پلاتوهنر

«ناکجا» به دو جشنواره جهانی راه پیدا کرد

فیلم کوتاه «ناکجا» به کارگردانی عرفان پارساپور به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رجینا (ریفا) و بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالنتو راه یافت.

به گزارش دید هنر به نقل از روابط عمومی فیلم، «ناکجا» عنوان اثری کوتاه به نویسندگی و کارگردانی عرفان پارساپور به تهیه‌کنندگی سارا کیوان است.

این فیلم کوتاه دقایق عجیبی از زندگی یک زوج با نام‌های مهسا و پیمان روایت می‌کند.

جشنواره بین‌المللی رجیفا (ریفا) مورد تایید جایزه هنرهای تصویری کانادا است و نهمین دوره آن ۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۴ برابر با 30 مرداد تا 3 شهریور برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی سالنتو نیز امکانی است برای ارائه فیلم‌هایی از نقاط مختلف جهان که تنوع و نوآوری موجود در صنعت فیلم جهانی را برجسته می‌کند. بیست‌و‌یکمین دوره این جشنواره ۱۰ تا ۱۵ سپتامبر برابر با 19 تا 24 مهر در ایتالیا برگزار می‌شود.

عرفان پارساپور کارگردان فیلم داستانی «ناکجا» پیش از این در سال ۲۰۱۹ در جشنواره ریفا نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن برای فیلم «ناقص» بوده است.

«ناکجا» تاکنون برنده جایزه «رمی» برای بهترین فیلم فانتزی از پنجاه‌و‌هفتمین جشنواره هیوستون و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جهانی فیلم‌های مستقل کن فرانسه شده است.

این اثر پیش از این در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لانزاروته اسپانیا که مورد تایید جوایز آکادمی Goya هست نیز حضور داشته است.

شبنم قربانی و پاشا رستمی در «ناکجا» ایفای نقش کرده‌اند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از تصویربردار: کوهیار کلاری، موسیقی: مازیار یونسی، صداگذار: عرفان یزدی، تدوین: نوید توحیدی، صدابردار: حمید محمودی، گریم: سیامک احمدی، جلوه‌های ویژه: علی سجادی، اصلاح رنگ و نور: فرهاد قدسی، طراح صحنه و لباس: سعید مربی، امیر پناهی، مجری طرح: زهرا منصوریه، مدیر تولید: مهدی چراغی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پانته‌آ حسینی، منشی صحنه: فائزه فرزام، دستیار دوم کارگردان: امیر صدیقی، سایر بازیگران: فاطیما افتخاری، عکاس: سمیه جعفری، پخش بین‌الملل: پارس پویا فیلم.

https://didhonar.ir/?p=59554