر زیر درخت در انتظار گودو نشستند و…

نمایش «بدون خروج»

این نمایش به قلم ژان پل سارتر با ترجمه حمید سمندریان، به کارگردانی شقایق هدایتی و تهیه‌کنندگی فرامرز سرآبادانی 27 مهرماه روی صحنه رفته و تا 26 آبان هر شب راس ساعت 21 در عمارت ارغوان خواهد بود.

علیرضا ‌نیکخواه، کیمیا ‌فرنیا، مهناز ‌زینی، شقایق ‌هدایتی، صدف ‌کوهی، رزیتا ‌زراعتی، سارینا ‌پیکرستان، ستایش ‌پیکرستان، دانیال ضیاءبخش دیلمی، محمد ‌طاهرشمس، الهه ‌دیبا، نوید ‌بی ‌نیاز، متین خنجری، امیررضا ‌محسنی و مهدیار ‌ارغا بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «بدون خروج» آمده: همه چیز از یه لحظه شروع میشه… لحظه‌ای که چشماتو میبندی و دیگه هیچ چیز برات مهم نیست و فقط عبور می‌کنی… اما نمیدونی توی تک تک ثانیه‌ها، سایه‌هایی رو باقی گذاشتی، که یه روزی، یه جایی، قراره دونه به دونه مقابلشون بایستی، و بارها و بارها دورشون کنی… مثلا توی یه جایی بدون خروج… خیلی‌ها هستن که نمی‌تونن ازش بیرون بیان… ولی تابحال فکر کردی اگه تو، اون یک نفر باشی چی میشه؟

نمایش «ارینوس»

این نمایش به نویسندگی ساقی‌ سلیقه‌دار و سهیل نگهدازاده با کارگردانی و تهیه‌کنندگی سهیل نگهدارزاده از 25 مهرماه تا 11 آبان هر شب راس ساعت 19 در عمارت ارغوان روی صحنه می‌رود.

علیرضا ‌حافظی، ساقی ‌سلیقه ‌دار، کیان سرایی، حنانه ‌پویان، ترانه اسفهبد، متین ‌فرهنگ، بارسین خاکپور و آرمین ‌جباره ‌اصل در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه نمایش «ارینوس» آمده: من دارم یه چیزایی می‌بینم. نه نمی‌بینم. یعنی دارم تجربه می‌کنم. یه اتفاق‌هایی میفته که واقعا داره میافته ولی بعدش نمیافته.

نمایش «زندانی یوسف آباد»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی رضا فوادی از 25 مهر تا 15 آبان روی صحنه تالار محراب خواهد بود. این نمایش تا 15 آبان هر شب ساعت 19:30 به مدت 50 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

محمد صدری، مبینا کریمی و حسین معتمد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: نمایش «زندانی یوسف آباد» نقدی می‌کند به وضعیت نابسامان اقتصادی و بیکاری بر روی خانواده ایرانی و اثرات مخرب آن و در آخر…

https://didhonar.ir/?p=33055