پلاتوهنر

آخرین آمار گیشه و مخاطبان سینما/ هر سانس میانگین 37 مخاطب

به گزارش پلاتو هنر، در یک هفته گذشته و تا زمان تنظیم این گزارش (8 بهمن ماه) هر سانس از سینماهای سراسر کشور میانگین 37 مخاطب داشته است.

طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) در یک هفته گذشته تعداد کل مخاطبان سینماهای سراسر کشور 727,157 نفر بوده است که این تعداد در 19,521 سانس به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود نشسته‌اند که این نشان دهنده این است که میانگین مخاطبان سالن‌های سینما 37 نفر بوده است.

در ادامه به بررسی وضعیت فیلم های در حال اکران در هفته اخیر خواهیم پرداخت.

«هاوایی»

«هاوایی» ششمین ساخته بهمن گودرزی است که حمید اکبری خامنه نویسنده این فیلم بوده و مرتضی شایسته نیز تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است. «هاوایی» اکران خود را از ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد و شروعی طوفانی در گیشه داشت و توانست در جدول فروش هفت روز اخیر گوی سبقت را از «هتل» و «ویلای ساحلی» برباید و در صدر لیست فروش هفتگی با اختلافی قابل توجه در گیشه نسبت به فیلم دوم لیست یعنی «هتل» قرار بگیرد.

این فیلم در یک هفته اخیر 243,348 بلیت، 4,959 سانس در 417 سالن سینما را به خود اختصاص داد و به رقم 115,734,675,000 ریال در گیشه دست یافت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: داستان یک ورزشکار ایرانی است که برای پیشرفت خود زیر بار مهاجرت و پناهندگی کشور دیگری می‌خواهد برود اما…

در این فیلم بازیگرانی همچون امین حیایی، امیرحسین رستمی، امیر جعفری و… به ایفای نقش پرداخته اند.

«هتل»

جدیدترین ساخته مسعود اطیابی، همچنان فروش قابل توجهی دارد. «هتل» به کارگردانی اطیابی و نویسندگی امیر برادران و تهیه کنندگی محمد شایسته اکران خود را از ۵ مهرماه آغاز کرد و در مدت زمان ۳۵روز پس از اکران، رتبه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به نام خود کرد و در همان ابتدای کار به صدر جدول فروش هفتگی سینمای ایران رسید. «هتل» در ماه اول اکران خود توانست بیش از ۸۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد و رکورد بیشترین تماشاگر فیلم سینمایی در یک روز را بشکند.

این فیلم در یک هفته اخیر 163,334 بلیت، 3,991 سانس در 408 سالن سینما را به خود اختصاص داد و به رقم 77,086,255,000 ریال دست یافت.

در خلاصه داستان «هتل» آمده است که «از یک‌سو رامین در روز عروسی با همسر مورد علاقه‌اش به طمع پول به دنبال همسر قبلی رفته و داستان زندگی جدید زناشویی اش را دستخوش چالش می‌کند، از سوی دیگر مسعود که همسری عاشق‌ پیشه دارد و هم اوضاع مالی خوب، از روی هوس به دنبال زنی دیگر می‌رود و خود را به دردسر می‌اندازد…»

در این فیلم بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، محسن کیایی، ریما رامین فر، صدف اسپهبدی، مه لقا باقری، غلامرضا نیکخواه و… حضور دارند.

«ویلای ساحلی»

«ویلای ساحلی» چهاردهمین کار سینمایی کیانوش عیاری است که نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته و رضا رخشان تهیه کننده این کار است. این فیلم شروعی طوفانی در گیشه داشت و در طی چهار روز ابتدایی آغاز اکران خود با استقبال مخاطبان سینما روبرو شد. این فیلم اکران خود را از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز کرد و در یک هفته اخیر، 83,685 بلیت در 2,719 سانس در 330 سالن را به خود اختصاص داد و موفق به ثبت رقم 40,836,605,000 ریال در گیشه شد.

«ویلای ساحلی» درخصوص خانواده‌ای روستایی است که به عنوان سرایدار قرار است برای ۶ ماه از یک ویلا نگهداری کنند. صاحب ویلا قرار است برای دانشگاه رفتن دخترش ۶ ماه در خارج از ایران زندگی کند و ویلا را…

در این فیلم بازیگرانی همچون رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین فر و… حضور دارند.

«ورود خروج ممنوع»

«ورود خروج ممنوع» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امید آقایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته است. آقایی در مصاحبه با «سینمایی نیوز» الگوی خود در فیلمسازی را اصغر فرهادی و ابراهیم حاتمی کیا دانسته است. «ورود خروج ممنوع» اکران خود را از ۱۵ آذرماه آغاز کرده است و در طی روزهای اخیر با جهشی چشمگیر موفق به صعود به رتبه سومین فیلم پر فروش هفته گردید.

این فیلم موفق به ثبت 53,372 بلیت در 1,936 سانس و 303 سالن سینما شد و رقم 24,614,980,000 ریال را به دست آورد.

«ورود خروج ممنوع» داستان یک روحانی را روایت می کند که مسئول عقیدتی یک زندان است و حین برخورد با چند زندانی اتفاقات جالبی برایش رقم می خورد…

در این فیلم بازیگرانی همچون محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، محمدرضا هدایتی، پوریا پورسرخ، علی صادقی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، یاسر جعفری، پژواک ایمانی، سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی و… حضور دارند.

«فسیل»

«فسیل» سیصد میلیارد را رد کرد. شاید این کوتاه ترین جمله برای توصیف سومین اثر کارنامه کریم امینی که قطعا موفق ترین ساخته او نیز است، باشد. «فسیل» در حال حاضر به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بدل گشته است. «فسیل» با جذب بیش از شش میلیون و ۶۷۸ هزار مخاطب، پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال اول اکران و پرمخاطب ترین فیلم کمدی بعد از انقلاب است که حالا اکران خود در خارج از ایران و آن سوی آب های خلیج فارس در کشور عمان را نیز آغاز کرده است. امینی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی «فسیل» را نیز بر عهده داشته و تهیه کنندگی این فیلم را نیز سید ابراهیم عامریان انجام داده است. این فیلم از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ بر پرده نقره ای قرار دارد. تصمیماتی مبنی بر پایان دادن به اکران این فیلم گرفته شده بود که یادداشت عامریان و دفاعش از این اثر را نیز به همراه داشت. اتفاقی که باعث شد فسیل بعد از قریب به ده ماه حضور بر پرده نقره ای، همچنان مخاطب قابل توجهی را جذب کند.

در یک هفته اخیر تعداد 57,315 بلیت را به خود اختصاص داد و در 253 سالن سینما و در 1,576 سانس اکران شد و به رقم فروش 27,250,985,000 ریال دست یافت.

در خلاصه داستان «فسیل» آمده است اسماعیل، سعید و صفا که عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند، برای معروفیت و موفقیت تلاش دارند. اسماعیل (با نام خوانندگی اسی) دنبال اجرا جلوی شاه است. اما صفا گرایش چپ دارد و با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند ولی به زندان می‌افتند. اسی قرار بود برای شاه بخواند اما طی تصادفی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد…

در این فیلم بازیگرانی چون بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی و… حضور دارند.

«بچه زرنگ»

«بچه زرنگ» یک انیمیشن سینمایی در ژانر ماجراجویی به تهیه کنندگی حامد جعفری است. این سومین انیمیشن سینمایی گروه هنرپویا بعد از «شاهزاده روم» و «فیلشاه» محسوب می‌شود. این اثر محصول مشترک گروه هنرپویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. «بچه زرنگ» به کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و نویسندگی علی رمضان و آهنگسازی امیر توسلی، طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ در گروه هنرپویا ساخته شده ‌است. این پویانمایی در بخش سودای سیمرغ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته‌ و اکران خود را از تاریخ پنجم مهرماه آغاز کرده است.

این پویانمایی در هفته گذشته 54,033 بلیت را در طی 1,082 سانس و 241 سالن سینما به خود اختصاص داد و در گیشه به رقم 15,253,345,000 ریال دست یافت.

در خلاصه داستان این پویانمایی آمده است که «محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با ببری مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است و تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش بازگرداند.»

در این پویانمایی گویندگانی چون هومن حاجی عبداللهی، جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور و… حضور دارند.

«مسافری از گانورا»

«مسافری از گانورا» به کارگردانی سید احمد علمدار و تهیه کنندگی سیدمحمدحسین علمدار است. این انیمیشن جدیدترین محصول مرکز انیمیشن سوره است که با همکاری مؤسسه فرهنگی تصویر هنر پارسارگاد شرق مشهد، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و صندوق پژوهش و فناوری سپهر، از بستر رویداد رویازی تولید و در «سام استودیو» به مدیریت دوبلاژ امین قاضی تهیه شده است.

این فیلم اکران خود را از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز کرد و در طی این مدت 41,963 بلیت، 1,385 سانس در 277 سالن سینما و رقم 13,961,530,000 ریال در گیشه را به دست آورد.

داستان «مسافری از گانورا» درباره موجودی فضایی است که به زمین می آید و با کمک پسری معلول به جستجوی فرمانروای سیاره خود که در زمین گم شده می‌رود تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.

در این انیمیشن صداپیشگانی چون لیلا سودبخش، شهره روحی، محمد خاوری، عاطفه رضوان نیا و سمیه الیاسی حضور دارند.

«نارگیل ۲»

سید داود اطیابی «نارگیل۲» را بر پرده دارد. فیلمی که حمزه صالحی نویسنده آن است و سید ابراهیم عامریان (تهیه کننده فسیل) تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. اکران این فیلم از تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شده و در این هفته 10,159 بلیت در 396 سانس و 95 سالن سینما، فروش 4,282,490,000 ریال را به خود اختصاص داده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که داستان درباره‌ سه عروسک طلسم شده است که بابا حاجت از آن‌ها مراقبت می‌کند و به دنبال معجونی می‌گردد تا طلسم بدی را از آن‌ها بردارد. از سوی دیگر بابا حاجت مریض می‌شود و دامادهای او به این فکر می‌افتند تا سراغ گنج پنهان او بروند. اما پس از پیدا کردن گنج و باز کردن در صندوقچه، با سه عروسک به نام‌های نارگیل، لیوه و لنگه روبه‌رو می‌شوند که سعی دارند با چرب زبانی طلسم خود را به آن‌ها انتقال دهند و خود تبدیل به انسان شوند و شرارت کنند.

در این فیلم بازیگرانی چون بیژن بنفشه خواه، سحر قریشی، غلامحسین لطفی، علیرضا استادی، امید روحانی، شقایق دهقان و… حضور دارند.

«ضد»

«ضد» فیلمی به کارگردانی امیرعباس ربیعی، نویسندگی حسین تراب نژاد و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی است. این فیلم اکران خود را از ۱۵ آذرماه آغاز کرد و در این مدت یک هفته 4,646 بلیت، 347 سانس در 77 سالن سینما، رقم فروش 1,567,775,000 ریال را به خود اختصاص داد.

داستان «ضد» در خصوص اتفاقات دهه شصت و فضای ملتهب کشور در آن روزهاست و قصه یک عشق در دل حوادث سیاسی که پس از سالها شعله ور شده است را روایت می کند.

در این فیلم بازیگرانی همچون مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مهشید جوادی، مجید پتکی و… حضور دارند.

«جوجه تیغی»

مستانه مهاجر طی سال های فعالیتش تدوین ده‌ها فیلم‌ سینمایی از کارگردان های سرشناس سینمای ایران را برعهده داشته است. او همچنین به عنوان تهیه‌کننده آثاری چون «اسرافیل» و «جاده خاکی» را تولید کرده است. «جوجه تیغی» اولین فیلم مستانه مهاجر در مقام کارگردان است که توسط فیلمیران در سینماهای کشور اکران می شود. مصطفی زندی و سجاد پهلوان‌زاده نویسندگان این اثر هستند. «جوجه تیغی» اکران خود را از ۲۴ آبان ماه آغاز کرد و در یک هفته اخیر 3,138 بلیت، 178 سانس در 54 سالن سینما را به خود اختصاص داده است و در گیشه به رقم فروش 1,550,190,000 ریال رسید.

این فیلم ماجرایی طنز از زندگی ناخواسته یک جوان متعصب را روایت می‌کند که پیشنهادی عجیب، گذشته و آینده او را تحت تأثیر قرار می‌دهد…

در این فیلم بازیگرانی چون حامد کمیلی، پژمان بازغی، پانته آ پناهی ها، نازنین بیاتی، آناهیتا درگاهی، هادی کاظمی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

«عامه پسند»

سومین فیلم سهیل بیرقی هم مانند سایر آثار او از تولیدات مستقل سینمای ایران است. کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی «عامه پسند» را سهیل بیرقی انجام داده است و باران کوثری این بار در نقش مکمل فیلم با لهجه شهرضایی به ایفای نقش پرداخته است. اکران «عامه پسند» از تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و در هفت روز اخیر 2,346 بلیت در 146 سانس و 36 سالن را به خود اختصاص داد و 1,333,800,000 ریال از گیشه سهم داشت.

این فیلم تکمیل سه‌گانه سهیل بیرقی درباره زنان جامعه است که در شهرضا ساخته شده‌ است. شخصیت‌های محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را لیلا حاتمی و باران کوثری بازی می‌کردند که به ترتیب نماینده‌ای از زنان دهه پنجاه و شصت بودند، حالا شخصیت اصلی فیلم «عامه‌پسند»، نماینده زنی از دهه چهل است که فاطمه معتمدآریا نقش او را به عهده دارد.

در این فیلم بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا، هوتن شکیبا، باران کوثری و… حضور دارند.

«گیج گاه»

«گیج گاه» نخستین فیلم سینمایی عادل تبریزی است که در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این فیلم در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر توانست نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین در ۲ بخش از جمله کارگردان اول برای تبریزی به خاطر کارگردانی «گیج‌گاه» در این جشنواره شود. تبریزی به همراه ارسلان امیری کار نویسندگی «گیج گاه» را برعهده داشته و ولی الله مدنی هم تهیه کننده این کار است. این فیلم برای اولین بار در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ اکران شد.

«گیج گاه» در هفت روز اخیر 1,587 بلیت را در 181 سانس در 48 سالن سینما به خود اختصاص داده است و به رقم 672,075,000 ریال در گیشه دست یافت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که این فیلم عاشقانه نوستالژی، روایتی از زندگی خانواده‌ای در دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی‌ است که با متارکه مادر و پدر دچار چالش‌هایی شده و نوجوان داستان درگیر آن می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی و… حضور دارند.

«سلفی با رستم»

«سلفی با رستم» فیلمی به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی حسین قناعت است که اکران خود را از ۹ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز کرده است و در طی یک هفته اخیر 2,801 بلیت، 76 سانس در 44 سالن سینما و رقم فروش 863,500,000 ریال را به دست آورده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که هلیا بدون اینکه از رازهای پدرش آگاه باشد، زندگی آرامی دارد اما هنگامی که این رازها برملا می گردند…

در این فیلم بازیگرانی همچون امیرحسین صدیق، شقایق فراهانی، هلیا آهنگری، راستین عزیزپور، آناهیتا همتی، رامین ناصرنصیر و… حضور دارند.

«حدود هشت صبح»

منوچهر هادی «حدود هشت صبح» را کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی کرده است. این فیلم اکران خود را از ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ آغاز کرده و در هفته گذشته 1,183 بلیت، 100  سانس و 21 سالن را به خود اختصاص داد و به عدد 652,750,000 ریال دست یافت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است درباره زن و شوهری است که در زندگی خود…

در این فیلم بازیگرانی چون یکتا ناصر، کامبیز دیرباز، سارا رسول زاده، منوچهر هادی، فرید قبادی، حسن پورشیرازی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

«پالایشگاه»

«پالایشگاه» جدیدترین ساخته مهرداد خوشبخت است که ابتدا قرار بود «گل‌های باوارده» نام بگیرد. خوشبخت علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این فیلم را همراه با حسین تراب نژاد به صورت مشترک برعهده داشته اند و تهیه‌کنندگی این فیلم با سعید سعدی بوده است. این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت. «پالایشگاه» اکران خود را از ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز کرده و در این مدت یک هفته اخیر موفق به ثبت آمار 537 بلیت، 78  سانس در 27 سالن سینما شد و به رقم 236,650,000 ریال در گیشه دست یافت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

در این فیلم بازیگرانی همچون بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، شقایق تنگستانی، نادر سلیمانی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

«جنگل پرتقال»

«جنگل پرتقال» اولین فیلم بلند سینمایی آرمان خوانساریان است. او پیش تر با فیلم کوتاه «سایه فیل» به جشنواره فیلم ریگارد کانادا راه یافته بود. خوانساریان در «جنگل پرتقال» علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته است. تهیه کنندگی این فیلم را نیز رسول صدرعاملی چهره قدیمی و نام آشنای سینمای ایران برعهده داشته است.

«جنگل پرتقال» اکران خود را از ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز کرده و در طول یک هفته اخیر 781 بلیت، 52 سانس در 11 سالن سینما و رقم 410,500,000 ریال در گیشه را به خود اختصاص داده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است معلمی به نام علی بهاریان و با نام هنری سهراب بهاریان در رشته نمایشنامه‌نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ها بیکاری به تازگی در یک مدرسه به عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده‌ است …

در این فیلم بازیگرانی چون سارا بهرامی، میرسعید مولویان، رضا بهبودی، رضا عموزاد، فراز سرابی و… حضور دارند.

«خورشید آن ماه»

ستاره اسکندری که بازیگری سرشناس به حساب می آید، این روزها درگیر اکران اولین اثر سینمایی خود به نام «خورشید آن ماه» است. فیلمی که محصول سال ۱۳۹۹ است اما اکران خود را از تاریخ ۲۲ آذرماه آغاز کرده است. این فیلم به نویسندگی سمیه تاجیک و تهیه کنندگی منوچهر محمدی است و در مدت زمان آغاز اکران خود 124 بلیت، 14 سانس و 6 سالن سینما را به خود اختصاص داده است و به رقم 49,275,000 ریال در گیشه دست یافت.

در خلاصه داستان این فیلم اینطور آمده است که: تقدیر بعضی آدما اینه که مسافر باشند و…

در این فیلم بازیگرانی همچون پژمان بازغی، نازنین فراهانی، مریم بوبانی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

«اخت الرضا»

«اخت الرضا» اثر سیدمجتبی طباطبایی و به نویسندگی و تهیه کنندگی مصطفی نیکزاد است. این فیلم اکران خود را از ۱۹ مهرماه آغاز کرده و در یک هفته اخیر با 44 بلیت در 1 سانس و 1 سالن به رقم فروش 14,015,000 ریال در گیشه رسید.

داستان «اخت الرضا» روایتگر سفر حضرت معصومه (س) از مدینه به قم است.

در این فیلم بازیگرانی همچون سیدجواد طاهری، سهیلا محققی، حمیدرضا تاج دولتی، سیدمهدی میرغیاثی، مرتضی جلالی و… حضور دارند.

«چرا گریه نمیکنی»

«چرا گریه نمیکنی» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی سیدرضا محقق است. این فیلم اکران عمومی خود را از ۸ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز کرد و در طی یک هفته اخیر موفق به ثبت 23 بلیت در 9 سانس و 5 سالن سینما شد و در گیشه نیز 16,400,000 ریال فروش داشت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که فردی به نام علی شهناز که والدین خویش را از دست داده خود را موظف به مراقبت از برادر کوچک ترش که به تازگی ازدواج کرده می داند و…

در این فیلم بازیگرانی همچون باران کوثری، هانیه توسلی، علیرضا معتمدی، فرشته حسینی، لیندا کیانی و… حضور دارند.

«سرهنگ ثریا»

لیلی عاج که موفقیت هایی در عرصه تئاتر به دست آورده بود با کارگردانی و نویسندگی «سرهنگ ثریا» به دنیای سینما پا گذاشت. فیلمی که تهیه کنندگی آن را جلیل شعبانی بر عهده دارد و اکران خود را از ۱۰ آبان ماه آغاز کرده است. این فیلم در طول یک هفته اخیر 53 بلیت، 8 سانس در ۴ سالن سینما را به خود اختصاص داده و به رقم فروش 20,975,000 ریال در گیشه دست یافته است.

در خلاصه داستان «سرهنگ ثریا» آمده است که زنی به نام ثریا فرزندش امیر به دست گروهک مجاهدین خلق اسیر شده و از او خبری نیست. این مادر به همراه جمعی از والدین نگران فرزندانشان پس از سقوط صدام به مقر قرارگاه اشرف می‌روند تا با فرزندانشان دیدار داشته باشند اما حقایق تلخی را متوجه می‌شوند. اما خانم ثریا قصد ندارد پا پس بکشد.

در این فیلم بازیگرانی همچون ژاله صامتی، دیبا زاهدی، مجید پتکی و… حضور دارند.

«هولیا»

مرتضی آتش زمزم در «هولیا» که پیشتر قرار بود با نام «جگر زلیخا» عرضه شود، علاوه بر کارگردانی و تهیه کنندگی، نویسندگی این فیلم را به همراه سید جلال الدین دری برعهده دارد. این فیلم اکران خود را از ۲۹ شهریورماه آغاز کرده و در طی یک هفته اخیر 15 بلیت، 2 سانس در 2 سالن و رقم فروش 5,500,000 ریال را به خود اختصاص داده است.

داستان این فیلم در خصوص یک گنده لات پر دل و جرات است که طی حادثه‌ای مجبور می‌شود تا کبدی را برای پیوند به بدنش بپذیرد. حالا کبد زنی را به اشتباه به بدن او پیوند می‌زنند و این گنده لات کاملا دگرگون می‌شود …

در این فیلم بازیگرانی همچون پوریا پورسرخ، محمدرضا هدایتی، مرحوم علی انصاریان، محمد فیلی، مریم امیرجلالی، بهراد خرازی و… حضور دارند.

«آهو»

«آهو» اولین فیلم سینمایی هوشنگ گلمکانی است. گلمکانی علاوه بر کارگردانی، نویسنده این فیلم است و تهیه کنندگی آن را نیز جواد نوروزبیگی عهده دار بوده است. فیلم سینمایی «آهو» اکران خود را از ۳ آبان ماه آغاز کرده و در طی یک هفته اخیر 130 بلیت، ۱ سانس در ۱ سالن سینما، رقم فروش 32,500,000 ریال را به خود اختصاص داده است.

داستان این فیلم در خصوص دختری خودخواه است که آرزوهای زیادی دارد. او به خاطر از دست دادن آرزوهایش ناراحت و انزواگر شده و در حالی که در میانه انزوا زندگی می‌کند …

در این فیلم بازیگرانی همچون علی مصفا، سپیده آرمان، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی، رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخته اند.

همچنین کل فروش فیلم ها تا زمان تنظیم این خبر به شرح زیر است:

میزان فروش کل گیشه در هفته گذشته: 327,640,410,000 ریال

۱- «فسیل» 3,121,362,195,103 ریال

۲- «هتل» 2,424,575,803,310 ریال

۳- «شهر هرت» 775,419,145,575 ریال

۴- «بچه زرنگ» 586,526,963,103 ریال

۵- «ویلای ساحلی» 469,169,265,000 ریال

6- «هاوایی» 412,857,580,000 ریال

7- «نارگیل ۲» 253,801,726,700 ریال

۸- «ورود خروج ممنوع» 230,357,495,000 ریال

۹- «گیج گاه» 156,983,485,000 ریال

۱۰-«جوجه تیغی» 120,478,325,000 ریال

۱1- «مسافری از گانورا» 81,569,710,000 ریال

۱2- «عامه پسند» 65,533,985,000 ریال

13- «حدود هشت صبح» 57,959,850,000 ریال

۱۴- «هولیا» 52,747,402,500 ریال

۱۵- «جنگل پرتقال» 28,468,145,000 ریال

۱۶- «سرهنگ ثریا» 17,390,770,000 ریال

۱۷- «سلفی با رستم» 18,017,670,000 ریال

۱۸- «ضد» 19,433,970,000 ریال

۱۹- «اخت الرضا» 14,593,415,000 ریال

۲۰- «پالایشگاه» 5,485,720,000 ریال

۲۱- «چرا گریه نمیکنی؟» 3,927,785,000 ریال

۲۲- «آهو» 2,280,250,000 ریال

۲۳- «خورشید آن ماه» 1,764,015,000 ریال

 

بیشتر بخوانید:

تاثیر بلیت‌های نیم‌بها و شناورسازی بر گیشه سینما

بررسی تاثیر بلیت‌های شناور سینما بر گیشه و مخاطبان

 

https://didhonar.ir/?p=41481