پلاتوهنر

شقایق فتحی: برای انتخاب نقش وسواس به خرج می‌دهم

شقایق فتحی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه شده گفت که به نتایج این دوره امیدوار است و منتظر اتفاقات خوب می‌ماند. به گزارش پلاتو هنر، نمایش «روز دهم» به کارگردانی علی برجی و نویسندگی

شقایق فتحی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه شده گفت که به نتایج این دوره امیدوار است و منتظر اتفاقات خوب می‌ماند.

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «روز دهم» به کارگردانی علی برجی و نویسندگی اصغر گروسی شب گذشته، یکشنبه دوم بهمن‎‌ماه در دو سانس روی صحنه رفت.

«روز دهم» نمایشی با محوریت نمایش‌های آیینی سنتی و دفاع مقدس است که در دومین شب برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با استقبال خوب مردم مواجه شد، به طوری که حتی پله‌های سالن چارسو نیز پر شده بود.

با شقایق فتحی بازیگر نقش «مهتاب» در «روز دهم» گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

شقایق فتحی کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به نقش خود در این نمایش گفت: در این نمایش نقش همسر شهیدی را بازی می‌کنم که چهار سال در انتظار همسرش که به جنگ رفته اما خبری از او ندارد، مانده است. مهتاب قبل از ازدواج با همسرش خاستگاری به نام سیروس داشته که به دلایل زیادی رابطه‌شان به سرانجام نمی‌رسد.

او ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال، سیروس همچنان دلباخته مهتاب است و تمام تلاشش را می‌کند که به او برسد. نقشی که باید بازی می‌کردم بسیار احساسی بود، تلاش کردم ابتدا احساسات مهتاب را درک کنم و نقشی که به‌عهده داشتم را به بهترین نحو ایفا کنم.

فتحی در ادامه با اشاره به همکاری خود و علی برجی عنوان کرد: ارتباط من و آقای برجی به سال‌ها قبل بازمی‌‎گردد. یکی از همکاری‌های موفق من و او به سال 1390 برمی‌گردد. در نمایش «ماه مهر از سال 60» به نویسندگی محمدباقر نباتی‌مقدم و کارگردانی علی برجی که در چارچوب سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت روی صحنه رفت، به عنوان بازیگر حضور داشتم. برای آن نمایش جایزه بازیگر برگزیده از جشنواره بین المللی مقاومت را نیز کسب کردم.

 

 

این بازیگر درباره نحوه انتخاب نقش‌هایی که بازی می‌کند توضیح داد: برای انتخاب نقش‌هایی که بازی می‌کنم وسواس به خرج می‌دهم. نقشی که بازیگر ایفا می‌کند باید برای او باشد. هرچقدر نقش اصیل و خوب باشد باز هم باید آن نقش به دلم بنشیند. در مواجهه اول، نقش مهتاب به نظرم زیبا آمد و همان نقشی بود که من باید بازی می‌کردم.

او در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: پیش از این نیز نمایش‌های دیگری در جشنواره فجر داشتم و در بخش‌های متفاوتی نامزد دریافت جایزه شده بودم. هیچ پیش‌بینی برای اینکه امسال چه مقامی در جشنواره می‌توانم کسب کنم ندارم اما منتظر اتفاقات خوب هستم.

 نرگس ذکایی

https://didhonar.ir/?p=7971