پلاتوهنر

مدیرعامل موسسه سینماشهر در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح کرد؛

جشنواره فیلم کوتاه تهران یک رویداد پیشتاز است

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: این جشنواره به عنوان یک رویداد پیشتاز و استخوان خرد کرده وارد دهه پنجم فعالیتش شده و این نشان دهنده روند رو به رشد پیوسته این رویداد است.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ستاد خبری چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر با حضور در پردیس سینمایی ملت با تاکید براینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از قدرتمندترین و پیشتازترین جشنواره‌های کشورمان است که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به عنوان یک رویداد پیشتاز و استخوان خرد کرده وارد دهه پنجم فعالیتش شده و همین قدمت نشان دهنده روند رو به جلوی جشنواره بوده است.

او با بیان اینکه فیلم‌سازان بسیار شاخصی در دهه‌های مختلف از انجمن و این جشنواره به سینمای بلند معرفی شده‌اند، ادامه داد: اگر به جشنواره‌های فیلم‌های بلند و مستند نگاه کنیم، عمده برگزیدگانشان حتما سابقه حضور در این جشنواره را داشته‌اند و فیلم کوتاه تهران همیشه توانسته به عنوان یک رویداد انگیزه‌بخش، معرفی کننده و پیش‌برنده عمل کند. در این مسیر با اینکه نام انجمن، سینمای جوان است اما ریشه‌دارترین مجموعه سینمایی کشور است که توانسته هر ساله بهتر از دوره‌های قبلش عمل کند و به معرفی افراد شایسته در حوزه‌های تکنیکی، دانش سینمایی و فیلم‌نامه بپردازد.

مدیرعامل موسسه سینماشهر به دستاوردهای چند سال اخیر جشنواره تهران پرداخت و عنوان کرد: طی دو سه سال گذشته وقتی به خروجی‌های جشنواره نگاه می‌کنیم، جای خوشحالی و بالندگی دارد چنین جوانان مستعدی در حوزه فیلمسازی فعال هستند.

میرزاخانی بیان کرد: بخش عمده فیلم سازانی که امروز در کشورمان می‌درخشند واقعا بچه‌هایی بودند که در این انجمن و از طریق این جشنواره معرفی شدند و توانستند جایگاه خوبی در حوزه هنر و تولید فیلم پیدا کنند.

او با اشاره به تنوع فرهنگی و اقلیمی کشورمان بیان کرد: خوشحالیم در کشوری زیست می‌کنیم که دارای چهار فصل متفاوت است؛ از دریا تا بیابان و از جنگل تا خشکی شامل این اقلیم متنوع است که یک گوناگونی و رنگین‌کمان فرهنگی را در کشور به وجود آورده است.

میرزاخانی تنوع فرهنگی و قومی در جشنواره فیلم کوتاه تهران را ناشی از ویژگی گستردگی فرهنگی ایران دانست و عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگ، اقوام و زبان در کشورمان حاکم است، در هیچ‌جای جهان وجود ندارد و این مساله به فیلم‌ساران جوان ما ظرفیت مهمی بخشیده است و انجمن سینمای جوانان ایران در این زمینه با هدف‌گذاری درست به آن پرداخته است.

میرزاخانی ایران را یکی از 10 کشور برتر فیلم‌سازی در جهان معرفی کرد و افزود: فیلمسازان جوان این رویداد از مناطق و زیستگاه‌های متنوع ایران در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارند و هرکدام از آن‌ها در نهایت به سینمای حرفه‌ای راه خواهند یافت و در این مسیر مقوله تکنیک و تکنولوژی مهم است. ورود جشنواره تهران به مساله هوش مصنوعی موضوع جدید دیگری است که اگر رخ نمی‌داد، شاید این دستاوردها محقق نمی‌شد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار فردا چهارشنبه ۲ آبان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

https://didhonar.ir/?p=71178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =