پلاتوهنر

جزئیات مراسم تشییع

سعید راد درگذشت

سعید راد، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت.

به گزارش دید هنر،  سعید راد، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز در زمانی که تنها چندماه مانده بود تا شمع تولد 80 سالگی‌اش را خاموش کند، درگذشت.

او فعالیت خود را با بازی در آثار سینمایی پیش از انقلاب آغاز کرد و پس از انقلاب فعالیت خود را از دهه 70 با همکاری و حضور در فیلم سینمایی «دوئل» اثر درخشان احمدرشا درویش ادامه داد.

به گفته دختر این هنرمند، او در شهریور سال گذشته به دلیل زمین‌‎خوردن در منزل مصدوم شد و بعد از چند عمل‌ جراحی توانایی راه رفتن خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا «پیشتر دختر این هنرمند اعلام کرده بود به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر ایشان قرار نگرفته بود، مشکلات بعدی پیش آمد که بعد از مراجعه به بیمارستان، دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام شد اما متاسفانه علی‌رغم فیزیوتراپی‌ها، دیگر ایشان توانایی راه رفتن پیدا نکرد.

به مرور از اواخر سال گذشته، مشکلات دیگری چون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن ایشان اضافه شد و وی تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. به طوری‌که این هنرمند، حدود ۱۰ ماه در بستر بیماری بود اما طی ۲ ماه اخیر، روند درمان به خوبی پیش نرفت تا اینکه قلمرو هنر ایران، دقایقی قبل، این هنرمند را از دست داد.»

مراسم بدرقه پیکر سعید راد، چهارشنبه 4 مرداد ساعت 9:30 از ساختمان شماره 2 خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=58806