پلاتوهنر

به منظور رفع مشکلات صنف بازیگران تئاتر

هیات مدیره انجمن بازیگران با حمید نیلی تشکیل جلسه داد

هیئت مدیره و تعدادی از اعضای انجمن بازیگران خانه تئاتر با حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی به منظور بررسی و رفع مشکلات صنف بازیگران، تشکیل جلسه داد.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از دفتر رسانه اداره کل هنرهای نمایشی، جلسه مشترک اعضای انجمن بازیگران خانه تئاتر و حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی در محل اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

این نشست باحضور بهرام ابراهیمی، محمودرضا رحیمی، علیرضا آرا، مریم رحیمی، بهرام‌سروری نژاد، رویا بختیاری، مسعود میرطاهری، فرزانه نشاط خواه، آرش فلاحت پیشه، ناصر آویژه، پرستو کرمی و حامد آقایی برگزار شد.

در این جلسه به موضوعاتی چون ضرورت ارتقای استانداردهای سالن‌های خصوصی و مواردی مانند زمان مناسب بین اجراها، لزوم ایجاد اتاق گریم، لباس و استراحت بازیگران، ارائه قرارداد تهیه‌کننده با بازیگران همزمان با دریافت اطلاعات بازیگران برای دریافت مجوز از شورای ارزشیابی و نظارت، وجود ناظران از سوی خانه تئاتر یا اداره کل هنرهای نمایشی در زمان احداث این سالن‌ها به منظور بررسی استانداردهای لازم، و همچنین پیشنهاد بهره مندی از حضور اعضای انجمن بازیگران در پروژه‌های اجرایی، سمینارهای پژوهشی، داوری جشنواره‌ها و پیگیری وضعیت ممنوع‌الکاری برخی از هنرمندان تئاتر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی در این جلسه با تاکید بر این نکته که لازم است، خانه تئاتر به عنوان صنف در رفع این مشکلات، همراهی و همکاری بیشتری داشته باشد گفت: در زمینه لزوم حداقل استانداردهای فیزیکی مثل صندلی تماشاگر، سقف سالن، ایمنی سالن از نظر استحکام سازه و مقابله با آتش‌سوزی، محل سالن و … به اداره کل ارشاد استان تهران سپرده شده است و اداره کل هنرهای نمایشی فقط نقش سیاستگذاری در خود تئاتر را به عهده دارد. فکر می‌کنم لازم است ابتدا جلسه مشترکی از سوی خانه تئاتر به نمایندگی آقای ایرج راد با نماینده سالن‌های خصوصی و نماینده اداره کل ارشاد استان تهران گذاشته شود و این موارد با آنها مطرح شود. اگر هم لازم باشد بنده در آن جلسه حاضر خواهم شد تا راهکاری برای مشکلات مطرح‌شده در این سالن‌ها با همفکری همه اندیشیده شود.

نیلی درباره وضعیت هنرمندان ممنوع‌الکار اظهار کرد: با عملکردی که از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد هستیم و رویکرد دولت جدید به نظر می‌رسد با تساهل به قضیه ممنوع‌الکاری هنرمندان برخورد خواهدشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به حلقه مفقوده صنف در مسایلی چون عقد قرارداد بین بازیگر و تهیه‌کننده گفت: صنف به عنوان مرجعی که حقوق اعضای خود را باید طلب کند، بهترین جایگاه را برای بررسی قراردادها و سپس رفع اختلافات حین یا پس از اجرا را دارد. سال‌های قبل، خانه تئاتر نقش پررنگ‌تری در مسایل صنفی و این‌چنینی ایفا می‌کرد.

https://didhonar.ir/?p=70930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =