پلاتوهنر

انتشار شماره بهمن ماه ماهنامه «فیلم نگار»

دویست و چهلمین شماره مجله فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه بهمن 1401 منتشر شد. به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش ابتدایی این شماره که به سینمای ایران اختصاص دارد سیناپس فیلم «بی

دویست و چهلمین شماره مجله فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه بهمن 1401 منتشر شد.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش ابتدایی این شماره که به سینمای ایران اختصاص دارد سیناپس فیلم «بی آبان» و دو نقد بر فیلمنامه آن را می خوانیم. در صفحات صحنۀ کوچک نیز سیناپس فصل اول سریال نمایش خانگی «پوست شیر» و دو یادداشت که نویسندگان مجله از منظر پیرنگ و روایت به فیلمنامه این اثر پرداخته اند.

پرونده این شماره به سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» اختصاص دارد که ساختار و شیوه برساخت روایت، الگوی طراحی لحن، بسط پیرنگ و شخصیت پردازی این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته اند. گفت و گو با فیلمنامه نویس این اثر، مروری بر سازوکار شخصیت پردازی دو شخصیت اصلی و مروری بر پایان بندی این سریال از جمله مطالب این بخش هستند.

در بخش سینمای جهان، ابتدا سیناپس فیلمهای خانواده فیبلمن ، آرژانتین 1985 و رها سازی آمده است و در ادامه ضمن گفت و گو با خالقان این آثار نقدهایی نیز به رشته تحریر درآمده است. قسمت چهارم از مقالۀ «چگونه فیلمنامه خود را بفروشید» و مطالعه تطبیقی فیلمنامه و رمان «تانگوی شیطان» دیگر مطالب این بخش را تشکیل می دهند.

فیلمنامه کامل این شماره مربوط به فرنچ دیسپچ / گزارش فرانسوی نوشته وس اندرسن است که علی افتخاری به فارسی برگردانده است. سکانس برگزیده، یک نقد و یادداشت مترجم، مطالب پایانی این شماره به شمار می روند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

https://didhonar.ir/?p=8135