پلاتوهنر

هوش مصنوعی «Flux»، مرز میان واقعیت و تصنعی را از بین می‌برد

به گزارش پلاتو هنر، ابزار تبدیل متن به تصویر «Flux» که به تازگی منتشر شده است، قدرت بسیار خوب و متحیرکننده‌ای در تولید تصویر دارد به طوری که مرز میان واقعیت و تصنعی را نمی‌توان تشخیص داد. شرکت «Black Forest

به گزارش پلاتو هنر، ابزار تبدیل متن به تصویر «Flux» که به تازگی منتشر شده است، قدرت بسیار خوب و متحیرکننده‌ای در تولید تصویر دارد به طوری که مرز میان واقعیت و تصنعی را نمی‌توان تشخیص داد.

شرکت «Black Forest Labs»، به تازگی از این ابزار تبدیل متن به تصویر رونمایی کرده است و گفته می‌شود که رقیبی جدی برای دیگر ابزارهای تبدیل متن به تصویر مانند میدجرنی به شمار می‌رود.

هوش مصنوعی «Flux»، بزرگ‎ترین مدل متن‌باز تبدیل متن به تصویر تا به امروز است که در سه نسخه ارائه می‌شود: «Flux.01 Dev» که برای استفاده‌ غیرتجاری با هدف آزمایش و ارتقا در دسترس توسعه‌دهندگان و محققان قرار دارد، «Flux.01 Pro» که نسخه‌ حرفه‌ای با مجوز تجاری محسوب می‌شود و «Flux.01 Schnell »که تا 10 برابر عملکرد سریع‌تری دارد و برای توسعه محلی و استفاده‌ شخصی مناسب است.

این ابزار در ساخت تصاویر واقعیت‌گرایانه و طبیعت‌گرایانه بسیار قدرتمند است. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویر تولید شده با این ابزار را ببینید.

Flux

Flux

Flux

Flux

Flux

Flux

Flux

همان‌طور که مشاهده کردید، «Flux» اشتباهات فاحش دیگر ابزارها موقع ساخت تصویر را ندارد. بسیاری از ابزارهای این چنینی موقع به تصویر کشیدن انسان‌ها عملکرد مثبتی از خود نشان نمی‌دهند و انسان‌هایی با دست‌وپای اضافی یا فیزیک غیرطبیعی تولید می‌کنند. برای مثال به تصویر مقایسه توانایی «Flux» با میدجرنی نگاهی بیندازید. خانمی که با استفاده از میدجرنی خلق شده، فرم انگشتان پا و دستش غیرعادی به نظر می‌رسد و یکی از پاهایش در حالت عجیب‌وغریبی قرار دارد در صورتی که به جرئت می‌توان گفت تصویری که با «Flux» ساخته شده است، نقصی ندارد.

Flux

اگر قصد دارید روی سیستم خود از مدل متن‌باز «Flux» استفاده کنید، باید پردازشگر گرافیکی قدرتمندی داشته باشید. این مدل 23 گیگابایت حجم دارد و حدودا به 24 گیگابایت VRAM نیاز خواهید داشت. البته شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌های آنلاین «NightCafe» و «Based Labs» به «Flux» دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر هنرمندان درباره «Sora»

جشنواره کارتون سواد فضای مجازی برگزار می‌شود

https://didhonar.ir/?p=61425