پلاتوهنر

«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» نمایشی که پرش افکار را به تصویر می‎‌کشد

تئاتر «گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» به نویسندگی امیر ابراهیم‌زاده، کارگردانی دانیال شیرپور و نویسندگی سجاد افشاریان پس از نزدیک به ۸ ماه تمرین به‌صورت اجراهایی محدود از 26 شهریور ماه در تماشاخانه هیلاج روی صحنه رفت.

کارگردان نمایش «گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» با اشاره به اینکه در این نمایش اولین تجربه کارگردانی در تئاتر را تجربه می‌کند، عنوان کرد: «گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» برای من تجربه‌ای بسیار سخت و شیرین بود. متن این نمایش را امیر ابراهیم‌زاده نوشته و در اختیار من گذاشته که نویسنده توانمندی است. زمانی که این متن را می‌خواندم به دنبال یک دغدغه بودم.

«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» روایتی از معضلات زندگی جوانان 

او ادامه داد: این نمایش درمورد معضلات زندگی جوانان است، پیش از طراحی و اجرای این نمایش به این فکر می‌کردم که اتفاقات آن ممکن است در زندگی همه ما رخ داده باشد. بخشی از اتفاقاتی که در گذشته ما افتاده و ممکن است در بزرگسالی هنوز برایمان اذیت کننده باشد و ما را مجبور کند دست به کارهایی بزنیم که غلط هستند.

«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه»
«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه»

«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» خط زمانی مشخصی ندارد

این کارگردان با اشاره به نمایشنامه این تئاتر عنوان گفت: این نمایش خط زمانی مشخصی ندارد بنابراین شروع و پایان‌بندی هم ندارد. در این نمایشنامه پرش افکار وجود دارد پس باید از خطی بودن آن صرف نظر می‌کردم، زیرا یک بار 13 سالگی و یک بار 20 سالگی شخصیت‌های نمایش مرور می‌شود. پراکنده بودن اتفاقات در «گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» برای بعضی از افراد مورد پسند یا قابل فهم نیست اما کسانی که این نمایش را درک می‌کنند به شدت با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه»
«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه»

شیرپور با اشاره به همکاری سجاد افشاریان و ریحانه رضی در این نمایش به عنوان تهیه‌کننده و مشاور کارگردان عنوان کرد: آقای افشاریان و خانم رضی برای این نمایش بسیار زحمت کشیدند و مشاوره‌های بسیار درستی دادند، «گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» پس از مشاوره‌ آنها از حالت اولیه خودش درآمد و تغییرات بسیار مثبتی در آن رخ داد.

عامه مردم فقط برای دیدن افراد چهره به تئاتر می‌روند

این کارگردان جوان با اشاره به تاثیر حمایت پیشکسوتان یا افراد سرشناس و باسابقه تئاتر از جوانانی که به تازگی به این حوزه ورود کرده‌اند گفت: اکثر تئاتری‌ها ممکن است برای هر نمایشی که روی صحنه است بروند و از آن کار حمایت کنند اما عامه مردم تنها نمایش‌هایی که سلبریتی‌ها در آن حضور دارند را می‌بینند، زیرا حضور افراد چهره بر دیده شدن این آثار تاثیر بسزایی دارند.

 

او ادامه داد: اگر افراد شناخته شده تئاتر، آثاری که قابلیت و ارزش دیده شدن را دارند معرفی کنند، قطعا استقبال خوبی از هنرمندان جوان این حوزه صورت می‌گیرد. گاهی دوستانم را میبینم که تئاترهای بسیار خوبی را روی صحنه می‌برند اما همیشه نگرانند که کسی برای دیدن آثارشان نیاید. باور کنید تنها زمانی خستگی از تن عوامل تئاتر درمی‌آید که مخاطب نمایش را دوست داشته باشد. به همین خاطر اگر افراد شناس این حوزه از هنرمندان حمایت کنند قطعا جوانان تئاتری زودتر پیشرفت می‎‌کنند.

قابل ذکر است؛ در این نمایش آرمیتا قبادی، پریا خدا کرمی، آیلی شرفی و علی مهرنیا ایفای نقش می‌کنند و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت سه شب پایانی این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

«گُم، میان منزوی‌ترین زاویه» از امروز روی صحنه می‌رود

https://didhonar.ir/?p=69369