پلاتوهنر

ابزارهای جدیدی که به نرم‌افزارهای ادوبی اضافه می‌شوند

ابزارهای جدیدی که به نرم‌افزارهای ادوبی اضافه می‌شوند، معرفی شدند.

به گزارش دید هنر، شرکت ادوبی از چند ابزار جدید هوش مصنوعی رونمایی کرده است که برخی از آن‌ها از مدل هوش مصنوعی قدرتمند «Firefly» بهره می‌برند و قرار است آن‌ها را به فتوشاپ و ایلستریتور اضافه کند. این ابزارها به طراحان کمک می‌کنند تا کارهای خود را دقیق‌تر و سریع‌تر انجام دهند.

ابزار های «Generative Shape Fill» و «Enhanced Text to Pattern»، هر دو از مدل هوش مصنوعی «Firefly» بهره می‌گیرند. کاربران با کمک اولین ابزار می‌توانند متن موردنظرشان را برای پر کردن سریع فضای داخلی شکل‌های ترسیم شده، تایپ کنند و با استفاده از دومین ابزار می‌توانند از طریق پرامپت متنی، طرح‌ و الگو‌های ساده ایجاد کنند. هر دوی این ابزارها در فتوشاپ و ایلستریتور در دسترس کاربران خواهند بود.

ابزارهای جدید ایلستریتور به هنرمندان اجازه می‌دهند تا نمونه‌های اولیه بصری و با کیفیت از آثار هنری را روی محصولات متفاوت مانند پوشاک و بسته‌بندی ایجاد کنند، با چند کلیک به راحتی اندازه‌ی دقیق پروژها را برای بسته‌بندی و غیره ترسیم کنند، اشیاء را در طرح‌های پیچیده و شلوغ با دقت و ظرافت بیشتری انتخاب کنند و از مقیاس‌پذیری 3/13 تا 64/00 درصد هنگام طراحی بهره ببرند.

و از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدید فتوشاپ هم می‌توان به ابزار «Adjustment Brush» اشاره کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی تنظیمات را روی قسمت‌های خاصی از تصاویر اعمال کنند.

هوش مصنوعی «Firefly» از این ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی که ادوبی ارائه می‌کند، پشتیبانی نمی‌کند و فقط در این دو نرم‌افزار این شرکت موجود و قابل استفاده هستند.

پیش از این هم ادوبی اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری، پریمیر پرو را مجهز به چند ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد کند.

نشریه ایندی‌وایر هم در گزارشی عنوان کرده بود که فیلمسازان به‌زودی خواهند توانست در داخل خود نرم‌افزار پریمیر پرو از ابزار‌های تبدیل متن به ویدیو «سوار» (Sora)، «ران‌وِی» (Runway) و «پیکا لَبز» (Pika Labs) استفاده کنند.

ادوبی مدتی پیش شرایط استفاده از نرم‌افزارهایش را به‌روزرسانی کرد که در یکی از بندهایش آمده بود این شرکت حق دسترسی به محتوای کاربر را دارد. در بخشی دیگر هم آمده بود که ادوبی می‌تواند برای بهبود خدمات و نرم‌افزارهای خود از تکنیک‌هایی مانند یادگیری ماشین استفاده کند.

کاربران پس از شنیدن تغییرات ایجاد شده در قوانین شرکت ادوبی، نگران به کارگیری اطلاعات شخصی‌شان برای آموزش هوش مصنوعی توسط این شرکت شدند و اعلام کردند که اگر این شرکت چنین کاری را مرتکب شود، آن را تحریم خواهند کرد. اما این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که محتوای متعلق به کاربرانش را هرگز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد و فقط از آثار موجود در حوزه‌‌های عمومی مانند کتابخانه‌ی اختصاصی خود از تصاویر دارای مجوز برای آموزش مدل‌هایش استفاده خواهد کرد و مصمم است تا در عصر پیش‌ رو شریک مطمئنی برای افراد خلاق باشد.

بیشتر بخوانید:

«Auraflow»، ابزاری جدید در دنیای هنری هوش مصنوعی

هوش مصنوعی همکار جدید هنرمندان در خلق آثار نوین

https://didhonar.ir/?p=59152