پلاتوهنر

معرفی فیلم «Thirteen Lives»

فیلم سینمایی «Thirteen Lives» (سیزده جان) در ژانر اکشن، ماجراجویی، بیوگرافی و درام به کارگردانی ران هاوارد، محصول سال 2022 آمریکا ساخته شده است.

ستارگان:

ویگو مورتنسن، کالین فارل، جوئل ادگرتون و تام بیتمن.

Thirteen Lives
Thirteen Lives

خلاصه داستان:

داستان این فیلم یک ماموریت نجات در تایلند را روایت می‌کند که در آن گروهی از پسران جوان و مربی فوتبالشان، پس از یک طوفان غیر منتظره در آبراه های زیرزمینی در حال سیل در غاری به نام تام لوآنگ گرفتار شده‌اند. «Thirteen Lives» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

درباره فیلم:

23 ژوئن 2018، دوازده نوجوان پسر بین 11 تا 16 ساله، اعضای یک تیم فوتبال محلی به همراه مربی 25 ساله‌ خود برای گردشگری به غار تام لوآنگ در پارک جنگلی کوه‌های دوی نانگ نان در استان چیانگ ری در کشور تایلند رفته بودند اما آن‌ها بعد از یک بارندگی شدید و پر شدن این غار از آب، در این غار گرفتار شدند؛ تا اینکه در عمق 4 کیلومتری توسط تیم‌های غواص بین‌المللی از کشورهای تایلند، استرالیا، آمریکا، بریتانیا و چین پیدا شدند. دو غواص بریتانیایی به نام‌های جان ولانتن و ریک استنتون، اولین نفرهایی بودند که به نوجوانان فوتبالیست رسیدند که در نهایت این نوجوانان برای عبور از آب و نجات جانشان تحت آموزش غواصی قرار گرفتند.

عوامل فیلم:

موسیقی: بنجامین والفیش، فیلمبردار: سایومبهو موکدیپرام، تدوین‌گر: جیمز دی ویلکاکس.

 

.

IMDb: 7.8

مدت زمان فیلم: 150 دقیقه

Rotten Tomatoes: 66%

زبان فیلم: انگلیسی و تایلندی

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال «Manifest»

https://didhonar.ir/?p=67215