پلاتوهنر

بازگشت گروه‌های نمایشی به سالن‌های تئاتر، با چندین نمایش جذاب

به گزارش پلاتوهنر، در پی شهادت سیدحسن نصرالله رهبر جنبش مقاومت لبنان و اعلام عزای عمومی، سالن های سینما و تئاتر در سراسر کشور، تا 12 مهرماه تعطیل شد. همزمان با آغاز کار سالن‌های تئاتر و گروه‌های نمایشی، از روز جمعه 13 مهرماه، چندین نمایش در ژانرهای مختلف، به صحنه بازگشتند و اجرای خود را آغاز کردند.

در این گزارش جدیدترین اجراهای تئاتری را به شما معرفی خواهیم کرد.

نمایش «نشانه‌های مرگ»

«نشانه‌های مرگ» به نویسندگی جواد روحانی و کارگردانی حامد خسروی از 13 مهرماه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه خواهد رفت.

حامد خسروی، محمد پارسا بیات‌زاده و حنانه پویان ازجمله بازیگرانی هستند که در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند. این اجرا که تا 27 مهرماه روی میزبان مخاطبان خواهد بود هر شب ساعت 18:30 به مدت زمان 50 دقیقه روی صحنه است.

در خلاصه داستان این تئاتر آمده: «زندگی دو بازیگر تئاتر در داخل زندان را روایت می‌کند که با برگشت به گذشته و تعریف و به تصویر کشیدن آن، نشان می‌دهد که به چه دلیل آنها در زندان به سر می‌برند.»

نمایش «فلو»

«فلو» به نویسندگی علی ریاحی و کارگردانی مشترک فاطمه محمدعلی و علی ریاحی و تهیه‌کنندگی سیما تیرانداز، دیگر نمایشی است که از 13 مهرماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

از بازیگران این نمایش می‌توان به فاطمه محمدعلی، علی میرابی، یگانه محمدی، شایان فصیح‌زاده، هومان دیلمی و ساحل شفیعی‌مهریار اشاره کرد. این نمایش که تا 4 آبان روی صحنه خواهد بود، هرشب ساعت 20:30 با مدت زمان 45 دقیقه اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این تئاتر آمد: «ما چرا هیچوقت اوضاعمون بهتر نمیشه…»

نمایش «ترانه‌های تِب: داستانی عبرت آموز برای خوابیدن کودکان امروز»

«ترانه‌های تب: داستانی عبرت‌آموز برای خوابیدن کودکان امروز» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

محسن بهرامی و سپیده نورصالحی بازیگران جدید گروه تئاتر «پوشه» هستند و درسا زرین، مهلا حسینی و سحر محمدزاده نیز نقش‌پوشان اساطیری این اثر را همراهی می‌کنند. «ترانه‌های تب» با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، هرشب ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این تئاتر آمده: «فاجعه‌ی تِب دیرزمانی است رخ داده…اینک زمان واکاوی و مکث و درنگ است…برای گوشی که بشنود و رازهای نگفته را تاب آورد برای آفتاب پیشِ رو.»

نمایش «انگلیسی»

«انگلیسی» به نویسندگی ساناز طوسی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی فراز غلامی و امید امیدی از 13 مهرماه در سالن تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

در این نمایش بی‌تا عزیزی، شهاب نظام‌دوست، ناهید استواری، تیلا موسوی و روژین فاطوری‌فر ایفای نقش می‌کنند. «انگلیسی» به مدت زمان 1 ساعت و 35 دقیقه هر شب راس ساعت 21 میزبان مخاطبان خواهد بود.

در خلاصه داستان این تئاتر آمده: «این جا یک کلاس زبان انگلیسی است.»

نمایش «فردا»

«فردا» به نویسندگی و کارگردانی امین اسفندیار، در کاخ هنر هر شب ساعت 19 به مدت زمان 1 ساعت روی صحنه می‌رود.

سعید زارعی و ایمان صیاد برهانی بازیگرانی هستند که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این تئاتر آمده: «یکی از مخاطب‌ها نوشت: نمیشه از گذشته فرار کرد، نمیشه به فردا پناه آورد. فقط باید فردا را به یاد آورد.»

نمایش «آنطور که میل شماست»

«آنطور که میل شماست» به به قلم ویلیام شکسپیر و ترجمه جواد شمس، کارگردانی نسترن آموزش‌خواه و آرش آراسته هر روز ساعت 17:30 به مدت زمان 1 ساعت و 5 دقیقه در خانه هنر دیوار روی صحنه می‌رود.

آرش ‌آراسته، نسترن ‌آموزشخواه، سروش ‌بشارتی، ریحانه ‌توپچی، ملیکا ‌جعفری، علیرضا ‌سلیمی ‌والا، فائزه ‌رحیمی، امیر ‌مهدی ‌محمدی و محمدامین ‌مطوری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این تئاتر آمده: «در سنت کمدی، مخاطب در انتظار پایانی خوش است. عنوان «آنطور که میل شماست» می دهد که شکسپیر استثنائاً برای میل مخاطب این نمایش را با پایانی خوش به اتمام رسانده، اما در «آنطورکه میل ماست» رزالیند، دیگر با تعویض لباس به نقش قبلی خود باز نمی‌گردد. وی دوگانگی خود را می‌پذیرد و ما را به تماشای واقعیتی دیگر می‌برد؛ جایی که پایان نه یک حکم، بلکه یک انتخاب است. این بار نه فقط شما بلکه ما همه در بازتعریف این پایان شریک هستیم.»

نمایش «سی نورا»

«سی نورا» به نویسندگی فرزین نوبرانی، کارگردانی امیر فراهانی، دراماتورژی محمد امیریاراحمدی و تهیه‌کنندگی نوید محمدی نوقی‌زاده هرشب ساعت ۲۱:۴۰ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

سپیده خداوردی، امیرکاوه آهنین‌جان، محسن حسینی، حمید رحیمی، آوا گنجی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «نورا همسر موسیقیدان مشهوری است که برای برگزاری کنسرتی مهم ناچار می‌شود، یکی از اعضای قدیمی ارکستر خود را اخراج کند. این تصمیم زندگی خصوصی نورا را با بحرانی سخت روبه‌رو می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

تازه‌های صحنه در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳

جدیدترین نمایش‌های هفته سوم شهریور در تهران

https://didhonar.ir/?p=68212