پلاتوهنر

«Auraflow»، ابزاری جدید در دنیای هنری هوش مصنوعی

به گزارش دید هنر، شرکت «Fal AI» که سال 2021 در فرانسیسکو تاسیس شده است، از ابزار جدیدی در عرصه هنر هوش مصنوعی رونمایی کرد. این ابزار که «Auraflow» نام دارد، می‌تواند پرامپت‌های متنی کاربران را به تصویر تبدیل کند.

به گزارش دید هنر، شرکت «Fal AI» که سال 2021 در فرانسیسکو تاسیس شده است، از ابزار جدیدی در عرصه هنر هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این ابزار که «Auraflow» نام دارد، می‌تواند پرامپت‌های متنی کاربران را به تصویر تبدیل کند.

ابزار «Auraflow» منبع‌باز است و مدیران این شرکت هنگام رونمایی از این ابزار آن را «بزرگ‌ترین و در عین حال مدلی تماما منبع‌باز» خوانند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت Huggingface به «Auraflow» دسترسی داشته باشند.

برخی از تصاویری که «Auraflow» تولید کرده است در ادامه ببینید.

Auraflow

Auraflow

Auraflow

ظهور ابزارهایی از این دست علاوه‌بر اینکه مزایای بسیار زیادی به همراه دارند، باعث ایجاد نگرانی درباره جایگاه هنرمندان در آینده هم شده‌اند. این ابزارها توانایی خوبی در آفرینش هنری از خود نشان داده‌اند اما نکته‌ای که باید در نظر داشت، این است که انسان در مرکز آفرینش هنری قرار دارد تا نگاهش را در اثر هنری منعکس کند و تجربه‌ها و احساسات ناگفته‌ عمیق خود را بیان کند. فناوری هوش مصنوعی فاقد توانایی تجربه و حس کردن است. بنابراین نمی‌تواند این جایگاه مرکزی را از آنِ خود کند اما می‌تواند دستیار خوبی برای انسان باشد.

بیشتر بدانید:

هوش مصنوعی همکار جدید هنرمندان در خلق آثار نوین

 

https://didhonar.ir/?p=58912