پلاتوهنر

جنجال برای هیچ!

محمود رضوی تهیه‌کننده سریال حضرت موسی(ع) به دنبال هجمه‌ و ایجاد شائبه در فضای‌مجازی، نسبت به بودجه‌ چند هزار میلیاردی سریال واکنش نشان داد به گزارش پلاتوهنر؛ روز چهارشنبه 21 دی‌ماه بعد از حضور رئیس‌جمهور در مجلس، و تحویل بودجه

محمود رضوی تهیه‌کننده سریال حضرت موسی(ع) به دنبال هجمه‌ و ایجاد شائبه در فضای‌مجازی، نسبت به بودجه‌ چند هزار میلیاردی سریال واکنش نشان داد

به گزارش پلاتوهنر؛ روز چهارشنبه 21 دی‌ماه بعد از حضور رئیس‌جمهور در مجلس، و تحویل بودجه 1402 به نمایندگان مجلس خیلی زود با انتشارِ جداول بودجه، بحث‌هایی در بخش‌های مختلف خصوصاً صدا و سیما مطرح شد که بخش عمده‌ای از آن شایعات و شائبه‌ها به فضای‌مجازی کشیده شد.

یکی از این حاشیه‌ها؛ بودجه 10هزار میلیارد تومانی ساخت سریال حضرت موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بود که ظاهرا ریشه آن را می توان از سایت “سینماسینما” و طی مطلبی به قلم “کیوان کثیریان” جستجو کرد.

در این مطلب کیوان کثیریان از تجربه نا موفق سینمایی “محمد” به کارگردانی “مجید مجیدی” گفته و در حالی که کشور را دچار مشکلات اقتصادی بسیار می داند، صرف هزینه هزاران میلیاردی برای ساخت سریال موسی و امثالهم را مورد انتقاد قرار می دهد و در انتهای مطلب خود به سوالی اشاره می کند :

اصلا یک سوال کلیدی! چرا ساختن سریال «موسی» (ع) برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است ولی مثلا ساخت سریال حضرت عیسی (ع) یا حضرت ابراهیم (ع) اینقدر اهمیت ندارد؟ این اهمیت از چه روست که پس از گذشت سال‌ها با تغییر سه کارگردان(سلحشور، شورجه، حاتمی‌کیا)، آقایان هنوز بی‌خیال «موسی» نشده‌اند؟ این اهمیت از چه روست که هزاران میلیارد تومان می‌ارزد؟ دقت کنید؛ هزاران- میلیارد- تومان.

برای دیدن همه متن خبر سایت سینما سینما روی لینک خبر کلیک کنید 

 انتقاد بودجه هزاران میلیاردی ساخت سریال موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا خیلی زود در تمام فضای مجازی منتشر می شود و واکنش کاربران را با خود بهمراه دارد البته محمود رضوی تهیه کننده سریال سکوت نکرده و طی یک توئیت این بودجه را تکذیب می کند

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

 

رضوی در توییتی نوشت: «‏حاکمی مردی را به هزار ضربه شلاق محکوم کرد. مرد گفت: ای حاکم، یا شلاق نخورده‌ای یا هزار نمیدانی چقدر است! حالا داستان همین است یا سریال نساختید یا 10هزار میلیارد نمی‌دانید چقدر است! شما که می‌خواستید دروغ بگید لااقل 10هزارمیلیارد دلار می‌گفتید که باکلاس باشه و بتونید فحش آبدارتر بدید!»

سریال حضرت موسی سالهاست که در برنامه تولید صدا و سیما قرار گرفته و ابتدا قرار بود توسط فرج الله سلحشور ساخته شود و حتی وی زمانی شماره حساب داد تا مردم برای ساخت سریال پول پرداخت کنند؛ اما با بیماری وی ادامه پیش تولید سریال در هاله ای از ابهام قرار گرفت و سپس فرج الله سلحشور بر اثر همان بیماری دار فانی را وداع گفت. بعد از فرج الله سلحشور فقید کارگردانی کار به جمال شورجه سپرده می شود که ایشان نیز با بیماری مواجهه شده از ادامه کار انصراف می دهد و در نهایت ساخت پروژه موسی به ابراهیم حاتمی کیا سپرده شده است.

https://didhonar.ir/?p=7523