پلاتوهنر

زهره حمیدی:

حال جسمی‌ام بهتر شده است/ چشم‌انتظاری برای یک نقش خوب

به گزارش پلاتو هنر، زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران فعالیت هنری خود را از سال 1368 در سن 32 سالگی با بازی در فیلم سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت آغاز کرد.

او در همکاری دیگرش با حسن هدایت در سریال «کارآگاه علوی» جلو دوربین رفت و در «تولدی دیگر» به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال 1377 در حرفه خود به شهرت و محبوبیت رسید.

مجموعه‌های تلویزیونی «دختران» 1379، «دردسر والدین» ۱۳۸۰، «روزگار قریب» ۱۳۸۱ – ۱۳۸۶، «طلسم‌شدگان» ۱۳۸۲، «تا صبح» ۱۳۸۵، «پشت بام تهران» ۱۳۹۴، «مسافر زمان» ۱۳۸۲، «آخرین دعوت» ۱۳۸۷، «موج و صخره» ۱۳۸۹، «همه بچه‌های ما» ۱۳۹۲، «نرگس» ۱۳۷۷، «شوق پرواز» ۱۳۹۱، «عملیات ۱۲۵» ۱۳۹۱ و فیلم‌های سینمایی «ورود آقایان ممنوع» ۱۳۸۹، «شاخه گلی برای عروس» ۱۳۸۳، «کلاهی برای باران» ۱۳۸۵، «رستاخیز» ۱۳۹۱، «پس کوچه‌های شمرون» ۱۳۹۱، «پس کوچه‌های شمرون» ۱۳۹۱، «دیو و دلبر» ۱۳۸۹، «من و شارمین» ۱۳۹۴ از جمله آثار ماندگار این هنرمند پیشکسوت هستند.

زهره حمیدی هم‌اکنون به دلیل ابتلا به سرطان پانکراس و حال جسمی نامساعدش، از قاب تلویزیون و سینما دور مانده است.

این هنرمند از آخرین وضعیت سلامتی‌اش گفت: بیماری من تقریبا رفع شده‌است اما برای اینکه این بیماری دوباره باز نگردد، باید روند درمان و پاکسازی پانکراس را برای از بین بردن غده سرطانی ادامه دهم. هر ماه به صورت مرتب چکاپ می‌شوم و بعض اوقات هم با داروهای درمانی اذیت می‌شوم اما خب خوشبختانه خطر اصلی رفع شده است.

دلتنگ کار کردن هستم

زهره حمیدی تصریح کرد: دو سالی است که تقریبا در هیچ پروژه‌ای حضور نداشتم. دلم خیلی برای کار تنگ شده‌است. در همین مدت چند تا پروژه به من پیشنهاد شد اما فعلا آمادگی فیلمبرداری و حضور در صحنه را ندارم و به استراحت بیشتری نیاز دارم تا داروهایم کاملا قطع شوند. دوست دارم با نقش‌های خوب به سینما و تلویزیون بازگردم و با مخاطبانم به صورت مستقیم ارتباط داشته باشم.

فیلم سینمایی «هشت به علاوه یک» آخرین فیلم سینمایی زهره حمیدی است که هنوز به پخش نرسیده است.

این بازیگر از شروع بیماری‌اش توضیح داد: حدود دو سال گذشته بیماری من با معده درد شروع شد. آن موقع با وجود آزمایشات گوناگون دکترها تشخیص درستی درمورد بیماری‌ام ندادند که یک‌دفعه حدود 15 کیلو وزن کاهش وزن داشتم و بعد از آن متوجه شدم پانکراسم درگیر شده‌است و شیمی درمانی را آغاز کردم.

زهره حمیدی

او افزود: در پنجمین شیمی درمانی احساس کردم حالم بهتر شده‌است و با آخرین عکس‌برداری دکتر متوجه شد که ضایعه رفع شده‌ است و دیگر نیاز به جراحی ندارم اما مرتب باید تحت درمان باشم. همچنان امیدوارم تا دو ماه دیگه مشغول کار شوم. با وجود اینکه در این مدت پیشنهاد کاری زیاد داشتم اما سعی می‌کنم منتظر بمانم تا نقش خوب بهم پیشنهاد شود.

زهره حمیدی گفت: در مدتی که بیمار بودم معاون صدا و سیما به ملاقاتم آمدند اما موضوعی که وجود دارد این است که بسیاری از هنرمندان درگیر مشکلات جسمی و بیماری‌های خاص می‌شویم و برای هزینه درمان نیاز به حمایت و کمک مالی داریم.

حقوق بیکاری و بیمه درمانی نداریم

زهره حمیدی در پایان اظهار کرد: شخص من بیمه سینما و تلویزیون نیستم. بازیگران و هنرمندان در ایران حقوق بیکاری هم نمی‌گیرند. این مشکلات همیشگی ما است که به نظر من بهتر است که اداره و یا نهادی باشد که به این امور هنرمندان رسیدگی کند. در این شرایط فقط خانه سینما تاحدودی کمک می‌کند. من برای هزینه درمانم توانستم از خانه سینما و خانه هنرمندان وام بگیرم که آن هم به صورت طبیعی بازپرداخت دارد. با وجود این سختی‌ها و ناملایمتی ها مردم و رسانه‌ها برخلاف نهادهای دولتی همیشه به ما محبت داشتند و مهربانی خود را از ما دریغ نکردند.

بیشتر بخوانید:

زهره حمیدی از دوره شیمی درمانی‌اش گفت

https://didhonar.ir/?p=60459