پلاتوهنر

به بهانه درخشش علی زندوکیلی در نقش «سیرنگ»

علی زندوکیلی در موفقیت نمایش «نبرد رستم و سهراب» نقش پررنگی ایفا کرده است. این خواننده علاوه بر آوازخوانی با بازیگری‌اش روی صحنه دلبری می‌کند.

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «نبرد رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی و تهیه‌کنندگی سید محمود شبیری و حسین پارسایی برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است که متین ایزدی آن را در قالب یک تراژدی برای اجرای میدانی نگاشته است.

نمایش «نبرد رستم و سهراب» شهریور ماه 1403 روی صحنه رفت و 28 شهریور به خط پایانی رسید.

نقش پررنگ علی زندوکیلی در تعامل موسیقی و تئاتر

علی زندوکیلی نقش سیرنگ (سیمرغ) را در نمایش «نبرد رستم و سهراب» بر عهده داشت و آثاری را نیز به‌صورت زنده در این نمایش اجرا کرد که در روایت داستان تاثیر مهمی داشت. این خواننده موفق شده است با حفظ جایگاه و شخصیت «سیرنگ» در ترکیب و تعامل موسیقی و تئاتر، تعادلی برقرار کند و موجب شود موسیقی جزیی از داستان «نبرد رستم و سهراب» و شخصیت‌های این نمایش باشد.

حضور علی زندوکیلی روی صحنه تنها به خوانش قطعات محدود نمی‌شد. این خواننده نقش «سیرنگ» را با شکوه و ابهت به نمایش گذاشت. نوع گریم و طراحی لباس او هم در شکوه شخصیت «سیرنگ» تاثیر قابل توجهی گذاشت. همچنین صدای زندوکیلی به قدرت شخصیت او در نمایش «نبرد رستم و سهراب» کمک کرد.

علی زندوکیلی
علی زندوکیلی

علی زندوکیلی برای اولین بار با «نبرد رستم و سهراب» بازیگری را روی صحنه تجربه کرد که در ردوبدل کردن دیالوگ با هم‌بازی‌های خود و نحوه اکت و حالت صورت موفق روی صحنه ظاهر شد. زندوکیلی در نقش «سیرنگ» با امیر آقایی در نقش «رستم» بیشترین دیالوگ و بازی را داشت که سعی می‌کرد آرامش و امید را به رستم القا کند.

علی زندوکیلی در موفقیت نمایش «نبرد رستم و سهراب» نقش پررنگی ایفا کرده است. این خواننده بهترین انتخاب برای یک داستان حماسی محسوب می‌شود. این خواننده علاوه بر آوازخوانی هم با بازیگری‌اش روی صحنه دلبری می‌کند و مخاطب را به وجد می‌آورد.

ترانه «وطن» آخرین قطعه اجرایی زندوکیلی روی صحنه «نبرد رستم و سهراب» بود که احساس غرور را در وجود محاطب بیدار می‌کرد. موضوع خانواده و عشق به وطن در این نمایش جایگاه والایی دارد. خانواده، مفهوم‌اش را از وطن می‌گیرد و بدون آن، خانواده، موضوعی نامفهوم و بی ارزش تلقی می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=66802

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =