احسان فراهانی مطرح کرد:

نمایشگاه صنعت موسیقی فرصت تعامل تولیدکننده و واردکننده است

احسان فراهانی معتقد است که برای گسترده‌تر شدن نمایشگاه صنعت موسیقی لازم است که برگزارکنندگان آن در تعامل با دستگاه‌های مربوطه تبلیغات بیشتری برای این نمایشگاه در نظر بگیرند.

به گزارش پلاتو هنر، احسان فراهانی مدیر کمپانی پرنسا پن (سازنده تخصصی هنگ درام) معتقد است که برای گسترده‌تر شدن نمایشگاه صنعت موسیقی و اضافه شدن ابعاد بین‌المللی به این رویداد لازم است که برگزارکنندگان آن در تعامل با دستگاه‌های مربوطه تبلیغات بیشتری برای این نمایشگاه در نظر بگیرند.

احسان فراهانی مدیر کمپانی پرنسا پن (سازنده تخصصی هنگ درام) در گفتگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی درباره این رویداد اظهار کرد: ادامه‌دار بودن نمایشگاه صنعت موسیقی بسیار امیدوارکننده است و به طور کل برگزاری این رویداد در دور دوم اتفاق خوبی است که کمک می‌کند تا مردم با ساز آشنایی بیشتری پیدا کنند چراکه در کشور ما معمولاً نمایش ساز با مشکل مواجه بوده و در تلویزیون هیچ‌گاه سازی دیده نمی‌شود و همین مساله سوالات و ابهامات زیادی در این مورد به وجود آورده که این نمایشگاه می‌تواند این خلاء را تا حدی پر کند.

فراهانی خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با سازها می‌تواند به بازار صنعت موسیقی کمک کند و اتفاقاً از دور اول این نمایشگاه با استقبالی که صورت گرفت می‌توان به مثبت بودن نقش این رویداد در عرصه موسیقی و به طور کل شکل‌گیری ارتباطی درست بین این هنر و مردم پی برد.

او در ادامه درباره نقاط ضعف دوره اول نمایشگاه صنعت موسیقی گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت موسیقی تجربه تازه‌ای به حساب می‌آید و با توجه به همین مساله آزمون و خطاهایی در مسیر برگزاری بهتر این رویداد وجود دارد. در دوره اول یکی از نقدهایی که به نمایشگاه صنعت موسیقی وارد بود صدای زیادی بود که از سازها در محل برگزاری آن شنیده می‌شد و برخی شرکت‌کننده‌ها و بازدیدکننده‌ها از این وضعیت ناراحت بودند و دلیل این اتفاق هم ادغام همه غرفه‌ها با محصولات مختلف در یک سالن بود اما امسال خوشبختانه تفکیکی در غرفه‌ها در نظر گرفته شده که سازهای مختلف در سالن‌های مختلف قرار داده شده‌اند و سازهای بادی، کوبه‌ای و… در یک سالن و سازهایی مثل هنگ درام و… که صدای کمتری دارند در یک سالن هستند و به نظر من تفکیک خوبی صورت گرفته که به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های موجود در این نمایشگاه با این تمهید برطرف خواهد شد.

مدیر کمپانی پرنسا پن در ادامه درباره ابعاد و تأثیرات فرهنگی نمایشگاه صنعت موسیقی اظهار کرد: از آنجا که حاکمیت نگاه چندان مثبتی نسبت به موسیقی نداشته، این بدبینی بین برخی اقشار جامعه نیز ایجاد شده و من خانواده‌هایی را دیده‌ام که با علاقه فرزندشان به موسیقی مقابله می‌کنند و نگاهی منفی به این هنر دارند. نمایشگاه صنعت موسیقی فرصتی را فراهم می‌کند تا این خانواده‌ها با حضور در نمایشگاه و آشنایی با سازها و ایجاد تعامل و مشاوره، نگاه منفی‌شان را کنار بگذارند و به نظر من از این جهت می‌توان این رویداد را یک رویداد فرهنگی مهم دانست.

او افزود: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که می‌تواند در نمایشگاه صنعت موسیقی رخ می‌دهد، ایجاد ارتباط و تعامل بین تولیدکننده‌ها و واردکننده‌ها است. در این نمایشگاه این دو قشر با هم آشنا می‌شوند و حتی مصرف‌کننده‌ها بدون واسطه می‌توانند به فروشندگان دسترسی پیدا کنند. پیش‌تر بسیاری از تولیدکننده‌های محدود ساز که زحمت زیادی برای تولید محصولاتشان می‌کشند یا برخی واردکننده‌های اول سازهای مختلف به دلیل عدم آشنایی با بازار به بازاریاب‌هایی احتیاج داشتند که محصولاتشان را به خریداران بفروشند اما این پروسه باعث می‌شد که ساز با قیمت بسیار بیشتری نسبت به ارزش واقعی‌اش در بازار خرید و فروش شود که سود اصلی‌اش هم به واسطه و بازاریاب می‌رسید اما با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده، سازها با قیمت بسیار مناسب‌تری به فروش می‌رسند و این موجب رضایت تولیدکننده و خریدار خواهد شد.

فراهانی درباره نقش نمایشگاه در شکل‌گیری ارتباط بین‌المللی با بازارهای جهانی تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم به ابعاد بین‌المللی این نمایشگاه فکر کنیم که تبلیغات را جدی بگیریم و حداقل بتوانیم در کشور خودمان برای این رویداد تبلیغات خوب و مناسبی داشته باشیم. امروز یک نمایشگاه لوازم خانگی که برگزار می‌شود ما در اقصی نقاط شهر بیلبوردها و تابلوهای بسیاری درباره برگزاری این نمایشگاه می‌بینیم ولی برای نمایشگاه صنعت موسیقی هیچ بیلبورد و تبلیغات مناسبی در سطح شهر وجود ندارد. متأسفانه ما در کشور خودمان نمی‌توانیم خودمان را به خوبی به مخاطبان معرفی کنیم و طبیعتاً در این شرایط گسترده‌تر کردن جشنواره و در نظر گرفتن ابعاد بین‌المللی برای آن تقریباً غیر ممکن است.

او افزود: امکان بین‌المللی شدن این نمایشگاه و ارتباط با بازارهای جهانی از داخل کشور خودمان شروع می‌شود. وقتی ما نمی‌توانیم در کشور خودمان تبلیغات داشته باشیم در دنیا نسبت به این رویداد بدبینی ایجاد می‌شود و طبیعتاً فعالان بین‌المللی نمایشگاه‌های امارات و گوانگژو را ترجیح می‌دهند چراکه آن نمایشگاه‌ها در آن کشورها بیشتر جدی گرفته می‌شود.

فراهانی تأکید کرد: پتانسیل بالایی در بین تولیدکننده‌های ساز و آثار موسیقی وجود دارد و ما هنرمندان حرفه‌ای، سازندگان ساز و برگزارکنندگان کنسرت بسیار حرفه‌ای و متخصصی داریم که در دنیا می‌توانند جزو بهترین‌ها باشند اما بدون تبلیغات همه این پتانسیل به هدر می‌رود. با وجود این شرایط امروز ما هنرمندانی داریم که خودشان با برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی کار می‌کنند و تولیدکنندگانی داریم که خودشان سازها را به دیگر کشورها صادر می‌کنند که البته برای این کار شرایط سختی وجود دارد. به عنوان مثال ما وقتی می‌خواهیم یک هنگ درام را که 15 میلیون تومان است به یک کشور اروپایی ارسال کنیم باید 20 میلیون تومان هزینه کنیم ولی از طریق کشور ترکیه این رقم به حداقل می‌رسد و 3 میلیون تومان هزینه می‌شود. امیدوارم مسئولان این نمایشگاه که نگاهی جدی به رویکردهای صنعتی موسیقی دارند به این چالش‌ها و مشکلات نیز توجه داشته باشند.

او در پایان خاطرنشان کرد: از کسانی که در برگزاری این رویداد نقش دارند تشکر می‌کنم و می‌دانم که سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری را برای رسیدن نمایشگاه به این مرحله پشت سر گذاشته‌اند و زحمات بسیاری کشیده شده است اما انتظار می‌رود برای سال آینده و دور سوم نمایشگاه برگزارکنندگان این رویداد، تبلیغات را جدی بگیرند چراکه در صورت عدم تبلیغات مناسب بسیاری از بازرگانان برای سال آینده ترجیح می‌دهند در این رویداد حضور نداشته باشند.

https://didhonar.ir/?p=73982

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =